Ringworm

Brrrr, nou de titel zegt het al, J heeft ringworm, 1 op d’r bovenbeen en 1 op d’r bovenarm, heb ik weer, balen als een gek natuurlijk. Ik heb al zalf gehad, maar ze lijkt er wel flink jeuk aan te hebben, iemand nog tips?

eigenlijk niet en heb er wel ooit over gehoord maar het zit dus op de huid??? effe googlen hoor

nou ik heb het gegoogled maar ik dacht dus serieus dat het kwam door een bepaald soort worm die daar in Maliwi voorkomt hahahahha ja ik ben nog net niet blond maar gerum! wat sneu zeg! nou geen tips maar wil je wel beterschap wensen met je meisje!

Nee hahah inge het is een schimmeltje, maar het jeuk erorm, denk dat ze het van een van de kindjes buiten heeft gekregen.

haha ja ik las het idd op google, hebben jullie daar geen menthol poeder ofzoiets of zou een havermout badje niet kunnen helpen?

Ik doe er dus niet veel in bad nu, ivm dat schimmeltje, hoe minder vochtig hoe beter, (dus geen havemout bad) ik zal eens kijken voor menthol poeder, thanks!

ja natuurlijk stom, maar idd die menthol poeder is droog en het trekt toch wel in, succes, ik hoop dat het werkt!

Met die zalf zou het gejeuk ook veel minder moeten worden.

Ze hoeft het trouwens niet per se van een ander kind gekregen te
hebben, kan ook in het zand/grond voorkomen.
Als ze daarmee speelt kan ze het dus ook oplopen.

M.

@ bakmama; nee ik heb de poes niet meer gevonden!

@ Marsel; ja dat weet ik! maar we hebben hier nogal veel kids rondlopen met ringworm helaas, ik geef ze telkens medicatie, maar d’r is niet tegen op te boksen helaas!

werkt de mentholpoeder?

Ik heb tijdens de zwangerschap zelf een ringworm schimmeltje op de huid gehad. Makkelijk weg te smeren met een smeermiddeltje van de huisarts! Wel 2x daags echt iedere dag smeren voor minimaal 2 weken maar dan is het helemaal weer weg.

Als je dat niet doet, word het meer, en ringworm schimmel is besmettelijk via handoeken of kleding…

Sterkte! Groetjes Ghis

Lilypie Second Birthday tickers

@ mamavanrico, helaas heb ik dat niet kunnen vinden

@ ghris, ja we hebben creme gehad, werkt prima, maar nog wel veel jeuk! Daar kun je helaas niet zoveel aan doen, verder heeft ze d’r eigen handdoeken en kleding, en dat hebben we nu ook extra heet gewassen! Komende weken even goed opletten bij mijn man, mezelf en dochter, we wachten rustig af!

verkopen ze dat daar nergens dan? hoelang duurt het voordat je een pakketje ontvangt vanuit nederland? stuur ik wel wat op

Je hebt ook homeopatische cremes die goed helpen tegen jeuk! Ik weet natuurlijk niet of er zulke dingen daar te verkrijgen zijn… ik heb gehoord dat menthol poeder niet goed is… dit kan gaan opbouwen op de huid waardoor er uiteindelijk nóg makkelijker schimmels kunnen groeien of als de huid een beetje kapot gekrabd is de menthol poeder erin gaat zitten waardoor infecties zouden kunnen ontstaan.
Ik hoorde dit laatst van de drogist waar ik voor Joaquin naartoe ging voor de jeuk tegen de waterpokken… (die zijn gelukkig alweer bijna weg) ook dankzij een fijn veeel te duur middeltje (haha ze maken er mooi gebruik van altijd hè dat je heel erg veel voor je kind over hebt)!

Lilypie Second Birthday tickers

Hahaha inge 4 tot 6 weken, dan is het vast wel over! hahaha
Ik heb tijdens de pauze een lokaal middeltje gevonden, straks eens even uitproberen, het is gemaakt van een soort wortel, en dan vermalen tot poeder, heb het net eerst maar op mezelf gesmeert, als het niets raars doet vanavond even bij J proberen!