Ritme overdag omgooien?

Hoi meiden/moeders…

Ik zit met een lux probleem… mijn zoontje slaapt smorgen zoveel. Hij wordt nu al bijna een week pas met moeite om 9 uur smorgens wakker en krijgt dan drinken… daarna laat ik hem zolang mogelijk wakker (hooguit 2 uurtjes)… daarna gaat hij gelijk weer heerlijk liggen slapen… en maak ik hem rond 13.00 uur weer wakker soms iets later… maar moet het vaak ook echt weer wakker maken. Dan de middag is hij heel de middag wakker (mag wel ook na zoveel slapen) maar is dan eind van de middag zo moe dat hij zijn flesje bijna niet op krijgt … om 17,00 uur. Verder is hij heel lief… en gezellig…

Maar moet ik dan in het ochtend schema gaan rommelen zodat hij de middag ook gaat slapen? al is het maar een uurtje zodat hij de fles goed leeg drinkt maar… het lukt me niet om hem te laten slapen… als ik hem op bed leg is het dan alleen maar huilen … tot hij er weer uit mag!..

iemand tip? ervaring?

Hey mini-boy,

Ik denk dat het geen zin heeft om hem 's ochtends eerder wakker te maken, je schrijft dat hij nu al met moeite om 9 uur wakker wordt dus om 7 uur zal dat wel helemaal moeilijk gaan denk ik. Ik zou zeggen: laat hem zelf aangeven wanneer hij wil slapen en wanneer hij wakker wil/kan zijn. Hij is misschien wel bezig om een nieuw ritme te krijgen en daardoor is het nu allemaal even van slag. Je schrijft het zelf al: hem dwingen tot iets heeft geen zin en zo werkt het ook met die kleintjes toch? Dus: ik zou hem even volgen en dan zul je zien dat er vanzelf weer een nieuw ritme ontstaat.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

wij hebben dit destijds ook gehad ik zou hem gewoon eeder waker maken

Haha, zo zie je maar: twee tegengestelde ideeën…

Oh maar mini-boy, las in je reactie op mijn topic dat Jurian vanmorgen om 7 uur begon te huilen en dat je hem toen suste en hij weer tot 9 uur ging slapen. In zo’n situatie zou ik denken: zeven uur is een mooie tijd om hem eruit te halen en de eerste fles te geven. Dan geeft hij zelf aan dat hij er klaar voor is. Misschien ben je iets te verwend en sus je hem daarom weer in slaap?

Ik zou een moord doen voor een kind dat pas om 7 uur wakker zou worden…zucht.

oei lastig lief en makkelijk die kleintjes

Tja hij was vanmo om 7 uur wakker maar nog zo moe… dat ik hem door aai over de bol te geven alweer rustig kreeg… daarom dacht ik … 7 uur is toch weer erg vroeg… eerst was hij altijd om 8 uur wakker en dan de fles… vond ik mooie tijd! maar weet niet in hoeverre je kleintjes kunt dwingen in een ritme … (NIET DUS!) …

en toch zou ik wel een fles geven die van mij waren ook alijd moe kan wel lekker zijn maar hij zal toch aan een ritme moeten wennen

Ik denk toch dat ik die fles om 7 uur ook had gegeven en dan desnoods weer terug in bed. Echt, dagen die om 7 uur beginnen zijn eerder regel dan uitzondering hoor met die kleintjes. Jij bent gewoon verwend geweest mini-boy…hihi.

Nou ja, gewoon doen wat jij denkt dat je moet doen. Jij kent je kleine het beste!

haha hier gelijk reactie van de verwende moeder …

vanmorgen heb ik hem om 8 uur wakker gemaakt… meneer had echt geen zin… dus … ik het licht aan gedaan en eerst zelf gaan eten… gelukkig is hij toen wakker geworden en lag meneer om half 9 aan de fles en wilde om half 10 alweer naar bed… ligt al die tijd alweer te slapen… nu maak ik hem om 12 uur weer wakker en leg ik hem om half 3 ongeveer weer op bed… kijken wat meneer gaat doen…

Haha, en deze moeder reageert gelijk terug!

Dus toch geprobeerd? Joh, gewoon kijken inderdaad wat werkt. Ongelooflijk dat hij het zolang uithoudt met alleen die vier flesjes en nog helemaal geen bijvoeding. Echt, ik blijf me erover verbazen. Erik was vanmorgen rond half zes wakker, maar na twee keer speentje geven sliep hij uiteindelijk ook nog tot tien over zeven. Wist weer niet wat me overkwam! Ik denk echt dat hij ook weer z’n slapen aan het veranderen is. Ben benieuwd hoe het middagslaapje hier gaat straks…

oh krijgt hij misschien te weinig jurian of… moet ik me daar ook niet druk over maken? ik had gewoon gehoopt dat hij fruit zou gaan eten en dan het 5e flesje eraf… tja die fles is eraf maar fruit nee hoor… ga morgen ofzo weer poging wagen maar… het lukt gewoon niet… wordt daar wel beetje neerslachtig van want volgens cb moet het !!! tja ik weet het dat … cb ook. maar ze onderbouwde het met de uitleg dat ze bij de 6 maanden niet genoeg kalk oid meer hebben waardoor ze dan echt fruit moeten gaan eten en liefst ook groente… nou nog 3 weken en hij is 6 maanden!!

De kleine van mijn vriendin mocht ook aan het fruit en ow hij vond het zo vies
Toen is ze met een groentehap begonnen en dat ging wel goed
Nu is meneertje bijna 8 maanden een eet nu wel zijn fruit en groente

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Er moet nog niks bij vijf maanden, maak je niet druk! Hier ging het tot vorige week ook slecht en ineens loopt het goed. Nogmaals, maak je niet druk!

Ik ken het luxe probleem. Ik weet niet hoe oud jouw zoontje is, maar Tim wordt 2e kerstdag 6 maanden en is ook zo’n slaapkop. De 1e 3 maanden heb ik voeding afgekolfd omdat rechtstreeks niet lukte. Hij kwam toen s’nachts niet, maar pas s’ochtends tussen 6 en 7. Daarna over gegaan op flesvoeding en toen kwam hij zelf niet meer. Toen zijn we hem s’ochtends om 7 uur wakker gaan maken en dat doen we nog steeds. Als ik vrij ben en in het weekend leggen we hem na zijn voeding terug op bed en dan slaapt hij vaak door tot zijn volgende voeding van 11 uur. 2 keer gaat hij naar de creche en 1 keer naar mijn ouders. Als hij daar is gaat hij ook direct naar bed en slaapt tot 11 uur. S’middags gaat hij dan om 13.00 uur weer naar bed en de ene keer slaapt hij een uurtje en de andere keer tot zijn voeding van 15.00 uur. Soms aan het einde van de middag nog een kort slaapje, maar niet altijd. Na zijn voeding van 19.00 uur speelt hij nog even en dan gaat hij naar bed. We maakte hem altijd om 23.00 uur nog wakker voor een voeding, maar sinds 1 maand zijn we daar mee gestopt. We waren daar al eerder mee gestopt en toen sliep hij gewoon door. Maar volgens CB mocht dat nog niet vanwege zijn leeftijd, ondanks dat hij boven gemiddeld zat met zijn gewicht. Sinds een paar weken moeten we hem groente en fruit geven. Dat was best even puzzelen met zoveel slaap. Eerst deden we rond half 6 zijn fruit. Nu moet hij sinds een paar weken groente en fruit. Zijn fruit geven we nu voor zijn middagslaapje en groende rond half 6.

Het is dus heel persoonlijk wat je doet, wij hebben ervoor gekozen hem wel wakker te maken. En als hij eenmaal wakker is dan drinkt hij zijn fles goed en snel leeg. In het begin werd hij erg moeizaam wakker, maar nu is hij snel wakker als we hem wakker maken. Anders begint je dagschema ook zo laat als je later gaat voeden. En regelmaat vonden wij belangrijk, dus daarom maken we hem gewoon wakker.

Mini boy, waarom zo krampachtig mt ht fruit. Probeer eerst eens groente, Misschien vind ie dat wel lekker. Het cb heeft mij zo ie zo aangeraden om Morgan eerst groente te geven en daarna pas fruit omdat groente minder op de darmen zou werken en omdat als ze aan het fruit gewend zijn ze minder snel groente willen. Fruit is zoeter. Maar misschien vind Juriaan zoet minder dan hartig zeg maar. Ik at ook liever groente dan fruit en nog steeds eigenlijk. Kan toch geen kwaad om het te proberen??

Groetjes,

Michèle

michele …

ik ga het na de kerst gelijk proberen… weet jij misschien welke groente ik het beste mee kan beginnen?

sorry kort antw. maar moet nu weg! in ieder geval bedankt voor tip!

Kijk even bij de topic van mij fruit of groente??? Daar heb ik ook gevraagd wat en welke en waarom. Ik ga na 3 januari starten. In het weekend dan zadel in niet meteen de creche er mee op…

Groetjes,

Michèle