Rode billen

Noa heeft sinds een paar dagen rode billen. Met blaasjes erop. Echt héél erg. Ze heeft er blijkbaar geen last van, want klaagt niet als ik er aan kom met doekjes ofzo. Voor de rest is ze ook niet minder vrolijk. ik weet dat rode billen vaak voorkomen bij baby’s, maar Noa heeft er echter nooit last van. zou het zijn omdat ze verkouden is? Of zou het met het kdv te maken kunnen hebben? Daar hebben ze andere doekjes dan thuis, misschien een allergie? Of kan het niet, dat de uitslag dan pas een dag later komt?

Dani heeft een paar weken geleden ook erg last gehad van luieruitslag/rode billen. Hij heeft daar eigenlijk nooit echt veel last van. Dani heeft daarna een tandje erbij gekregen, dus misschien heeft het daar wel mee te maken gehad.
Wij hebben het volgende gedaan

• ipv luiercreme talkpoeder gebruikt. Deze poeder neemt beter het vocht op en daardoor minder kans op irritatie. Dit hielp erg goed. Ipv talkpoeder kan je ook Mazena gebruiken.
  • Luier vaker verwisselen

Het kan zijn dat ze op het KDV iets minder vaak de luier verschonen? Ik zou even bij de aangeven dat hij hier last van heeft en of ze er rekening mee willen houden.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Als de blaasjes openbarsten, dan kan je beter geen maizena gebruiken. Dan even naar de apotheek of huisarts voor een zalfje. Die spray waar Wil het over heeft is de billenspray van Zarqa, te koop bij de drogist. Die hebben wij hier ook en werkt heel goed.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Zal de tandjes in het oog houden. Haar ontlasting heeft wel een andere geur als anders, maar zuur zou ik het niet noemen. De blaasjes zijn idd opengesprongen. Maar als ik crème smeer, huilt ze niet, dus mssch voorlopig houden zo?

Nee geen sudo smeren als het open is. Sudo is een zinkzalf en dat ademt niet. Dus de kans dat het gaat broeien en niet dicht gaat is erg groot. Ik zou naar wat ik hier gehoord heb die spray halen,

Groetjes,

Michèle

Poederen met maizena doet het prima!

Wat je in elk geval NIET MOET DOEN is rauw eiwit erop smeren. Dat is een achterhaald trucje uit grootmoeders tijd wat nogal eens geadviseerd wordt. Maar er is nog steeds geen duidelijkheid of vogelgriep en salmonella-infectie overgebracht kunnen worden via beschadigde huid. Dus niet gaan knoeien met rauw eiwit.

Groetekes, Sje

Nog nooit gehoord van die rauwe eieren. Misschien maar goed, want anders had ik het waarschijnlijk al geprobeerd.
Net wéér pamper moeten verversen. Denk dat ze al 4 keer haar pamper gevuld heeft vandaag. De laatste was vrij lopend.
Zat nog te denken aan die tanden (heb net gekeken en niets te zien). Ze kwijlt al een paar maand heel hevig, wat dus kon wijzen op tanden, maar heb nu net de indruk dat het kwijlen fel geminderd is.

Hoi hoi

Femke is onlangs ziek geweest met heel veel diarree. Ook zij had echt helemaal kapotte billetjes, de blaasjes die zij had zijn ook open gegaan en het is gaan smetten. Echt zo zielig, en het doet haar ook zeer bij het verschonen.
Omdat we vanwege het virusje wat zij had ook bij de huisarts waren, heeft hij gelijk ook even daar naar gekeken en kwam tot de conclusie dat het een schimmelinfectie was.

Door de diarree kreeg ze luieruitslag, maar vanuit de ontlasting is er een schimmeltje in die luieruitslag gaan zitten en dus gaan infecteren. Het zag er niet pussig uit ofzo hoor, gewoon open, natte plekjes.
Geen middeltje dat hier tegenop kon smeren (sudo, bepanthen, vaseline, weleda, zinkzalf, andere billencrèmes, maizenapoeder… NIKS) behalve dus een zalfje van de apotheek tegen schimmelinfecties.

Dus ik hoop dat je het af kan met de ‘reguliere’ middeltjes, en idd, maizena is een heel goede! Maar hou hier ook rekening mee…

Beterschap met Noa!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Ja, ben echt benieuwd. Ik hoop dat het tanden zijn, dan is er tenminste niks anders aan de hand. Schimmelinfectie kan dan natuurlijk ook nog wel bijkomen…

Het is niet zo dat er vanuit ontlasting schimmel in de luieruitslag gaat zitten. In je lichaam leven schimmels. Gewoon altijd. Dat hoort bij je, net zoals bepaalde bacteriën bij je horen.

Die schimmels doen niks geks als je gewoon gezond bent. Maar als de zuurgraad van je huid wijzigt (door bijv. zure ontlasting, medicijngebruik, zeepresten, etc.), grijpen de schimmels de kans om een eigen leven te gaan leiden en dat maakt de luieruitslag dan nog wat ingrijpender.

Dus als de huisarts uitgelegd heeft dat via de ontlasting een schimmel op de plek van de luieruitslag is gekomen dan mag-ie terug naar de universiteit want dan is-ie te vroeg afgestudeerd.

Of het moet zijn dat-ie het voor het gemak zo even uitgelegd heeft, maar dat is ook niet echt de goede manier. Er moet maar net een moeder tussen zitten die wel weet hoe het zit met schimmelinfecties en je komt als huisarts al niet meer geloofwaardig over.

Groetekes, Sje

Nou dan heeft ie het gewoon uit gemakzucht zo uitgelegd, want ik weet helemaal niks van schimmeluitslagen enzo

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Seth heeft ook nooit luieruitslag, maar een paar weken geleden ineens wel.
Er is daarna inderdaad een tandje doorgekomen.
En we zitten nog steeds te wachten op de tweede
Liefs, Anne

Lilypie

Is het niet gewoon luieruitslag? Klinkt namelijk wel zo. Als je dochtertje allergisch zou zijn, zou reacties sneller dan na een paar dagen optreden en zou ze er ook wel last van hebben.
Sudocreme smeren of zinkzalf met methol. Hoop dat het snel wegtrekt.

Groetjes tamara

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik denk ook dat het gewoon luieruitslag was hoor, geen allergie. Hopelijk van tandjes. Heb gisteren nog een zevental keer luier ververst (in totaal dus ongeveer 13 keer!) met nog lopende stoelgang. Heb elke keer maïzena gebruikt en het ziet toch al beter uit vandaag. Nog niet helemaal weg hoor, maar ja, het was echt wel erg, dus is niet op één twee drie weg. Hoop tegen morgen wel, anders zullen ze op het kdv nogal denken…

Die zien dat echt wel vaker hoor

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

ja, dat is waar! Denk dat morgen er niet veel meer te zien zal zijn. Alleen de blaasjes die opengesprongen zijn, die zullen nog niet volledig weg zijn natuurlijk.

Hier van de onderste tanden ook nooit iets gemerkt alleen bij de bovenste

Liefs Michelle

Hmm… dan kunnen we hier nog feest krijgen bij de boventanden…
Bij de ondertanden is het al drama!! Slapeloze nachten, en veel gepiep.
En er is er nog steeds maar 1 door…
Haha, ik ben elke dag driftig aan het voelen, maar helaas!!
Liefs, Anne

Lilypie

Hier ook nog niets te voelen hoor! Als het zo gaat als bij de grote zus kan ik nog wachten tot ze een jaar oud is voor de eerste tand! Ze heeft wel nooit last gehad van tanden krijgen.