Rode bultjes

Mijn dochtertje van bijna 8 maanden heeft een heleboel rode bultjes/vlekjes in haar gezicht en nek en hier en daar een paar op haar buikje en armen. Eerst zaten er alleen een paar in haar nekje en dacht ik dat het van de warmte was, soort van zweetbultjes ofzo, maar nu zitten ze dus ook op bovenstaande plekken. Meeste op gezichtje en nekje hoor, op buik en armen zijn zo hier en daar maar een paar tikjes. Ze is verder niet ziek, geen koorts en lijkt er weinig last van te hebben. Ook geen jeuk ofzo. Heeft wel doorkomende tandjes. Kan dit hier iets mee te maken hebben? Of heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

hoi
dat was hier een aantal weken geleden ook, echt over zijn hele lijfje. Had verder ook geen koorts, was levendig en vrolijk. Ik heb dit toen even aangekeken en het verdween vanzelf. Het leek van de warmte. Maar als je het niet vertrouwt, gewoon even de huisartsenpost bellen hoor.

groetjes
Ineke

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Heeft ze hiervoor een dag of 3-4 koorts gehad? In dat geval heeft ze dan namelijk de zesde ziekte.

Als ze geen koorts heeft gehad, lijkt het erop dat het gewoon warmte-uitslag is.

Bij doorkomen van tandjes kan koorts of verhoging voorkomen en ook daardoor kan warmte-uitslag ontstaan.

Groetekes, Sje

nee, ze heeft helemaal geen koorts gehad en ik dacht zelf dus idd ook aan warmteuitslag, maar omdat het er steeds meer worden vraag ik het me toch af. Kijk het weekend even aan en anders maandag even naar de HA ofzo

mama1980

hoi hoi,

je kan ff afwachten of je kind alsnog koorts krijgt want als dat zo is dan is het de 5de ziekte zijn.
bji de 5de ziekte krijgen ze eerst vlekken en dan koorts en bij de 6de ziekte is het net anders om.
de vlekken komen idd op armen benen romp rug en gezicht.

ik weet niet hoelang de vlekken er al zijn maar ik zou het even afwachten of er niet als nog koorts komt.
als je twijfelt idd naar huisartsenpost ff bellen.heb ik ook gedaan toen mijn dochter vlekken kreeg na de koorts en idd de 6de ziekte.

suc6,groetjes liek

De rode bultjes zijn bijna weg. Geen koorts gekregen, niet ziek geweest, niks. Dacht dus echt dat het gewoon warmte-uitslag was geweest. Tot de buurman vanmorgen zei dat zijn dochtertje van 1 ineens onder de rode vlekken/bultjes zat! Toch raar he… maargoed, het is weer weg, dus het zal wel niks ernstigs zijn

mama1980

Let op, er is een verschil tussen de uitslag van de 5e en 6e ziekte.

De uitslag van de 6e ziekte is puntjes-uitslag, van de 5e ziekte is het vlekkerige uitslag. Dus de 5e ziekte kon het al bij voorbaat niet zijn in dit geval.

Groetekes, Sje