Rode en waterige oogjes

Hoi,
Nou zo lijkt het iedere dag wel wat anders te zijn eerst slecht eten en nu heeft Indy al 2 dagen heel erge water oogjes en haar linker oogje is ook rood van binnen. Zit eigenlijk nog geen pus in of wat dan ook, maar maak het wel schoon met een steriel gaasje en gekookt lauw water. Iemand nog meer tips wat ik er aan kan doen?

Groetjes
Annemarie

Volgens mij kun je niks anders doen dan wat je al doet. Ziet ernaar uit dat er een verkoudheid aan zit te komen ofzo.

Als de ontsteking echt erger wordt en niet over lijkt te gaan met het gekookte water, dan even naar de huisarts bellen voor een onschuldig zalfje.

Groetekes, Sje

Mijn zoon heeft al eens een virusje op het oog gehad.
In principe kun je er niets aan doen, het moet vanzelf over gaan.
Maar een doktersbezoekje kan nooit kwaad.
Je krijgt dan druppels die er voor zorgen dat het niet erger wordt.
Het zal zelf moeten genezen. Goed schoon houden dus.

Groetjes Wiets

druppeltje babyshampoo in een glas afgekoeld gekookt water, prikt niet ontsmet wel.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)

Ben gister toch maar even langs Huisarts gegaan, en het is een bacteriele ontsteking. Heb recept voor druppels gekregen voor als het erger wordt verder goed schoonhouden en afwachten. Kan 1 tot 2 weken duren. Arm meisje.maar ze lijkt er weinig last van te hebben gelukkig.

Groetjes
Annemarie

De druppels lijken goed aan te slaan en haar ogen zijn al een stuk minder rood en waterig. Gelukkig maar.

Gelukkig maar. Stijn had er ook weinig last van. Het ziet er gewoon heeeeeeel zielig uit. Alsof ze alle pijn van de wereld hebben. Ik zal wel even snel een foto op de site zetten kun je het zien.
Zelf heb ik het ook nog gehad. Moeilijk te voorkomen, bereid je dus maar voor, het is namelijk enorm besmettelijk. Gelukkig had ik ook geen last.
Succes.

Groetjes Wiets