Robin

Ziek is
Hij werd vannacht wakker bloed heet was hij
Dus maar even een zetpilletje gezet
Slapen had hij geen zin in
Vanmorgen nog koorts
Vanavond had hij 40 grade koorts dus heb even gebeld met de huisartsenpost bij ons en die zeggen de 6 de ziekte
Nu slaapt hij maar word ook steeds huilend wakker zo zielig
En ik ben zoooo moe heb vannacht ook niet geslapen pffff en zoals het eruit ziet nu word het weer een nacht met heel weinig slaap

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje van Robin die in okt geboren word

Wat balen zeg!
Zowiezo is het natuurlijk voor Robin zelf heel zielig dat hij zich nu zo ziek voelt.
Maar dat jij nu al zo vreselijk moe bent en dat er nog een slapeloze nacht aan zit te komen is ook alles behalve prettig.
Moe zijn is zoooo slopend
Ik hoop dat hij toch een beetje doorslaapt vanacht en jij ook een beetje aan je rust toekomt.
Veel beterschap voor je kleine manneke!!

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.

Gewijzigd door - Bieb op 06 Sep 2005 20:10:56

Ahhhhh wat zielig, laat je hem wel goed drinken, zeker met dit warme weer pffff arm ventje!
Heel veel beterschap, ik hoop dat ie toch wat doorslaapt zodat jij ook aan je rust toe komt!

Sterkte en beterschap!

Groetjes Nathalie & Co

Achhhhhhh zo zielig. Ik kan er niet zo goed tegen als me kleintjes ziek zijn, heb ik het zo met ze te doen… geld vast voor alle mamma`s. Helaas kan dat je behoorlijk slopen ja dus ik hoop heel erg dat jullie beiden tenminste een klein beetje effe kunnen slapen. Succes hoor en sterkte. Dikke knuf voor je mannetje.

ps wat is die 6e ziekte precies dan ?

Groetjes Astrid, mamma van
Evianne 03-04-2003 & Jessin 15-06-2005

ogossie, hopelijk doet nog een zetpilletje hem effe lekker slapen want jij moet nu ook best aan je rust toekomen beterschap lief klein mannetje

groetjes Kim, mama van

en

ach zielig voor robin .dikke knuffels en wordt gauw beter .sterkte heleen

groetjes marielle mama van
10-10-01

quote:
wat is die 6e ziekte precies dan ?

De 6de ziekte:

Wat zijn de verschijnselen?
De zesde ziekte komt alleen voor bij kinderen tussen de 6 maanden en drie jaar. Het kind heeft plotseling hoge koorts. Soms zijn de klieren in de hals en achter de oren opgezet. Na drie tot vijf dagen daalt de temperatuur snel. Er ontstaan dan kleine lichtrode vlekjes in het gezicht en de nek, en later ook op de romp. De vlekjes jeuken niet. De uitslag verdwijnt binnen een tot twee dagen.

Hoe ontstaat het?
De zesde ziekte wordt door een virus veroorzaakt. Waarschijnlijk wordt het virus bij hoesten en praten via druppeltjes in de lucht overgedragen. Na de besmetting duurt het nog een aantal dagen voordat het kind ziek wordt. Het is onduidelijk in welke periode de ziekte besmettelijk is.

Adviezen
Geef een kind met koorts veel te drinken, eventueel een ijslolly. Eten is minder belangrijk. Zorg dat uw kind genoeg rust krijgt. Het hoeft niet in bed te blijven en mag ook naar buiten. Het lichaam moet de warmte kwijt kunnen. Kies daarom dunne kleding die losjes om het lichaam zit. In bed is een lakentje vaak voldoende. Als uw kind het koud heeft of rilt, kunt u het tijdelijk extra toedekken. Wanneer uw kind zich goed voelt, mag het naar het kinderdagverblijf.

Medicijnen
Het is niet nodig de koorts te verlagen, de koorts kan namelijk geen kwaad. Als een kind zich erg ziek voelt of slecht drinkt, kunt u eventueel paracetamol geven. Na een halfuur gaat het dan vaak wat beter. De dosering hangt af van de leeftijd en het gewicht van het kind. Dit leest u op de verpakking.

Hoe gaat het verder?
De ziekte gaat binnen enkele dagen vanzelf over.

Beterschap, Robin.
En mamma heel veel sterkte, probeer zelf ook goed uit te rusten.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Hoe is het gegaan vannacht Heleen??

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.

Hoi Heleen, hoe gaat het met jou en je mannetje? Ik hoop dat je wat hebt kunnen slapen vannacht.

Groetjes Astrid, mamma van
Evianne 03-04-2003 & Jessin 15-06-2005

Gewijzigd door - Assie op 07 Sep 2005 11:32:41

jeetje arm ventje,geef hem een dikke beterschap knuffel

Bianca,Dylan & Kaitlyn

ayla heeft dit 2weken geleden ook gehad (hier in belgië noemen ze dat ook wel eens de drie-dagen-koorts…
en na enkele dagen was het effectief wel over maar dan kreeg ze allemaal rode vlekjes over heel haar lichaam ook dit is normaal hoor, dit is eigelijk van de ziekte die nooit is doorgebroken…waar ze dus eigelijk tegen gevochten hebben…
die vlekjes gaan na 2-3dagen ook weer weg, je moet enkel opletten dat er geen blaasjes opkomen…

xxx

Mama van een klein lief deugenietje

Mats heeft dit vorig jaar op vakantie 5 dagen gehad. Toen we thuis kwamen, was de koorts weg en kwamen de vlekjes. Hij heeft die 5 dagen veel geslapen, alleen flesjes melk gedronken en als ie wakker was, op schoot gehangen.

Beterschap voor Robin!

ja klopt net hetzelfde als hier met ayla…heel aanhankelijk, sliep HEEL VEEL…niet normaal, en dan die rode vlekjes kwamen maar gingen ook weer zonder dat ik er wat aan deed…

Mama van een klein lief deugenietje

ow wat zielig voor hem!! beterschap hoor…

liefs jessica, &

hoe is het met robin heleen .

10-10-01

Hoi meiden
Vanacht is het best goed gegaan
Mijn ventje is 1 keer wakker geweest en was ook bloedheet
Ik heb dus ook best goed geslapen en Ed is er gewoon uitgeweest als Robin wakker werd Lief he
Vanmorgen had hij 38.5 dus het viel mee
Hij heeft nu gewoon koortspieken en dat is te merken vandaag heb ik hem geen zetpilletje gegeven en heeft hij heerlijk buiten gespeelt
Hij heeft goed gedronken en vanmiddag lekker geslapen en mama dus ook
Hij zit echt onder de rode bultjes gezicht buik beneb overal zelf op zijn kontje
Het jeukt gelukkig niet
En ik heb al jullie knuffies gegeven hoor
Klinkt raar maar Robin is niet een knuffel kont maar als hij ziek is wel en ja dan neem ik het er lekker even van
Bedankt meiden

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje van Robin die in okt geboren word

Hé, fijn dat je goed hebt geslapen zeg!
Dat scheelt al meer dan de helft.
Enne…dat je het wat betreft het knuffelen “er van neemt” daar heb je groot gelijk in hoor!!!

Das het enige voordeel als je kind ziek is, dat ze zo heerlijk willen knuffelen

Ik mag wat dat betreft niet mopperen, ik heb er hier 2 die maar al te graag geknuffeld worden

Fijn dat het weer iets beter gaat!

Groetjes Nathalie & Co

wat een geluk dat hij weer goed slaapt dan kom jij ook weer tot rust .hopenlijk gaat het nu weer een stukje beter met je mannetje .en knuffel hem maar lekker

10-10-01