Ritme, slapen enzo

Dag allemaal,
Ik ben even benieuwd hoe en en ander bij jullie gaat. Mijn dochter is (net) 4 maanden. Overdag slaapt ze vaak slaapjes van drie kwartier. Ze komt dan in haar lichte slaap en slaapt vaak niet verder. Vaak is 1 slaapje op een dag langer, ongeveer 2,5 uur. Ik laat haar vaak even liggen pruttelen om te kijken of ze verder slaapt, soms is ze nog wel moe. Bijzonder vind ik dat ze 's nacht geen moeite heeft met het doorslapen vanuit haar lichte slaap. Hoe gaat dit bij jullie? Komt dit vaker voor? Ze slaapt nu ongeveer 13 uur op een dag denk ik.

Verder ben ik benieuwd, slapen jullie kindjes echt tot de volgende voeding? Of slapen ze, eruit en spelen, weer slapen en dan bij wakker worden de volgende voeding. Ik kan me ook voorstellen dat kindjes ouder worden, langer wakker blijven, meer drinken en nog steeds tot de volgende voeding slapen. Hier krijgt ze en voeding om de 3 a 4 uur.
Groeten,
Marjolein

hey marjolein

ik heb ook een baby van vier maanden,die eet om de drie v uur en slaapt overdag drie keer een half uurtje. Bij mij eet hij ook s nachts om de drie uur. wel fijn dat ze s nachts doorslaapt. Dit is mijn ervaring’

groetjes

Het wordt elke keer wat langer dat ze wakker zijn. In het begin zijn ze niet zo lang op, maar naar mate ze groter worden gaan ze steeds langer uit bed.

Natuurlijk heb je kindjes die meer slapen dan een ander en als ze ziekjes zijn kunnen ze ook veel slapen (meer dan anders).

Ik ben ook niet zo op schema’s en heb altijd op vraag gevoed. De ene keer zit er meer tijd tussen dan de andere keer.

Het gaat inderdaad zo dat ze na de voeding even spelen in de box en bij slaap tekenen op bedje doen en lekker laten slapen tot de volgende voeding.

Anna is nu 6,5 maand en is nu veel langer op. Als ze 's morgens de fles krijgt dan is ze op ongeveer 4 uurtjes en gaat dan na een fruithapje of paar hapjes boterham naar bed. Dus ze heeft dan twee voedingen in haar 'wakker’tijd.

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Mijn dochtertje heeft onderstaandschema (ongeveer hoor !!)

7.00 uur fles
8.00 uur op bed
11.00 uur fles
12.00 bed
15.00 fles
16.00 bed
19.00 fles
20.00 bed
22.15 laatste fles en gelijk op bed. Slaapt door tot de volgende ochtend.

Ze slaapt altijd tot aan de volgende voeding. Soms is ze minder dan een uur op tussen de voedingen in, soms wel 1,5 uur. Ligt er net aan hoe moe ze is. Ze wordt soms na 50 minuten ook weer wakker, maar valt zelf na ongeveer een kwartier wel weer in slaap. Nu slaapt Fréderique wel heel veel hoor, dus wat minder zal niet erg zijn.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt

Marleen (trotse mama van Fréderique)