Ritme baby 4 maanden?

Hai,

Kwam er tijdens het lezen van de berichten achter dat jullie babies allemaal in een ritme zitten waarbij ze zo ongeveer om de 4 uur eten en 's nachts doorslapen.
Naomi is over een week 4 maanden en wil 'snachts nog steeds drinken…
Ze krijgt meestal rond 18.30 uur een fles en gaat dan slapen. Rond 24.00 uur wordt ze wakker en dan geef ik haar de fles. Dan wil ze rond 3.00 uur weer maar als ik haar dan de fles geef wil ze 's ochtends haast niet eten. Ik probeer haar dus nu 's nachts maar 60 cc te geven en dan terug te leggen. Als ze voor 7.00 uur wakker wordt probeer ik het te rekken tot 7.00 uur en geef haar dan de fles waar ze maar ongeveer 90 cc van drinkt.
Om 23.00 uur wakker maken voor de laatste fles doe ik niet, ze wordt dan 3 uur later gewoon weer wakker. Als ik haar zelf wakker laat worden na de fles van 18.30 uur zitten er meer uren tussen de voedingen (in het eerste deel van de nacht, na middernacht zijn de tussenpozen weer korter).
Overdag eet ze meestal ongeveer rond 7.00 uur, 10.00 uur, 13.00 uur, 16.00 uur en 19,00 uur. Per keer eet ze tussen de 100 cc en de 150 cc. Vaak en weinig dus, niet echt handig…Vanochtend heb ik geprobeerd de fles van 10.00 uur uit te stellen, maar om 10.15 uur was ik al bezweken…
Wie heeft er tips om haar in een ritme te krijgen waarbij de nachtvoeding vervalt??!! Deden jullie kinderen dat vanzelf of hebben jullie ze geholpen? Lieten jullie je babies met 4 maanden overdag slapen wanneer ze wilden of legden jullie ze op vaste tijden in bed?

Groetjes

Cath, mama van Daniel en Naomi

hoi hoi

hahaha schrijf net bij een ander toppic over mijn redelijk ritme loze baby kom ik deze tegen.

Ik heb ook altijd mijn kinderen op verzoek gevoed met fv. De manier van mij om een klein beetje ritme er in te krijgen was door bv 2 weken lang vlak voor de laatste ochtend fles milan in bad te doen de fles er in en dan sliep hij een tijd heel erg vast. Na een week of 2 ging hij ook rond die tijd zonder bad lang slapen. Dit heb ik daarna ook gedaan bij zijn avond slaapje.

Bij julia heb ik het ook zo gedaan en die zat bij die 2 slaapjes wel redelijk snel in een vast ritme, dus hier heeft het goed gewerkt.

Milan is nu hij echt aan het eten is meer en meer een vast ritme aan het krijgen dat had julia ook rond de 6 mnd. Tot die tijd werd er gevoed en geslapen op verzoek. Nu gaat milan trouwens nog steeds op verzoek naar bed maar er zit wel een redelijk voorspelbaar ritme in.

groetjes titsia

Hoi,

Wij besloten toen Erik rond de vier maanden was om geen nachtvoeding meer te geven. Hij was al zwaar genoeg, had het niet meer nodig. We hadden het idee dat hij puur uit gewenning nog kwam. En dus maar rekken met een speentje en zowaar: hij accepteerde het! En dat doet 'ie nog steeds. Hij wordt wel vroeg wakker, zo rond half zes, maar dan kunnen we het tot half zeven rekken en dat bevalt prima. Dus niet echt geforceerd, maar wel een beetje geholpen…

En wat slapen betreft: dat is op verzoek en zit wel een beetje een ritme in. Na de eerste ochtendfles een uurtje, tussen de middag iets langer en dan aan het eind van de middag nog een hazenslaapje. Na de fles van 18.30 uur gaat hij naar bed tot de laatste fles rond half elf.

Veel succes!

Groetjes!

Dank voor jullie reacties!
Ik denk dat ik maar gewoon laat eten en slapen op verzoek en de nachtfles probeer uit te stellen en dan zal het allemaal vanzelf wel komen!

Groetjes

oh wat grappig mijn zoontje is volgende week ook 4 maanden (15-07-2008)…

tja moet eerlijk zeggen dat hij zelf al heel snel de nacht is door gaan slapen… bij 5 weken… dit kwam voornamelijk omdat hij overdag heel de dag aan het huilen was hij was daardoor zo moe dat hij zijn nachtrust gewoon nodig had en zijn mama ook Wel deden wij hem voor de voeding van 19.00 uur altijd lekker in een warm badje… lekker masseren en vertroetelen… de fles en hij sliep als een roosje! Als hij de laatste voeding om 23.00 uur krijgt leg ik altijd een warme kruik in zijn bedje zodat hij lekker in warm bedje terug komt… (moet hem voor deze laatste ook altijd wakker maken)
zijn schema is (fv):
8.00 uur 180 ml +6 schepjes
12.00 uur 180 ml + 6 schepjes
15.30 uur 180 ml + 6 schepjes
19.00 uur 180 ml + 6 schepjes
23.00 uur 180 ml + 6 schepjes
we willen proberen om die laatste fles af te gaan bouwen… maar durft het nog niet goed!!! op het cb hadden ze gezegd dat hij met zijn lengte meer nodig heeft dan een gemiddeld kindje?? dus wat is dan wijsheid he!?

zijn slaapschema is heel erg wisselend … gewoon geen schema
hij slaapt de ochtend het beste… de middag onrustig… en de avond ook erg goed!

effe nieuwschierig: hoeveel weegt jullie kindje nu? en de lengte?

Hai,

Dank voor je reactie.
Naomi is van 16 juli!
Ze weegt nu 6415 gram en is 64 cm lang.
Als je zoontje 's nachts altijd goed doorslaapt zou ik gewoon eens proberen de late fles te laten vervallen. In het ergste geval wordt hij 's nachts wakker en dan probeer je hem met een flesje lauw water te rekken tot 8.00 uur of misschien met een klein beetje melk (60 cc?).
Wat ik zelf bij Daniel deed is dat ik om 23.00 uur maar 60 cc gaf en toen hij daar een week lang op bleef doorslapen heb ik de fles laten vervallen. En hij sliep door! Is het proberen waard toch?! Succes!

Ik lees veel dingen over fv. Ik zelf geef bv, en Sanne slaapt al vanaf het eerste moment door… glukkig!!
Ze is als een bijna 9ponder geboren. De kraamzorg zei dat we haar niet hoefden te wekken voor de nachtvoeding. Als ze niet wakker werd, mooi laten slapen. Dus zo gezegd zo gedaan. Ik zat toen al op 7 voedingen en er zat toen 3 uur tussen. Tijdens de ‘regeldagen’ misschien wat sneller er tussen, maar inmiddels zitten we op 5 (borst)voedingen en komt ze dus om de 4 uur aan de borst. Het gaat hartstikke goed. Ze kraait niet naar dat ze eerder wil. Ze zit al zo in het ritme. Ik moet haar tegenwoordig wakker maken om 8.00 uur. Dan krijgt ze de borst bij ons op bed, slaapt dan daar door tot ongeveer 11.30 uur. Dan gaat ze in badje of we doen “kop/kont” dan om 12.00 uur voeding. Om 16.00 uur, om 19,30 uur en om 23.00 uur de laatste voeding. Dan op bed tot volgende morgen…
Gelukkig slaapt ze nog steeds goed door. Ook in slaap vallen is niet vaak een probleem. Als dit wel een probleem is, is er echt iets aan de hand… (dan word je wel onzeker omdat dit dan niet normaal is…)
Wat ik zo vervelend vind is dat andere mensen waar ik dit tegen zeg, me meteen zeggen: Nou wacht maar tot ze… Jeetje… Alsof ze het me niet gunnen of zo… PFF… Ik kan er toch niets aan doen dat hun kinderen dat niet hadden? Ik weet ook wel dat wel erg moeten genieten en getroffen hebben dat ze zo ‘makkelijk’ slaapt.
Ach… Heerlijke meid… Kan m’n geluk niet op…
Sorry dat ik het zo neerzet… Maar moest het allemaal even kwijt…
Kus

Liefs