Ritme kwijt

He hallo,

We zijn sinds vorige week over gegaan op 4 flessen en bijvoeding van groente. Fruit kreeg onze spruit al. Maar sinds die 4 flessen lijkt het wel of ze helemaal van slag is en haar slaap ritme kwijt is. Ze sliep altijd veel in de ochtend en had zo haar vaste uurtjes, maar dat lukt niet meer. Ze slaapt nog maar halve uurtjes of uurtjes en veelal op wisselende tijden (is dus veel wakker). Er is geen structuur meer in te vinden. Elke dag anders.
Tussen 17.30-19.30 is het alleen maar veel huilen. Hoe doen jullie dit met al die voedingen. Ik wil ook niet alles te kort op elkaar zetten, want ze geeft toch ook nog regelmatig wat terug. Haar schema is als volgt;

07.30 fles van 200cc
10.00-10.30 fruithapje
12.00 fles 200 cc
15.30 fles 200 cc
17.00-17.30 groentehapje
19.00-19.30 fles 200 cc

Ik wordt er zelf ook af en toe een beetje moedeloos van… hahaha

Hoe oud is ze?

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ze is nu 6 en 1/2 maand.

Sprongentijd! Week 28,5 t/m 30,5!

Groetekes, Sje

Ze is wel een week te vroeg geboren.
Maakt dat ook nog wat uit met die sprongetjes. Ze heeft er toch al een dikke week last van.

Kan ook zijn dat ze nog last heeft van de sprong daarvoor: week 22,5 t/m 26,5.

Groetekes, Sje

ik vind het wel snel op elkaar allemaal.
Wij laten wat langer tussen de voedingen.

7.00 fles 200cc
12.00 fles 200cc
14.00 groenten
16.00 fles 200cc
18.00 fruit
21.30 fles 230cc met rijstebloem

Hier was het nadat wij met fruit zijn begonnen ook even mis, maar dat kan ook aan het sprongetje hebben gelegen.

Succes

22-12-2009 colin geboren

@mama van Colin…mag ik vragen waarom je om 14.00 groente geeft en 18.00 fruit. Dat is toch niet een “natuurlijk” ritme. Ik heb er altijd voor gezorgd dat mijn kindje in een “normaal” ritme kwam.
Dus 7.00 fles
9.30 fruit
12.00 fles
15.00 heel klein flesje. Deze is al snel komen te vervallen en vervangen door een koekje en een beker diksap/roosvice
17.00 a 17.30 groente
19.30 a 20.00 fles

mee eens met Pjukje! je hebt een hartstikke goed schema hoor Jeuly. alleen denk dat de jouwe wel met 3 flessen kan doen aangezien de leeftijd. toen ik 4 flessen gaf en groente en fruit ernaast toen liep het hier ook helemaal scheef! nu zitten we op 3 flessen en hij drinkt en eet alles op en slaapt weer als de oude. en dan zit de mijne ook nog in een sprongetje…ons schema ziet er als volgt uit:

7 uur pap uit bord
10.00/10.30 uur fruithapje
12.30 uur fles 180cc
15.30 uur groentehapje
18.30 uur fles 180cc

de groentehapje wil ik graag doorschuiven naar 16.30 uur maar dat gaat momenteel niet. dat word even afwachten. en dan wil ik tussendoor liga met sap geven. maar ik denk dat het met de voeding te maken heeft of krijgt je kleine alle flessen wel leeg met groente en fruit erbij? en hoeveel groente/fruit geef je momenteel? voor 3 flessen moet je wel op 200gram groente en 200gram fruit zitten zeg maar…

Lilypie First Birthday tickers

dat doe ik omdat hij na groenten na 2 uur weer honger heeft en na fruit niet. Als ik het omdraai dat zitten we weer op 5 flessen. Als hij volgende week ook aardappelen mag dan ga ik het wisselen. Dat zal meer vullen.
En ik vind 17.00 veel te vroeg voor warme hap. Wij eten altijd pas rond 19.00. Zal toch nog wel even duren voordat hij met ons mee-eet.

22-12-2009 colin geboren

Onze dochter drinkt inderdaad alle 4 de flessen helemaal leeg dat is 200 cc.
Ze eet nu 1 stuks fruit en maar een half potje groente (ook nog maar zo’n kleintje) Wordt wel steeds meer. Ga eens zelf groente maken.
We zijn pas een dikke week naar 4 flessen gegaan dus ik durf eigenlijk nog niet naar 3 te gaan.

@Jeuly, ik wist niet dat hij geen volledige hapjes at. dan kun je idd beter even tijdelijk op 4 flessen blijven. pas als hij echt volledig een groentehapje van 200gram en fruithapje op kan dan zou ik naar 3 flessen gaan. maar dan klopt je verhaal wel. want toen wij net begonnen waren met groente en fruit + 4 flessen toen was de mijne ook zijn ritme kwijt. weet nog dat ik ook een topic daarover had geopend. moet eerlijk zeggen dat het hier pas goed ging nadat we over gingen stappen naar 3 flessen maar goed je moet naar je eigen gevoel luisteren…kijk er maar even tegenaan mis. moet hij eraan wennen. dat kan ook nog. moeilijk is het wel ik werd er ook gek van de schema was niet te peilen elke dag was het anders hier echt een drama!!! vooral voor je zelf als je een ritme bent gewend ik kon niets meer doen was de hele dag met hem bezig leek het wel…kijk er maar even tegen aan en probeer anders voor jezelf een dagboek bij te houden dat heeft hier ook goed geholpen en blijf consequent. gewoon deze schema aanhouden het komt echt wel goed meid! even doorbijten he!

Wij zijn ook net over gegaan op 4 flessen. Ons slaap ritme is ook niet elke keer meer hetzelfde. Ze slaapt wel voldoende maar niet altijd meer op dezelfde tijden. Meestal als ze rond 7 uur wakker word dan kan ik haar gewoon om 9 uur op bed leggen en slaapt ze een uurtje. Maar als ze om 8 uur wakker word dan kan ik haar niet om 9 uur op bed leggen dan slaapt ze niet. Dan hou ik haar beneden en geef haar om 10 uur een fruit hapje en daarna gaat ze dan op bed. Dan is ze vaak wel moe en slaapt ze iets langer. Wij kijken maar wat ze nodig heeft. De ene keer slaapt ze dus s’ morgens wat langer de andere keer s’ middags wat langer en dan weer op het einde van de dag. Verder is ze wel lekker haar zelf alhoewel ik vannacht ineens voor het eerst om 1 uur er uit moest omdat ze wakker was. Ik dacht dat ze de sprong al weer gehad had maar zitten er toch nog in denk ik. Hier ook nog niet voldoende bijvoeding om de 4e fles te kunnen laten vallen.

Fijn al die reacties te lezen, gelukkig zijn we niet de enige. Soms denk je wel eens waar maak je je druk om, maar ja met zo’n eerste weet je ook nog niet echt wat er allemaal bij hoort! Vanochtend heeft ze wederom niet geslapen en nu ligt ze al een uurtje in bed. Ben benieuwd voor hoelang.

@mamavancolin: Ik vond het ook eerst veel te vroeg, om hem om 17.00 uur of 17.30 uur al avondeten te geven. Maar nu hij ouder is merk ik wel dat het echt het beste is! Wij eten dus elke avond om 17.30 uur, omdat meneer anders echt omvalt, en vervelend wordt. Dus misschien moet je je mening aanpassen op de n duur

Liefs, Anne

Pfoe, hier hetzelfde als Jeuly. Lotte krijgt nu ook sinds een paar weken groente en die is ook haar complete ritme kwijt. Sliep altijd heel erg veel en nu ook alleen nog maar uurtjes en anderhalve uurtjes. Wel zit er een ritme in, 's ochtends een uurtje na de fles van half 8, 10 uur fruithap, half 12, kwart voor 12 fles en dan is ze om 12 uur dood en doodop. Slapen doet ze dan een uurtje, anderhalf uur. Rond 3 uur groente, 4 uur fles en dan gaat ze om half 5, 5 uur weer naar bed. Slaapt ze weer een uurtje en dan om 19.30 uur laatste fles.
Ik wil de groente ook naar een later tijdstip maar als ik het omdraai, dus om half 4 de fles geef, heeft ze dan wel om bijvoorbeeld half 5 zoveel honger dat ze groente wil eten denken jullie? Of zal ik haar dan om half 4 maar bijv. 160 geven of nog minder?
Lotte zal dan nu ook wel in een sprong zitten denk ik?

och we zien wel hoe het loopt. Maakt mij echt niet uit om hem 's middags warm te geven of 's avonds. Je kunt je wel overal druk om maken. Hij zal de komende tijd toch niet met ons mee-eten want wij eten nooit aardappels,groenten,vlees. En ik ga niet al om 17.00 eten omdat hij honger heeft. Dan eten wij wel later.

22-12-2009 colin geboren

ik probeer niet zoveel eet momenten te doen op een dag. Hierdoor snappen ze het niet meer en lijkt het voor hen net dat ze de hele dag aan het eten zijn. Dit is ons schema:
0715/0730 uur fles ontbijtpapje 200cc
1100 uur fruithap & daarna fles 180 cc
1500 uur fles 180 cc
1800 uur groentehap
1915 uur fles 210 cc

En tussendoor slaapt die 1,5 a 2 uurtjes.
Succes