Rode bulten/ blaasjes op tong

Hallo allemaal,

Ik zag vanmorgen bij toeval dat mijn dochter op de achterzijde van haar tong rode bulten / blaasjes heeft.

Ze zitten zowel links als rechts achter iets groter als een speldenknop. 2 aan elke kant.

Weet iemand wat dit kan zijn?

groetjes Jeuly

Heeft ze toevallig ook vlekjes/bultjes op handen en voeten?

Ik hoorde laatst dat de Hand-mond-voet-ziekte heerst (hier in de buurt iig). Dan hebben ze ook blaasjes in de mond.

Heeft ze er last van?

Nee, verder geen vlekjes.
Ze lijkt er ook geen last van te hebben. Ook geen koortst ofzo…

groetjes,
J

Aften misschien?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Aften zijn wit toch?

Ze zijn zo groot als die middelste rode bolletjes in mijn ticker!

Die ik nu zie moet aanpassen.

Groetjes J.

ik zit het middelste bolletje te zoeken haha leuke vergelijking…maar ik weet nog niet welke je bedoeld? bedoel je die rood kleurige?
maar je schrijft in je topic titel bulten/blaasjes
is het idd alleen daar want waterpokkene kunnen b.v. ook in de mond komen.

@mama van rico
Sorry voor mijn late reactie heb door omstandigheden niet meer achter de pc kunnen zitten. Ja haha wat een vergelijking. Inderdaad het rode bolletje tussen de 6 en 7… Maar waarschijnlijk zijn het smaakpupillen???

Nooit geweten dat die daar zaten, heb ze bij mijzelf nooit gezien.
Een kennis gaf dit aan. Schijnt toch iedereen te hebben.

Groetjes Jeuly

Je kan je eigen tong even voor de spiegel gaan inspecteren…
Kan heel goed hoor, dat het gewoon smaakpapillen zijn.
Heb je ook het idee dat ze er last van heeft? Anders op je eerst volgende bezoek aan cb of huisarts eens aankaarten.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

@ Carolien,

Ja, heb deze al uitgebreid geinspecteerd…hahaha. Zag niets zitten.
Even bij mijn vriend gecheckt. Hij heeft inderdaad daar ook iets zitten, maar we kunnen beide onze tong niet zo ver uit de mond steken als onze dochter…!
Ben maandag op het cb geweest, maar ja toen stak onze dochter natuurlijk haar tong niet uit. cb-arts zei dat dit zou kunnen, meer nadat ik dit zei heb je dus niet veel aan. Ik zal eens googelen.

Groetjes Jeuly

Lilypie Second Birthday tickers