Ritme door de war, baby van 7.5 maand


#1

Hoi allemaal, mijn zoontje is nu 7,5 maamd en sinds een week ongeveer heeft hij zijn ritme volledig door de war gegooid en komt eigenlijk zelf niet uit aan het einde van de dag met eten en slapen. Ik ben dus aan zoeken naar een nieuw ritme samen met mijn zoontje.
0630 wakker, 0715 fles van 210/7
0800 al weer moe dus naar bed
0900 wakker
1000 fruit (heel potje fruit) + water
1200 fles 180/6
1215 naar bed
1500 kwarkje + water
1700 groentenpotje + water
1900 fles 210/7
1915 naar bed

Ik probeer elke keer met de lunchfles brood te geven maar als er al 2 mini stukje in gaan dan is het bij 3e stuk echt mega kokhalzen of gewoon echt spugen. Ik hoef na brood of papje ook echt niet met de fles aan te komen, die wil hij dan minimaal half uur later pas. Brood na flesje dan komt zeker weten de fles er voor een groot deel uit.

Vanaf uiterlijk 1500 wakker tot 1900 trekt hij om een of andere reden niet meer maar zit dan dus steeds met een jengelig jochie vanaf een uur of 1630 en wil ook zijn groenten niet fatsoenlijk en dus daarna ook eerder dan 1900 honger en moe.

Hebben jullie ineens die moeheid aan het eind van de middag? Miss proberen om hem van 1630 tot 1730 in bed laten slapen? Gaat hij dan niet problemen krikgen met dan smorgens weer vroeger wakker worden?

Hoe is jullie ervaring?
Groetjes
Karin


#2

Normaal zou ik zeggen, je kindje zit middenin een sprongetje (zie het Oei-ik-groei-boek!), maar bij 7,5 maand zit geen sprongetje. Is je kindje rond de uitgerekende datum geboren? Of een aantal weken te vroeg of te laat? Als dat laatste het geval is, dan kan-ie namelijk wel middenin een sprong zitten en dat verklaart het rommelige ritme wat-ie nu heeft.

Het heeft dan geen zin om dat ritme een bepaalde kant op te sturen, je moet daarin meegaan tot-ie zelf zijn ideale ritme aangeeft. Minder eten hoort bij zo’n sprong, maar als ik het schema zie wat-ie nu allemaal krijgt, dan snap ik wel dat-ie meteen na een grote fles geen brood meer wil bijvoorbeeld.

Ik zou hem zelf aan laten geven wat-ie wil. Als-ie genoeg vocht binnen krijgt is het goed.
Baby’s zijn ook mensen. Zelf heb je ook niet elke dag op precies dezelfde tijden zin in precies dezelfde hoeveelheden. Dus geen paniek als-ie eens poosje minder of juist meer wil eten.


#3

Het kan inderdaad wel vanalles zijn… tandjes die naar mijn idee beginnen te duwen, sprongetje, moe, noem maar op. Het gekke is alleen dat hij echt ineens sinds deze week eind vd middag begin vd avond zo jengelig is. Hij wil ene dag heel groentenpotje en andere dag met moeite 3 happen maar ongeacht die hoeveelheid groenten, tussen half 7 en 7 uur gaat er een volle 210/7 fles in. Rond 1700 is hij ook echt moe aan het worden maar leg ik hem op bed dan zegt hij nog net niet mam wat flik je me nou :joy::see_no_evil:


#4

Juist dat “ineens” zorgt ervoor dat het echt heel goed een sprongetje kan zijn. Dat gebeurt namelijk altijd ineens.
Je zou voor de gein eens terug moeten zoeken in topics hier op de site. Elke keer als iemand een topic aanmaakte met zo’n ineens-situatie erin, was het 99% als gevolg van een sprongetje.


#5

Ik zag het inderdaad ja haha. Noemen het 8 maanden spring maar mijn boefje is eigenlijk altijd net 2 weken eerder met die momenten. Ben benieuwd of hij straks ineens iets kan wat nu tot zijn eigen grote frustratie soms nog niet lukte haha. Soms best fijn om die topics te lezen en dat het je ergens toch wel gerust kan stellen.


#6

Hoe deden onze moeders dat destijds toen er nog geen internet was he?! :wink:


#7

Dat vraag ik me soms ook af ja… al is het aan de ene kant helemaal niet goed om vanalles op te zoeken op internet.
Instinct is op dit vlak eigenlijk de allerbeste raadgever maar ja af en toe zit de bezorgdheid een beetje in de weg :blush::blush:


#8

Ja klopt, een moeder voelt over het algemeen heel goed aan wat er met haar kindje is en wat voor actie ze moet ondernemen. Maar logisch dat bezorgdheid ook een rol speelt. En dat zorgt dan weer voor wat heen en weer geslinger. :wink:


#9

Haha mn boefje kan ineens blijven zitten zelf en heeft mini stukje gekropen!


#10

Tadaaaaaaaaaaaa, “ineens”! Dus toch inderdaad een sprongetje geweest! :wink:


#11

Jep, toch een sprongetje denk ik. Eerst een sprongetje en daarna iets nieuws kunnen. Ohhhhh u gaat er een nieuwe wereld open als hij kan zitten.


#12

Inmiddels net 9 maanden en intussen kruipt hij de hele kamer rond, stapt rond aan handen of tafel of box of kast of stoel enz. Onderste 2 en bovenste 4 tandjes zijn doorgekomen en nog steeds strontverkouden. Die bovenste 4 tandjes zijn tegelijk door gebroken en dat heeft hij ok wel gevoeld ( nog wel wst en ik merk het ook). Is over aan het gaan vn laatste fles weglaten en slaaptijden die mega aan het veranderen zijn. Zo beweeglijk dat hij zijn energie snel verbruikt en dus ook redelijksnel weer moe is. Late middag slaap wel nodig maar is hij het echt niet mee eens.
Heerlijk die ontwikkelingen te zien bij hem en ondertussen past dus ook zijn schema zich steeds aan. Oftewel byezwaai schema en vind maar een nieuwe haha.


#13

Leuk hè dat de laatste die erbij gekomen is in het gezin gewoon compleet de regie overneemt?! :wink:


#14

Zeker heerlijk zo’n kleine boef :heart_eyes: