Ritme bij 19 maanden, al ZO snel moe?!

Hoi Allemaal,

Mijn zoontje Jack is nu 19 maanden en ik vraag me het volgende af.
Jack is meestal tussen 7 en 8 uur wakker in de ochtend. Dat weet ik nooit helemaal zeker, ik hoor hem soms al eens zuchten even voor 7en maar pas rond half 8 kwart voor 8 gaat hij echt kletsen.
De laatste tijd lijkt het wel of hij al heel snel na het opstaan weer moe is?! Om een uur of 10 is het al geeuwen geblazen. Hij zit al sinds hij 1 is op een middagdutje en verder niets. Hij houdt het verder ook goed vol hoor tot na het middageten en gaat dan naar bed.
De laatste dagen echter slaapt hij maar maximaal 1 1/2 uur terwijl hij hiervoor minstens 2 uur maakte. Ik vind dat zo raar, zeker omdat hij dus al om 10 uur zit te gapen! Dat gapen is trouwens het enige teken van moeheid hoor, dus misschien heeft het geeuwen wel een andere reden?
Snappen jullie dit nu? Ik kan hem moeilijk weer 2 keer op bed leggen, dat pikt hij zeker niet en we doen het dus al negen maanden zo…
Of zou het gapen een andere oorzaak kunnen hebben?!

Groetjes van Christa

Ze zeggen dat je ook gaapt van de honger maar neem niet aan dat hij dat 's morgens om 10 uur al heeft
heeft hij nieuwe dingen gellerd die inspannend zijn misschien?
Ik zou het anders ook niet weten

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Het is zowieso een actief mannetje. De laatste dagen leert hij steeds nieuwe woordjes bij. Maar zou hij daar zo snel moe van worden?
Tja en honger…hij krijgt om 8 uur ofzo pap. Zou hij dan om 10 uur al honger hebben weer?
Ik vind het moeilijk want hij komt verder niet moe over. Hij wrijft niet in zijn ogen, is niet chaggo ofzo. Iemand nog ideeen?

Groetjes van Christa

Zal indd geen honger zijn zou hij zelf ook wel aangeven denk ik, ik hoop dat er meer ideeen komen voor je

Liefs Michelle

lieke heeft dat ook wel eens hoor! die kan ook zooo gapen hahah
Soms slaat ze een middag slaapje over en heeft ze de dag erop al eerder slaap.
Ook als ze heel actief is geweest in de ochtend kan ze goed rond 11.00 gaan zitten gapen.
Ze heeft dan even een inzinking en zit ze even op de bank en 5 min daarna huppelt ze weer rond

zou me geen zorgen maken hoor

groetjes gytha

Ja actief is hij zeker ja. Maar ik heb toch ook niet het idee dat hij zou gaan slapen al zou ik hem dan op bed leggen om 10 uur. Dat lijkt me ook niet handig toch?
Maar ik snap niet dat hij dan niet langer slaapt tussen de middag!!! Hij ligt er om half 1 in en vandaag was hij na 5 kwartier wakker??? Das niks voor hem…
Ik was zelf bang dat hij misschien zuurstof te weinig zou hebben en daarom gaapt, of is dat paranoide?

Groetjes van Christa

Nou ja, het kan nooit kwaad om je huis goed door te luchten natuurlijk. En op zijn kamertje een raam open, dat is alleen maar beter. Zolang hij alleen maar gaapt en verder goed te pas is, zou ik 'm zeker niet weer twee keer naar bed doen. Dan maar even lekker hangen op de bank ofzo met een boekje of met de teletubbies…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Er wordt hier iedere dag gelucht, en ook op zijn kamertje. Daarbij staan de ventilatieroosters altijd open.
Misschien maakt hij een ( mentale) groeisurt door ofzo, ik weet het ook niet. Mijn moeder suggereerde dat hij misschien al veel vroeger wakker is dan wij denken bijvoorbeeld 6 uur. Dat kan ik me niet voorstellen, dat hij dan meer dan een uur geluidloos in bed ligt…

Groetjes van Christa

Hylke (nu 20 maanden) heeft de laatste tijd precies hetzelfde.
De ene dag gaat het beter dan de andere, slaaptijden wisselen enorm,
zowel overdag als 's nachts (hij slaapt wel prima door, maar soms vroeg wakker, en soms niet uit bed te krijgen).

Ik denk dat het ook met het warme/klamme weer te maken heeft.
Kost mijzelf ook een hoop energie.
En ja, rond deze tijd leren ze heeeeel veeeeel (Ook Hylke heeft nu allemaal nieuwe woorden ontdekt.) Dus mentaal veel te verwerken.

M.

Hee Marcel,

Jouw verhaal klinkt erg bekend in de oren. De laatste week zegt Jack iedere dag wel nieuwe woorden. Ik geloof dus best wel dat het daar ook mee te maken kan hebben.
En het weer is ook dodelijk vermoeiend idd, vandaag was Jack ook echt een beetje chaggo volgens mij daardoor.

Leggen jullie Hylke dan al in de ochtend bijvoorbeeld op bed?
Ik probeer tot nu toe een beetje zijn "oude tijden"aan te houden en dat lukt ook wel. Ook al is hij vroeg wakker, hij ligt dan lekker en komt tegen 8 uur uit bed.
En ook de middagdut en de bedtijd in de avond is hetzelfde. Hoe doen jullie dat?

Groetjes van Christa