Hai,
Kwam er tijdens het lezen van de berichten achter dat jullie babies allemaal in een ritme zitten waarbij ze zo ongeveer om de 4 uur eten en 's nachts doorslapen.
Naomi is over een week 4 maanden en wil 'snachts nog steeds drinken…
Ze krijgt meestal rond 18.30 uur een fles en gaat dan slapen. Rond 24.00 uur wordt ze wakker en dan geef ik haar de fles. Dan wil ze rond 3.00 uur weer maar als ik haar dan de fles geef wil ze 's ochtends haast niet eten. Ik probeer haar dus nu 's nachts maar 60 cc te geven en dan terug te leggen. Als ze voor 7.00 uur wakker wordt probeer ik het te rekken tot 7.00 uur en geef haar dan de fles waar ze maar ongeveer 90 cc van drinkt.
Om 23.00 uur wakker maken voor de laatste fles doe ik niet, ze wordt dan 3 uur later gewoon weer wakker. Als ik haar zelf wakker laat worden na de fles van 18.30 uur zitten er meer uren tussen de voedingen (in het eerste deel van de nacht, na middernacht zijn de tussenpozen weer korter).
Overdag eet ze meestal ongeveer rond 7.00 uur, 10.00 uur, 13.00 uur, 16.00 uur en 19,00 uur. Per keer eet ze tussen de 100 cc en de 150 cc. Vaak en weinig dus, niet echt handig…Vanochtend heb ik geprobeerd de fles van 10.00 uur uit te stellen, maar om 10.15 uur was ik al bezweken…
Wie heeft er tips om haar in een ritme te krijgen waarbij de nachtvoeding vervalt??!! Deden jullie kinderen dat vanzelf of hebben jullie ze geholpen? Lieten jullie je babies met 4 maanden overdag slapen wanneer ze wilden of legden jullie ze op vaste tijden in bed?
Groetjes
Cath, mama van Daniel en Naomi