Robin is een beetje ziekjes

Hallo allemaal
Robin is sinds gisteren erg verkoudenen heeft sinds vanmorgen verhoging 38.8
hij ziet er wat bleek uit het is trouwens voor het eerst dat hij zo verkouden is maar het kan ook niet anders met dat weer
dan is het 20 graden buiten en zo weer 16 of minder dat je eigenlijk de verwarming aan moet doen omdat het koud is in huis
nou dit was het weer even ga weer snel naar mijn ventje
groetjes Heleen

Gewijzigd door - heleen op 19 Apr 2004 07:50:21

ja dat klopt hoor heleen, je weet ook niet meer wat je ze aan moet trekken he? ik heb hier ook continu een ventje die verkouden is… hij heeft er dan alleen geen koorts bij… nou heleen sterkte hoor met robin. ik hoop dat het snel over is

maureen

dames allebei beterschap toegewenst voor die kleintjes.

zielig he als al het snot uit die kleine neusjes loopt

Mee eens.
Met dit weer weet je echt niet meer wat je ze aan moet trekken. Ikzelf trouwens ook niet. Ben nu al dagen zwaar verkouden dus…
Maar je hoort het momenteel bij heel veel mensen, dat hun kids verkouden zijn en koorts hebben enzo.
Ik denk ook inderdaad dat het door het wisselende weer komt.

Succes in ieder geval, en beterschap!

Groetjes, mamma van Stephan

P.S. als hij 38,8 heeft is dat koorts en geen verhoging hoor (voor zover ik weet). Het is nog niet extreem hoog natuurlijk, maar ik zou het wel even in de gaten houden als ik jou was (maar dat doe je vast al )

Gewijzigd door - Bieb op 19 Apr 2004 10:50:22

Sanne heeft tegenwoordig altijd
een loopneus en zolang ze geen
koorts heeft ga ik met haar naar
buiten. En zolang ze niet op de tocht
zit, zal het ook geen kwaad doen.
Ik denk ook dat het aan het weer ligt
hoor. Elke dag weer de vraag wat ze aan
moet.
Enne Heleen hoe is het nu met Robin?

Liefs Kristel

Hallo allemaal
hier een berichtje van de ziekenboeg
robin kreeg gisteren koorts van 39.5 heb toen maar even een dokter gebelt die vertelde dat het geen kwaad kon maar hij moest wel genoeg blijven drinken
om 19.00 heb ik hem lekkere koude lapjes op zijn hoofdje gedaan dit vond hij niet leuk maar het werkt vaak wel
zetpilletje gezet en om 20.00 viel hij dan eindelijk in slaap
om 00.30 heeft hij 38.7 Ed mijn man heeft hem nog een flesje gegeven maar daar wou hij niet veel uit drinken nog maar een zetpil voor de nacht
hij heeft vanacht bij ons geslapen
vanmorgen nog steeds 38.7 maar ik wacht nog met een zetpil zetten
hij is erg moe en wil alleen op schoot liggen waneer ik hem in de box neer leg is het huilen ik hou jullie op de hoogte hoe het met mijn kleine ventje gaat
groetjes heleen

Gewijzigd door - heleen op 20 Apr 2004 08:22:45

Hoi Heleen,

Ik heb helemaal niet de intentie om je “bang” te maken hoor, Robin kan natuurlijk gewoon een griep hebben.
Maar omdat je zei dat hij érg verkouden is en dus best hoge koorts heeft, zou ik, als dit nog even aanhoudt, vragen aan je huisarts of hij even in zijn oortjes wil kijken.
Kleine kinderen hebben namelijk best snel een oorontsteking.

Maar dat hoeft natuurlijk niet het geval te zijn hoor!
Ik wou het je alleen even zeggen omdat ik niet wist of jij het ook wist (lekker uitgedrukt ).

Sterkte ermee!!

Gewijzigd door - Bieb op 20 Apr 2004 09:12:19

Hoi Bianca
Heb vanmorgen de dokter al gebelt hij had een temp van 39.7 heb dus gezegt dat hij langs moet komen
heb hem een zetpil gezet en de koorts is al aan het zakken maar wat gebeurt er als die pil is uitgewerkt dus het is even afwachten
maar als ze oorontsteking hebben geven ze toch aan als ze pijn hebben doormiddel naar de oortjes te grijpen?
dat doet hij niet
maar goed bedankt voor je medeleven
iedereen natuurlijk bedankt
Groetjes heleen

Heleen,
Geef hem een lekker badje. Dat ontspant
een beetje. Enne… ik ben niet echt voor medicijnen,
maar een zetpilletje kan het voor hem ook wel wat
makkelijker maken.
Als hij naar bed gaat bijvoorbeeld.
Natuurlijk wel eerst even checken bij de huisarts.
Want wat ik hier schrijf is puur uit eigen ervaring en
elk kind is natuurlijk anders.

Liefs Kristel

p.s. volgens mij had ik niet alle
berichten goed gelezen dus
Heel veel succes vandaag en we horen nog van je.

Gewijzigd door - Kristel Verstegen op 20 Apr 2004 14:43:49

Hoi Heleen,

Ja, de meeste kinderen grijpen naar hun oortje als ze een oorontsteking hebben. En ze vinden het dan vaak niet zo fijn om te liggen (i.v.m. de druk op de oortjes).

MAAR…Stephan heeft al 4 keer pittige oorontstekingen gehad en hij grijpt NOOIT naar zijn oortje en liggen vind hij dan ook niet vervelend!!!

De eerste keer dat Stephan een oorontsteking had, heeft hij er een week mee gelopen omdat de huisarts zei: "grijpt hij niet naar zijn oortje enzo?? Oooo, dan is het vast gewoon een griep…"
Later kon ik mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik niet TOCH een afspraak bij de huisarts doorgezet heb! (nu had hij er al een week mee rondgelopen).

Maar goed, ik zeg dus niet dat Robin een oorontsteking heeft hoor!
Ik wil je alleen laten weten dat dus niet élk kind naar zijn oortje grijpt.
Het is voor mij geen “graadmeter” meer als je begrijpt wat ik bedoel.

Heel veel succes!
Enne…als je het niet vertrouwd: even in de oortjes laten kijken is zo gedaan hoor!
Kwestie van een minuutje.

Gewijzigd door - Bieb op 20 Apr 2004 16:01:43

Hallo allemaal
Even een berichtje van de ziekenboeg
volgens de dokter is het een goede verkoudheid die dus voor die koorts zorgt
gisterenavond liep de koorts weer hoog op naar 40.3 ik schrok me dood ik begon ook te huilen hoor voel me zo machteloos ik doe van alles om de koorts te laten zakken hij ligt alleen met een luierhempje aan en heeft steeds natte koude washandjes op zijn hoofdje om de koorts te onderdrukken
bied hem steeds drinken aan maar dat wilt hij niet dus doe ik het met een leppeltje
zetpilletjes zet ik alleen als de koorts te hoog is hij mag er drie van 120 mg die heeft hij ook nodig vooral met hoge koorts mag ook van de dokter
als een van jullie nog meer tips heeft hoor ik het graag
groetjes Heleen

Hoi Heleen,

Wat me nog niet helemaal duidelijk is, is of je bij de dokter geweest bent of dat je hem alleen telefonisch gesproken hebt.
Als hij Robin nog niet gezien heeft, zou ik er op aan dringen dat je vandaag langs mag komen!

Verder vind ik het super moeilijk. Ik weet zo gauw geen tips meer, want je doet alles al wat ik zelf ook zou doen.
Ik heb eventjes geen idee wat je nog meer kan doen.
Ik kan me voorstellen dat je je heel erg machteloos voelt.
Het is ook vreselijk als je kind zo ziek is, want je kan inderdaad niet zo heel veel doen

In ieder geval heel veel sterkte en ik duim voor je dat het gauw wat beter met hem gaat!!

Liefs, mamma van Stephan

P.S.
Ze mogen maar 3 dagen koorts hebben hè. Daarna moet het absoluut veel minder worden. Voor Robin is dit nu de derde dag. Heeft hij nu weer hoge koorts, of is het al minder?

Gewijzigd door - Bieb op 21 Apr 2004 11:05:57

Kindjes hebben natuurlijk snel hoge koorts.
Heel vervelend, vaak is lekker vasthouden voor die kleintjes voldoende.
Ik geef Lucas wel altijd een pil, heb van onze huisarts begrepen dat ze ook best wel iets meer mogen hebben dan de bijsluiter voorschrijft.
De huisarts vertelde mij ook dat koorts in princiepe niet daalt op een zetpil, maar ze voelen zich wel beter daardoor.
Voldoende drinken, dat is wel voornaam.

Heel veel sterkte!

Groetjes Mim

Hallo allemaal
De huisarts is gisteren bij ons thuis geweest en heeft hem helemaal onderzocht
oortjes zagen er goed uit
de koorts is inmiddels aan het afnemen maar zit nu met het volgende ben al dagen bezich om Robin te laten drinken water diksap niets wilt hij probeer het met een leppeltje ja dat gaat iets maar niet veel
zijn flesjes is ook een ramp hij drinkt een klein beetje
hij krijgt dus niet het gene wat hij binnen moet krijgen op een dag
maar ja ik ben een aanhouder al moet het met een lepeltje hij zal toch echt wat moeten eten
groetjes van heleen

ja of je moet zo’n 10 cc spuitje halen bij de apotheek… ik had hem om antibiotica te geven aan alessandro en dan ging prima!! die kan je zo halen bij de apotheek

maureen

Hallo allemaal
we hebben Robin vanavond even in bad gedaan niet te lang natuurlijk wat is mijn ventje daar van opgeknapt ik heb hem wel gewassen natuurlijk al die dagen dat hij koorts had (en heeft nog koorts maar het word al minder gelukkig)
maar nu heb ik lekker zijn haartjes gewassen we hadden het badje niet te vol gedaan en van te voren even getemt en daar het water op aan gepast heerlijk vond hij het en wij ook want we kregen weer een glimlachje van hem en die hebben we wel gemist de afgelopen dagen
nu maar duimen dat de koorts nog meer zakt
ik zal morgen een spuitje halen om hem water te kunnen geven
bedankt voor de tip trouwens maureen van het spuitje
en jullie allemaal bedankt natuurlijk voor het mee leven met mijn kleine ventje
hou jullie op de hoogte
Groetjes Heleen

Goedenmorgen allemaal
Ik ben er vroeg bij Robin kwam vanmorgen om 5 uur voor een flesje en hij heeft er 150cc van gedronken
Ed mijn man ging hem even tempen en jippie het was 37.3 en vaak is het s`morgens hoger
dus we hopen dat het nu wat beter met hem zal gaan
Hij is alleen aan de diaree en moet nu dus echt extra water hebben maar we hebben tijdelijk even en oplossing gevonden
Ik heb op de 9 maandenbeurs een medicijnspeen gekocht
We hebben daar gisteren water in gedaan en ja hoor dat ging goed en hij heeft 20 cc water op via de speen wat een uitvinding zeg
maar we halen toch voor de zekerheid even een spuitje
dus nu maar duimen dat het goed blijft gaan met mijn kleine ventje
groetjes heleen

Gewijzigd door - heleen op 22 Apr 2004 06:39:47

he gelukkig heleen dat hij koorts vrij is ,laten we hopen dat het zo blijft .ja en iederdaad veel drinken ,wel zielig hoor als ze zo ziek zijn .veel sterkte

groetjes marielle mama van tanja knuffels

Hoi Heleen

Gelukkig gaat het weer wat beter met Robin, ik hoop dat hij koortsvrij blijft!
Veel beterschap nog

Groetjes
Sonja, mama van Jeroen (11-12-2003)

Hallo allemaal
ik heb te vroeg gejuigt
koorts is aan het stijgen
heb de dokter weer gebelt die belt me terug of komt langs
om eerlijk te zijn begin ik nu te denken dat het helemaal geen verkoudheid is
denk eerder aan een zware griep of aan astma komt namelijk bij ons in de familie voor dus ik ga echt op mijn strepen staan als de dokter belt of langs komt
er moet nu wat gebeuren want zo wil ik het weekend niet in gaan
ik hou jullie op de hoogte
groetjes een bezorgde moeder
heleen

Gewijzigd door - heleen op 22 Apr 2004 10:34:23