Rode en kapotte billetjes

Mijn zoontje heeft al sinds augustus rode en kapotte billetjes. Van alles al geprobeerd en minstens 6 keer bij de huisarts geweest. Daar krijgen we elke keer een anti schimmel creme voor. Af en toe word het wel wat minder maar het gaat nooit helemaal weg. Nu keek ik toen de straks en het was weer flink aan het bloeden. Ik ben ten einde raad. Dat arme ventje heeft zoveel pijn er aan. Iemand misschien nog een tip?

Groetjes,
Isolde

Tsja ik weet niet wat je al allemaal geprobeerd hebt, maar zelf gebruikte ik hiervoor altijd sudocreme of bephantene zalf. Hoe droog je zijn huidje af?
Zodra onze dochter hier last van had, wasten wij haar billetjes altijd met een gewoon washandje met lauw water dus niet met die vochtige doekjes en altijd afdrogen met een hydrofiele / katoenen luier.
Werkte heel goed.

Groetjes Jeuly

We hebben alle mogelijke zalfjes geprobeerd. We gebruiken geen zeep enz. en drogen hem af met hydrofiele luiers.

Groetjes,
Isolde

Jim heeft hier ook heel erg last van.
Hij heeft ook allemaal kleine littekens op zn billetjes.
Zo is er niks aan de hand en bij de volgende verschoning ligt het open.
Ik moet zeggen dat er hier maar 1 ding helpt en dat is maizena.
Met een flinke maizenaluier de nacht in en de volgende dag is het weer weg!!

Succes ermee!

Mama van Jim

Lilypie Second Birthday tickers

Conveen bariere creme.
rico had dat ook en die rommel van de huisarts werkte hier ook niet.
het ziekenhuis gaf toen conveen bariere creme (je moet er nogal wat voor doen om het in handen te krijgen hoor, apotheken moeten het bestellen en het kost rond de 9 euro) maar het werkt perfect.
het wordt ook wel is gebruikt bij doorliggen. Maar het is net een soort cementlaagje. ik dank echt op mijn blote knieeen dat ze me dit advies gegeven hebben want sinds dien heeft rico geen bebloede billen meer gehad.
nog wel kapot maar meteen smeren en de dag erna is het al weer heel (en nog een beetje rood)
bel de apotheek dus vraag of ze dat standaard hebben liggen, anders moeten zij het bestellen.
maar volgens mij moet het wel op recept dus de dokter moet daar volgens mij een recept voor uitschrijven… volgens mij trouwens ook niet… ik weet niet meer maargoed IK ZWEER ERBIJ! geweldig spul!

Ik zal het aan de apotheker vragen maar wat ik er over gelezen heb is dat het idd op recept is en mijn huisarts zweert erbij dat er niks anders is dan die schimmel creme. Tevens zegt de huisarts telkens misschien door tandjes, maar het kinderdagverblijf zegt ook dat dat dan niet meer dan 4 maanden duurt. Toevallig kennen we iemand die dermatoloog is dus die gaan we zo ff bellen.

Groetjes,
Isolde

De maizenatip zou achterhaald zijn omdat er gist in maizena zit en dat kan weer schimmelinfecties in de hand werken.

Groetekes, Sje

Ik had gelezen. Dank je wel Sje.
Ik had zelf ook al mijn twijfels er over omdat het echt open ligt.

Groetjes,
Isolde

Blijf je overigens wel lang genoeg smeren met die antischimmelcrème, of heeft je huisarts dat niet gezegd dat je een dag of 4-5 door moet blijven smeren ook al lijkt de huid hersteld?

Als de kapotte billetjes inderdaad veroorzaakt worden door een schimmelinfectie, dan moeten de schimmelsporen ook vernietigd worden anders blijft de infectie terugkomen.

Vergelijk schimmelsporen met boomworteltjes. Als je stopt met smeren als de huid hersteld lijkt, zijn die schimmelsporen nog onderhuids aanwezig en die gaan na een poosje weer feestvieren.

Dus probeer anders eens of de uitslag wegblijft als je nog 4-5 dagen door blijft smeren met die crème, ook al lijkt de huid weer helemaal hersteld.

Groetekes, Sje

Hier het zelfde gehad, en op aanraden van mamavanRico ook de barriére creme gehaald. Kostte hier overigens weinig moeite hoor. Even een mailtje naar de huisarts en de volgende dag lag het klaar in de apotheek. (en ik heb het dan niet van conveen maar van een ander merk - doet er verder weinig toe denk ik).

Maar ook hier is het dé oplossing!

Geen bebloedde billetjes meer gehad!

We hebben best lang met die schimmel creme gesmeerd maar het is nooit helemaal weg gegaan. Dan kwamen we weer bij de huisarts en die zei dat we of weer moesten stoppen met de creme of weer moesten beginnen. Heb een dermatoloog gesproken en die gaat morgen even kijken. Ze had het over een 1 of andere eczeem die daar wel eens ontstaat, Zou ik niet vreemd van op kijken aangezien ie ernstig eczeem op de rest van zijn lichaam heeft gehad.

Groetjes,
Isolde

@xxisoldexx: waarom probeer je die barriere creme niet eens? misschien ligt de oplossing wel dichterbij dan je denkt.

mama1980

Lilypie Second Birthday tickers

Bij eczeem werkt een antischimmelcrème inderdaad niet.
Overigens hebben huisartsen als het goed is spullen in de praktijk om de diagnose schimmelinfectie te stellen. Schimmelinfecties zijn niet altijd zomaar met het blote oog vast te stellen. Vaak is er microscopisch onderzoek voor nodig.

Jammer dat ze niet altijd de moeite nemen om een goede diagnose te stellen, en dat mensen onnodig lang blijven tobben met huiduitslag.

Groetekes, Sje

Ons dochtertje heeft hier vaak last van en de enigste zalf die goed helpt is ZINKOLIE van Dr. Swaab.

Ik hoop het bij de DA drogist, kost rond de 5 euro.

Ik smeer het flink in, vooral 's-avonds … de volgende ochtend is de roodheid weg en zie je herstel.

Verder zo snel mogelijk verschonen.