Welk ritme hebben jullie bij een baby van 3 maanden?
Alvast dank.
Ritme 3 maanden?
ik had met 3 maanden (en nu eigenlijk nog niet) geen ritme. Alles was een beetje afhankelijk van hoe lang hij 's ochtends sliep, Daar paste ik me op aan. Alleen de laatste fles, die was altijd rond tien uur 's avonds. Daar kwam het eigenlijk altijd op uit. Hopelijk kunnen anderen je meer tips geven.
groetjes
Ineke
Ook ik had nog geen ritme met 3 maanden. Iedereen zei me dat dat wel komt, dat dat sowieso pas na 3 maanden begint te komen, langzaamaan, een beetje…
Ja, daar heb je wat aan. Maar ik gaf ook borstvoeding, toen we over gingen op de fles (niet dat ik dat wilde, maar alles was op, de melk, ikke, Sarah viel zelfs af) kwam het ritme al snel, zo ongeveer met 4-5 maanden was het er, en ik had het niet eens door.
Nu is het, net als Ineke1980, een beetje afhankelijk hoe laat Sarah wakker is. meestal rond 8 uur, maar soms heeft ze een uitschieter naar 9. Maar dit haalt ze smiddags weer in zodat ze savonds weer op tijd op bed ligt.
Als regel had ik toen, geloof ik, 3-4 uur tussen de flessen. En dan kwam ik eigenlijk altijd wel uit.
Groetjes, Boukje
Het is heel gek. Op zich is er wel een soort van ritme…als hij wakker is en gegeten heeft houdt hij het nog een uur-1.5 vol. Dan gaat hij naar bed (ingebakerd). Na standaard een uur wordt ie wakker. Heel moe en totaal nog niet uitgeslapen! Dan begint het troostritueel…vaak helpt het niet en haal ik hem er toch maar uit. Je komt dan in zo’n cirkel waar je niet uit komt.
Echt gek…slapen jongens sowieso anders dan meisje? Korter ofzo…of valt daar niets over te zeggen.
Hoi MB1980, wij hadden dat ook, ik kan alleen adviserren hem er gewoon uit te halen als hij wakker is en dan sneller weer naar bed doen. Echt bij de eerste tekenen van vermoeidheid. Volgens mij is de gemiddelde wakkertijd rond drie maanden zo’n 1,5 uur.
Onze dochter sliep ook steeds hazenslaapjes van max 45 minuten maar ik legde haar dan gewoon vaker in bed. Dus dan na een uurtje max. wakker weer even terug en langzaamaan ging ze steeds langer slapen maar het blijft lastig hoor. Vooral als ze dan niet uitgerust zijn. Ik heb mijn dochter ook wel met een half uur weer terug gelegd. zij hebben nl. geen benul van tijd maar voelen zich wel moe. Als je dan een beetje een ritme hebt, een ritueel van wakker, uit bed, schone broek, voeden, spelen met mama, alleen spelen in box en weer naar bed maar je doet dat versnelt dan merken ze daar niets van maar slapen wel meer.
volg je me nog?
groetjes,
Wendy

wij hebben ook nog steeds geen ritme met 7 maanden. En als je denkt dat je het te pakken hebt, veranderd het weer. Alleen met eten hebben we wel ritme, dat is meestal op vaste tijden (al ben ik er wel makkelijk in als het vroeger of later is).
22-12-2009 colin geboren
Met drie maanden hadden wij gelukkig wel al een ritme en dat ritme hebben we nu nog steeds alleen ze nu wat langer wakker.
Om 7 uur sochtends de fles, half 9 weer naar bed, 11 uur fles, half 1 naar bed, 15.00 fles, 16,30 naar bed voor drie kwartier en dan om 19.00 weer een fles en naar bed!
Nu gaat het nog steeds zo alleen proberen we nu (ze is nu 5,5 maand) het late middagslaapje eraf te laten, maar dat lukt niet echt. Ze slaapt savonds erg slecht als ze smiddags nog laat slaapt. Maar daar ga ik zo nog een vraag over plaatsen. Succes!
Hey,
Sarah sliep ook 45-50 minuten, echt de slaapcyclus die een baby heeft. Soms was de speen en een aai voldoende voor een volgende 45 minuten
Wat betreft verschil van slaapritmes van jongens en meisje, dát weet ik niet, maar wat ik wel eens gehoord heb is dat meisjes vaker een huilbaby zijn dan jongens. Maar dat heb ik enkel een keer gehoord, weet dus niet of het klopt.
Groetjes, Boukje
Hoi Hoi,
Ook ons meisje had niet echt een ritme met 3 maanden.
Het probleem bij ons was dat Mandy helemaal niet wilde slapen overdag. (Nog steeds niet veel).
Het klinkt raar, maar ik kreeg haar met geen mogelijkheid in bed zonder dat ze erg boos werd. Ook laten huilen werkte niet. Ze viel / valt gewoon niet in slaap.
Qua voeding hadden we wel een ritme.
8.00 - 12.00 - 16.00 - 20.00 - 23.00 fles.
Groetjes, Sandra