Ik ken het luxe probleem. Ik weet niet hoe oud jouw zoontje is, maar Tim wordt 2e kerstdag 6 maanden en is ook zo’n slaapkop. De 1e 3 maanden heb ik voeding afgekolfd omdat rechtstreeks niet lukte. Hij kwam toen s’nachts niet, maar pas s’ochtends tussen 6 en 7. Daarna over gegaan op flesvoeding en toen kwam hij zelf niet meer. Toen zijn we hem s’ochtends om 7 uur wakker gaan maken en dat doen we nog steeds. Als ik vrij ben en in het weekend leggen we hem na zijn voeding terug op bed en dan slaapt hij vaak door tot zijn volgende voeding van 11 uur. 2 keer gaat hij naar de creche en 1 keer naar mijn ouders. Als hij daar is gaat hij ook direct naar bed en slaapt tot 11 uur. S’middags gaat hij dan om 13.00 uur weer naar bed en de ene keer slaapt hij een uurtje en de andere keer tot zijn voeding van 15.00 uur. Soms aan het einde van de middag nog een kort slaapje, maar niet altijd. Na zijn voeding van 19.00 uur speelt hij nog even en dan gaat hij naar bed. We maakte hem altijd om 23.00 uur nog wakker voor een voeding, maar sinds 1 maand zijn we daar mee gestopt. We waren daar al eerder mee gestopt en toen sliep hij gewoon door. Maar volgens CB mocht dat nog niet vanwege zijn leeftijd, ondanks dat hij boven gemiddeld zat met zijn gewicht. Sinds een paar weken moeten we hem groente en fruit geven. Dat was best even puzzelen met zoveel slaap. Eerst deden we rond half 6 zijn fruit. Nu moet hij sinds een paar weken groente en fruit. Zijn fruit geven we nu voor zijn middagslaapje en groende rond half 6.
Het is dus heel persoonlijk wat je doet, wij hebben ervoor gekozen hem wel wakker te maken. En als hij eenmaal wakker is dan drinkt hij zijn fles goed en snel leeg. In het begin werd hij erg moeizaam wakker, maar nu is hij snel wakker als we hem wakker maken. Anders begint je dagschema ook zo laat als je later gaat voeden. En regelmaat vonden wij belangrijk, dus daarom maken we hem gewoon wakker.