Ritme baby 3 maanden

Hallo,

ik ben moeder van Famke van bijna 3 maanden oud. Ik geef borstvoeding en merk dat er nog steeds niet echt een ritme is. Ze wil steeds langer wakker zijn, maar heeft nog wel om de 2.5 a 3 uur honger. Ik dacht dat ik rond deze tijd wel naar de 5 voedingen per dag kon! Hebben jullie ervaringen hiermee? En moet ik sturen naar vaste slaaptijden?

Groetjes Linda, mama van Famke

De eerste maandne heb ik Anna ook bv gegeven en deed dat vooral op vraag. Als zij zin had in melk legde ik haar aan.

Voor sommige kinderen werkt het echter beter als je een vast schema hebt. Je kunt het eens proberen. Het schema voor 3 maanden weet ik zo niet meer, maar dat weten misschien weer andere moeders!

Gewijzigd door - Judith en Anna op 14 May 2008 15:10:41

Ik heb mij altij aangepast aan Tijs (volgende week 3 maanden). Hij zit nu op 5 voedingen per etmaal. Na zijn voeding laat ik hem een half uurtje “spelen” en dan leg ik hem op bedje. Dan slaapt hij meestal wel een uurtje of 3 achter elkaar. Zo niet, dan ga ik wandelen en an slaapt hij in de kinderwagen.

7.30 uur fles
spelen
slapen, rond 8.30 uur
11.30 uur fles
spelen
slapen rond 12.00 uur
15.30 uur fles
spelen, en dan slaapt-ie meestal niet meer tot we rond 19.00 uur in bad gaan en dan krijgt-ie om 20.00 uur weer een fles. Dan nog 1x tijdens de nacht. Dit is nu al sinds 6 weken zo.

Jeetje wat een verschil zeg! Nou had Famke vandaag wel een regeldag (om de 2 uur drie kwartier aan de borst…erg vermoeiend…), dus hoop dat het beter gaat.
Maar ze is wel veel langer wakker, haar ritme is ongeveer:
eten + spelen - slapen = cyclus 3 uur
(1,5 tot 2 uur) (1 - 1,5 uur)

Maarja, vaak slaapt ze dus nog minder…en heeft ze al weer honger na 2,5 uur! Waarschijnlijk heb ik gewoon dunne melk of zo vandaar dat ze altijd zo snel honger heeft. Volgende week eerste dag naar de creche en ze weigert dus uit een fles te drinken…dat wordt dus 's avonds flink inhalen denk ik.
Ik blijf me dan maar gewoon aanpassen aan haar ritme, wie weet verandert het weer na haar regeldagje.

Gewijzigd door - Lindaatje op 14 May 2008 21:08:36

Gewijzigd door - Lindaatje op 14 May 2008 21:08:55

Tijs had dus ook een regeldagje gister en vandaag, maar aan zijn ritme is gelukkig niks verandert! Maar wat je al zegt, je kindje geeft zelf het ritme aan…

Haha, inderdaad. Maar dan heb jij wel geluk met een baby die nog veel slaapt, hihi, dan kan je nog eens de stad in of zo om te winkelen. Famke slaapt er net te kort voor, en in de kinderwagen liggen vindt ze inmiddels echt saai worden!

Hoi,

Mijn dochter zat met drie maanden ook nog op zes bv voedingen. Het verschilt nogal als je alleen bv geeft. Dat ze niet uit de fles wil drinken. Ik weet niet of je dan flesvoeding geeft of afgekolfte bv. je zou de voeding tijdelijk kunnen mengen en nooit zelf de fles geven totdat ze gewend is. Als ze bij jou ligt dan zal ze altijd bv willen en niet snappen dat ze geen bv krijgt terwijl ze die wel denk ik althans zo lees ik het s’morgens en sávonds krijgt. ook hebben wij de 6de voeding verlaat je kan hem ook vervroegen. Laat er maar even murmelen desnoods huilen en geef haar per paar dagen een kwartier later bv. op een gegeven moment althans bij ons slaapt/ sliep ze door. we gaven haar dan wel de bv s’morgens op de gewone tijd. Wij werkten wel met een schema. Werkte beter voor haar en voor mij. Ook omdat ze ingebakerd was het beter. Maar dit is mijn ervaring en adviesje.

Groetjes

lon106

Hoi,
Toen mijn dochtertje drie maanden was, nam ze ook om de drie uur borstvoeding. Ze is nu vier maanden en neemt zowat om de twee uur voeding, en slaapt ze heel weinig. Daarintegen, slaapt ze wel de hele nacht door. Een echte tip heb ik niet voor je.
Doei doei,
Daniella

Voor het weigeren van de fles heb ik inmiddels een lactatiekundige gebeld. Die zegt dat je de fles half slapend moet geven, dan pakt ze hem eerder. En ik in ieder geval nooit zelf, en ik mag ook niet in de buurt zijn. Als ze naar de creche gaat zal ze wel weinig tot niet drinken, maar dan pakt ze 's avonds wel wat ze nodig heeft. En ze sliep al vanaf 6/7 weken door, maar dat zal dan wel weer veranderen, dan komt ze 's nachts nog een keer voor een voeding omdat ze overdag te weinig drinkt.
En tsja, een ritme lijkt er nog niet te komen, kan ook nog wel even duren…ach, ik zie wel hoe het loopt, het is nu gewoon nog iedere dag anders.

Hey hoi,

Ik Iris moeder van Jelle. Hij is nu 10 weken.
Ik heb hetzelfdemet de borstvoeding als jij! die kleine van mij heeft ook elke 2,5 uur honger. Ook heb ik ongeveer hetzelfde schema als jij hebt… slapen-eten-spelen-eten-slapen. Sochtends slaapt’ie van ong half 9 tot half 11 en dan smiddags ook nog van 1 tot 3 uur. S’avonds gaat ie dan tussen 6 en 7 uur naar bed. Maar soms lukt het hem niet om s ochtends in slaap te komen en dan loopt de hele dag anders.
We hebben een redelijk ritme, maar het lukt niet altijd hoor! Het blijft toch zoeken en uitproberen vind ik.

Succes!

Groetjes Iris

Hoi hoi,

Misschien een kleine tip, onze kleine meid is nu 10 weken en krijgt van de 6 voedingen 2 flesvoedingen en 4x bv. Wij zijn begonnen met Tommy Tippee flesjes, de speen van deze flesjes lijken erg op de borst en ze drinkt er goed uit. Deze flesjes hebben tegenwoordig ook bij de Etos. Wat ritme betreft is ze bijna de hele dag wakker met hazeslaapjes en voeden om de 3 uur, dat betekend dat ze haar laatste voeding om 10:00 uur 's avonds krijgt en dan komt ze pas weer om 07:00 uur 's ochtends… Soms komt ze 's avonds een keer extra, het lijkt wel of ze dan een extra voorraadje aanlegd voor de nacht.

Groetjes Jaqueline