Wie weet of ik mijn zoon van 4 maanden bij de laatste voeding 1 eetlepel rijsterbloem bij zijn fles hypo allergene voeding kan geven.
Wij ouders hebben bijden een allergie dus het is raadzaam om beter vanaf 6 maanden bijvoeding te geven maar omdat hij niet meer doorslaapt vroeg ik me af of ik bij zijn laatste fles voeding rijsterbloem kan geven.
Zijn schema is momenteel 8 uur 12 uur 16 uur en 20 uur en dan weer om 3 a4 uur 's nachts dus vermoeiend.
WIE HEEFT RAAD?
Rijsterbloem
hoi dolfsmoeder
Ik ben katinka 26 jaar woon samen met gerard
samen hebben we een zoontje van 1 jaar.
Ik heb even terug gekeken en mijn zoontje kreeg met
4 maand 3 flessen 200cc
en 2 flessen 200 cc met rijstebloem
groetjes katinka

Op die leeftijd mag rijstebloem gewoon, maar bedenk wel dat rijstebloem een stoppende werking heeft, dus als je zoontje moeite heeft met de ontlasting dan geen rijstebloem geven.
Anders is Bambix beter. Die mag normaal vanaf 7 maanden maar op advies van de arts of het bureau wordt het in bepaalde gevallen ook wel eerder aan kindjes gegeven.
Groetekes, Sje
Ja dat is een goede van Sje, want wij hadden dat namelijk ook
met ons dochtertje. die raakte ervan verstopt wat heel veel huiluurtjes
opleverde in plaats van lekker doorslapen.
Ik hoop voor je dat je kleine ventje binnenkort lekker door gaat slapen
want dat is inderdaad heel vermoeiend als hij s’nachts altijd voor een
voeding komt.
Joyce ging doorslapen toen ze vlak voor wij naar bed gingen nog een grote fles poedermelk kreeg maar dan zonder rijstebloem.
Groetjes van Miranda

Ik ben met manou ook met 4 maanden begonnen met rijstebloem. Ik was ook begonnen met vast voedsel maar ben daarmee gestopt omdat ze op het cb zeiden dat het beter was te wachten ivm haar koemelk-eiwit allergie. Ik wilde niet met alles stoppen dus ben doorgegaan met de rijstebloem en gestopt met groenten. Het cb vond dat ook niet zo erg. Ik weet dat je de rijstebloem gewoon door de hypoallergene voeding mag doen ik deed het ook door haar voeding. Ik gebruikte nutrilon pepti, voor kinderen met een allergie.
succes, liefs ietsia
ons zoontje is nu ruim 8,5 maand en heeft ook een vermoedelijke koemelk-eiwit allergie. Ik mocht gewoon met 4 maanden rijstebloem geven. Ook kreeg hij met 4 maanden fruit- en groentehapje. Dit in overleg met de kinderarts.
Nu krijgt hij twee boterhammen met becel-light (dit is koemelkvrij) en met bepaalde belegsoorten erop die hij mag hebben. Ook krijgt hij diksap. Dit mogen ze ook vanaf 4 maanden hebben.
Er blijft nog genoeg over hoor wat ze wel mogen hebben. Gewoon ook op de potjes groente (als je dit geeft natuurlijk) goed lezen of er allergenen in zitten. Ze zitten nl in de raarste dingen wat je zelf niet door hebt.
Je mag je kindje bv geen aardbei geven want dat is allergiegevoelig vanwege de haartjes die erop zitten. Ga zo maar door.
Ik loop bij een diëtiste hiervoor met hem en kan zo vragen wat hij wel en niet mag hebben. Misschien heb je hier iets aan voor als ze wat ouder is.
Gr,
bianca
mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)
sorry ik dacht dat je een dochtertje had.
Maar je hebt een zoontje… verkeerd onthouden. Sorry
Gr, bianca
mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)
misschien is het beter om te wachten met rijstmeel in melk tot 6 maanden voor zekerheid tegen allergie.
in vier maanden, sommige babies krijgt nog voeding elke vier uur (en sommige babies hebben het nodig). misschien je kan proberen om 11.30 's nachts melk te geven, dan slaapt jouw zoon een verder 4 of 5 uren en krijgt je meer slaaptijd na middernacht… (het nadeel is…maar zeker beter dan 2 uur 's ochtends…jouw zoon wilt zijn volgende voeding om ongeveer 6.30 s’ochtends). het hangt er van af wat jouw zoon’s 'eet’ritme is… mijn dochter heeft melk nodig elke 4 uur tot zij 6 maanden was, dan sliep zij meer door de nacht… moelijk voor ouders in dit situatie, zeker, maar het gaat beter…
groetjes,
rachel
Hallo hier Dolf’s moeder nu inmiddels 4 en halve maand.
olf slaapt nu inmiddels soms de nacht door en soms dus ook niet.
Ik mocht beginnen met rijsterbloem maar met de fruit groente hap moest ik nog maar even wachten ivm alergieen.
Ik mocht van cb beginnen met 2 keer rijsterbleom geven en moest de schepjes langzaam opbouwen, maar van die 2 keer werdt er meer gespogen en gehuild dus nu geef ik alleen nog om 20.oo uur rijsterbloem en dan naar bed.
en nu komt hij meestal om een uur of 6 weer voor een fles.
Goed het is even sappelen maar als je hem dan weer in bed legt en hij is zo lekker aan het keuvelen ach dan is de wereld weer bijzonder.
We proberen het later wel weer op te voeren hij voolt zich nu in ieder geval een stuk lekkerder.
groetjes Dolfs moeder
Gewijzigd door - dolfsmoeder op 20 Sep 2006 09:44:50