Ritme weg

Hallo mama’s

mijn lief kleine man is morgken 16wk maar
sinds een paar dagen is thom zijn ritme weer aan het veranderen. Het zag er als volgt uit:
7:00 wakker worden, wassen, aankleden en voeding 180cc 6scheppen
11:00 voeding
15:00 voeding
19:00 voeding
23:00 voeding

nu wordt hij steeds vroeger wakker. soms wel om 5uur
is dit normaal, moet ik meegaan in zijn nieuwe ritme of vasthouden aan wat het eerst was

alvast hartelijke dank voor alle reactie’s en tips
groetjes Charlene

Misschien een sprongetje?

Hier wisselt A. ook vaak in zijn tijden.
Meestal is het tussen 06.00-07.00 maar vanmorgen was het ook 05.00

Ik weet niet of je met fruit bent begonnen?
Daarmee rek ik de fles dan altijd wel een beetje zodat ik weer op zijn normale schema zit. Ik heb dus om 09.00 fruit gegeven en dan tussen 09.30 en 10.00 geef ik de fles.

Je kunt ook kijken of je hem om 22.00 de fles kunt geven, misschien trekt hij het dan toch weld oor tot 07.00 de volgende morgen. Hier is dat wel.

mijn dochter heeft dat ook wel is gehad rond 5 uur wakker, (ze is nu 3 ) dus tijdje geleden.
maar ik heb gewoon toen de fles gegeven,
op een gegeven moment was het gewoon weer 7 uur dus ik denk eigelijk dat dat van zelf wel weer goed komt. dat was tenminste bij ons!

Liefs Xandra

Gewijzigd door - Nemo op 20 May 2012 10:18:00

Hartstikke middenin een sprong! tussen week 14,5 en 19,5!
Zie het oei-ik-groei-boek!

Nu zou je op deze leeftijd nog evt. wel gewoon vast zijn ochtendfles kunnen geven. Er komen nog veel meer sprongetjes. Er zit er bijv. ook een bij 8 maanden. Dan zullen er ook weer gebroken nachten zijn, maar dan moet je geen voeding gaan geven want voor je het weet heeft je kind op haar 4e nog steeds nachtvoedingen.

Hooguit slokje water, luier checken en tjoepa weer in bed.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 20 May 2012 11:59:33

Sanne heeft rond die tijd ook welleens om 5 uur haar ogen open gehad. Ik probeerde dan wel de fles te rekken door speen, maar als dat niet lukt dan de fles, uiteindelijk wkam het dan toch goed.

Succes met deze heerlijke sprongetjes

Wij hebben dit ook wel eens gehad, maar ik gaf altijd wat water en weer in bed. Hier werkte dat altijd. Succes!

Groetjes

Hoi,

Jouw kindje bepaalt het ritme, hij wordt ook groter dus zal het steeds veranderen.
Je moet mee gaan in zijn ritme.
Slaapt je zoontje nog en is een flesje eens een half uur later, geeft niks, dan tel je er bij de volgende weer 4 uur bij op.

En is je zoontje om 5 uur wakker, dan zou ik even zijn luier verschonen, weer terug leggen, aai over de bol, evt speentje in doen, deur dicht.
Als zijn kamertje goed donker is, zal ie nog wel even verder slapen.

Gr Lisan