Max wordt (sprong?) sinds een week of wat elke dag rond zessen wakker. Echt een belabberd tijdstip. Soms rekten we het nog tot 07.00 uur, maar een uur klooien met een speen heeft geen zin. En nu heeft hij Eva ook ‘aangestoken’. Die roept 5 minuten later: ‘Ikke ook wakker!’ Als ik haar dan kom halen, ziet ze er klaarwakker uit. Alsof ze al uren wakker is!
Doordat we echt een UUR eerder zijn dan ‘vroeger’, loopt het hele ritme in de soep! Vanmorgen zat Max al om 06.30 uur pap te eten en Eva begon al om 08.00 uur te zeuren om een koekje. Normaal eten ze om 07.30 uur en komt het koekje om 09.30 uur. Ze wilde nu ook veel vroeger brood eten…
Natuurlijk wil ik me wél aan de normale tijden houden, aangezien we anders straks brood zitten te eten om 10.30 uur! En dan vallen de middagdutjes straks om 11.30 uur al…De ochtend duurt elle-ellelang, want om 09.30 uur hebben we zowat alles al gedaan! Wat wil je als je om 06.15 uur beneden bent?
Hoe kan ik dit allemaal een beetje ‘normaliseren’? Max drinken geven en terug leggen lukt niet, aangezien hij echt wakker is, maar niet meteen honger heeft. En hij heeft Eva dan toch al wakker gemaakt. Maar die komt eigenlijk slaap tekort, want ze klooit vaak nog tot 21.00 uur en valt dan pas in slaap. Van 21.00-06.00 uur is wel kort voor een peuter…Spelen op haar kamer doet ze niet als ze heeft gehoord dat Max wél beneden is, dus ik weet het allemaal niet zo?
Ideetjes?
Groetjes Rainbow, trotse mama