Ritme en Gebroken nachten

Hallo allemaal,

Ik ben moeder en mijn zoontje is 6 maanden oud, hij heeft nog nooit een nacht doorgeslapen, ik slaap zelf hooguit 4 uurtjes achter elkaar en soms maar bij elkaar gerekent 5 a 6 uurtjes per nacht, als ik geluk heb… Mijn zoontje is een heel vrolijk mannetje overdag en ook dan slaapt ie niet veel, in de ochtend met geluk 1,5 uur, en in de middag wel weer vaak wat langer en dat verschild van 2 tot 3 uur en soms maar 1,5 uur. En de ene nacht slaapt ie wel goed tot kwart voor vijf en dan dag erna weer om twaalf uur wakker en dan weer om half twee… en ga zo maar door… Ik weet niet meer wat ik moet doen, net zoals het ritme overdag, soms denk ik jaaaaa ik heb het, en dan hup gooit ie weer alles om, kan ik weer opnieuw beginnen… Herkent iemand dit…?? Hoe slaapt jullie kind, hebben jullie tips voor me, en hoe is jullie ritme, qua voeding en slaapjes overdag, ik geef trouwens borstvoeding al kolf ik het nu wel af, dus krijgt ie het in een flesje…

Helluppp mij

Hoi,

Hier ging het hetzelfde, tot een maand of 6/7 nog nooit een nacht doorgeslapen. Ik gaf ook borstvoeding. Eigenlijk had ze allang geen nachtvoeding (en vooral geen 2) meer nodig, het was/is een flinke meid. Ben toen met een speen haar gaan sussen. Dit heb ik een aantal nachten gedaan en opeens sliep ze de nacht door.
Maar mijn dochter sliep veel minder overdag. Ik vind dat hij wel redelijk slaapt overdag, hoor.
Lukt het om hem met een speen te sussen? Of gaat hij door met huilen?
Succes, het gaat een keer over!

[img]http://lb2m.lilypie.com/TikiPic.php/3TYZ.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]

Inbakeren is link als je kindje al kan draaien dus daar zou ik mee oppassen, of goede maatregelen treffen ( zoals opgerolde handdoekjes ernaast en strak instoppen bijvoorbeeld). Ik heb zelferg goede ervaringen met inbakeren, maar toen waren ze wel veel kleiner. Het kan natuurlijk zijn dat het echt honger is, want met 6 maanden hebben ze (langzaamaan) meer nodig dan alleen melk… dus misschien ook tijd voor fruit en of groentenhapjes? Wellicht slaapt hij beter als hij overdag genoeg binnenkrijgt. Verder zou ik als je zeker weet dat er overdag genoeg “in” is gegaan, op een gegeven moment ook geen voeding meer geven 's nachts, maar inderdaad met een speentje proberen de nacht te overbruggen tot hij de nachtvoedingen is “afgewend”. Succes!!

Lieve allemaal,

Bedankt voor jullie reacties, me kleine man krijgt elke dag al een fruithapje en ben sinds een week ongeveer begonnen met korstje brood waar ie op kan sabbelen, en hij krijgt start koekjes tussendoor… en als ik een banaan eet krijgt ie ook een stukje, en dat gaat allemaal wel en in de avond krijgt ie ook een paar hapjes avond eten (potje) hij wil het nog niet echt ha ha wel grappig om te zien…

Naar mijn idee eet ie wel genoeg maar soms wil ie gewoon niks en duurt het zolang eer ie wat wil drinken, en hij krijgt voor het slapen gaan nutrilon goede nacht met een schepje pap erdoor en daarvan slaapt ie ene keer lang en dan weer snel wakker… en hij huilt dan zo erggg en helemaal overstuur, ben geen fan van laten huilen… hoogstens 10 a 15 min… overdag lukt het me beter dan snachts… en als ie wakker wordt geef ik hem wel wat te drinken want vaak dan wordt ie pas paar uur daarna wakker, (ook niet altijd maar meestal wel)… Zucht…

En voor de rest is het echt een heerlijk mannetje een echte lachebekkie…

dank jullie wel voor al jullie tips en adviezen

liefs
Ons

Ze zeggen dat borstvoeding het meest voedzaam is, maar misschien is het voor jouw kindje niet meer voldoende?
Misschien kun je eens wat flesvoeding kopen en i.p.v. borstvoeding 's avonds een keertje flesvoeding met rijstebloem geven? Die van ons sliep door toen hij met 4 mnd flesvoeding kreeg (misschien toeval hoor…)
Probeer het eens zou ik zeggen, misschien geeft het je wat meer rust!

Succes, ik ben benieuwd.

ha ha ja klopt ik geef hem in de avond Nutrilon goede nacht, hier onder zo beetje zijn dag indeling ( maar lukt ook niet altijd) ben der pas paar dagen mee bezig om te kijken of dit wat is…

tussen 6.00 en 7.00 uur ochtend fles - leg hem wel weer terug in bed tot uur of acht
rond 9 uur, fruit hapje, tussen half 10 en 10 uur in bed, proberen te laten slapen tot 11 a half 12. Dan stukje brood proberen, kleine stukjes maar, gaat om het wennen en nieuwe smaken ontdekken. Daarna zijn middag fles is alleen borst voeding. dan boodschapje doen of op visite, wandelen, etc etc. Rond half 2 a 2 uur een hazenslaapje van ± 30 min. Krijgt tussen door start koekje of als ik banaan eet krijgt ie ook stukje, en tussen 15.30 en 16.00 uur slapen tot ongeveer en dat varieert ene keer half 6 wakker of 6 uur . Dan krijgt ie potje of eigen avond eten, daarna 100 ml fles en dan spelen en knuffelen en tussen half 8 en 8 uur douchen, en pap fles voor slapen gaan.

Ochtend krijgt ie altijd kant en klare pap banaan smaak of iets ander van pyama papje 200 maar drinkt niet alles op laat meesta 50 staan. middag krijgt ie alleen borst voeding fles en die na het avond eten ook alleen borst voeding, avond krijgt ie die nutrilon goede nacht met schepje pap.

Weet niet of dit juist is of slecht, hoe zijn jullie dagindelingen? en wat geven jullie tussen door of iets?

Heel erg bedankt voor jullie reacties, fijn te weten dat ik niet de enige ben…

liefs

Dank je wel voor je reacite,

Hij krijgt niet stipt elke dag brood maar probeer het wel, en het zijn echt muisenhapjes en misschien heb je wel gelijk want hij had eerste 3 maanden zoveel gehuild en had ie zoveel krampen todat ik homeopatische poeder ging gebruiken tegen buikkrampen en dat hielp perfect, misschien dat gewoon weer in zijn laatste fles doen, werkt namelijk 24 uur. en als ie tussen 8 9 naar bed gaat dan slaapt ie als ik geluk heb tot kwart voor 5, maar wordt ook om half 2 wakker wel is of dan weer is om kwart over 3 zoals vanacht ha ha en dan weer een gil om half 6 en slaapt dan weer, en zelfde om half 7, maar laat hem dan liggen zoalang ie niet echt overstuur huilt laat ik hem altijd maar, maar kijk wel altijd na 10 a 15 min… En speen heeft ie gebruikt eigenlijk alleen snachts een enekele keer om hem zoet te houden, vaak wordt ie pas rustig als ik hem ff in me armen heb gewiegt en ff een knuffel en dan leg ik hem weer terug, slaapt ie eigenlijk altijd door. Het is ook overdag geen probleem om hem in bed te leggen, slaapt bijna altijd gelijk. Alleen ben zo jaloers op die mensen waarvan hun kindjes doorslapen van 7 tot 7, Wil hun geheim wel weten… ha ha

liefs

En hij weegt nu 8 kilo, was 3 weken te vroeg geboren en woog toen