Vanaf hoeveel maanden mag een baby rijstenbloem??
Zat me dat af te vragen
Rijstenbloem
Op het cb zei de wijkverpleging tegen mij 6 maanden en de arts van het cb zei 16 weken, maar zou je eerder beginnen kan het ook geen kwaad, zei ze.
en op de verpakking staat 4 maand. Ja … wat moet je dan.
Uiteindelijk ben ik met 13-14 weken begonnen en meneertje sliep er lekker op door, en groeide volgens het boekje.
Ik doe altijd 3 schepjes door de laatse fles van 250 cc
Groetjes Marianne Mama Van Ruben.

Gewijzigd door - MJ op 20 Dec 2005 11:05:19
Hoi Heleen,
Let wel op met rijstebloem. Geen probleem als Justin gewoon goed werkende darmpjes heeft, maar stel hij heeft over het algemeen wat moeite met poepen, geef dan geen rijstebloem.
Rijstebloem stopt namelijk.
Ons jongste dochtertje kreeg toen ik net met rijstebloem begonnen was ook last van verstoppingen en toen zei het bureau dat ik moest stoppen met die pap, maar met Bambix verder moest gaan (ze was toen al 7 maanden dus dat mocht).
Wist inderdaad wel dat het stopt, maar had er helemaal niet meer bij nagedacht.
Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)
Onze baby huilde al vanaf het begin. Alles hebben we met hem geprobeerd. We belanden met hem in het ziekenhuis. Daar zijn ze hem meer voeding gaan geven en ook rijstebloem. Thomas was toen 6 WEKEN oud! Op het cb vonden ze het maar belachelijk. Van hun mocht hij hooguit 4 x 200 cc voeding en wat fruit en gorent, maar niet te veel…Van de kinderarts mocht hij echter 3 x 200/220 cc overdag, en in de laatste fles mocht hij 220/240 cc met (schrik niet) 4 EETLEPELS rijstebloem. Wat hij er wel bij zei, was dat we moesten uitkijken voor verstopping. Buikkrampen horen er vaak wel bij in het begin, totdat ze er aan gewend zijn. Hij kreeg van de huisarts een laxeermiddeltje mee, maar dat heb ik nooit gegeven. Het was zo zoet, dat als je het rook, je al dacht: niet best voor zijn tanden…(haha) Ik ben vanaf het moment dat Thomas rijstenbloem kreeg dan ook pruim gaan geven.
TIP: Koop in een zakje bij de supermarkt kant en klare gewelde pruimen. Doe ze in een pan water, en kook ze goed gaar (echt zacht) pureer ze in een machine. Koop ijsklontjes-diepvrieszakjes en doe het pruimen-prutje erin. Hup in de vriezer. Zo kun je elke keer een bolletje afknippen, en hoef je het maar eens in de twee drie weken te doen. Ik deed de pruim door het fruithapje heen. Asl je dit gaat doen, moet je even experimenteren met de hoeveelheid. De ene week deed ik een half bolletje per dag, de andere week niks, dan een heel bolletje, lag aan zijn ontlasting.
Ik heb het door die kinderatrs een stuk makkelijker gekregen. Elk kind is natuurlijk anders, en ik zeg echt niet dat het toen meteen helemaal over was, maar hoe vaster hij ging eten, hoe beter het ging!
Groetjes charon, mama van Thomas (3) en Robin (1)
Mijn schoonzus haar zoon had ook altijd honger (is nu al 16) en zij deed al heel vroeg rijstebloempap door de voeding. Zelf durfde ik dit niet zo goed, al zo vroeg, bij ons hielp voeding voor hongerige baby’s wel. Het was inderdaad een genot dat ze fruithapjes mochten.
Ellentje (moeder van Demi 22-03-2000 en Marten 11-11-2002)
Aha, dat verklaart een hoop jullie verhalen !
Joyce heeft al een week moeite met poepen.
Elke morgen gaven we vrolijk een dik rijstebloempapje
want we waren ons er helemaal niet van bewust dat dat zo stopt.
Nu geven we Joyce maar fruithapjes in plaats van die rijstebloempap.
afz Miranda
hey heleen,
je hebt de antwoorden op je vraag al.
wij gaven diantha pas rijstebloem toen de bortsvoeding iets terug liep en ze er flesvoeding bij kreeg. toen was ze al ruim 5 maanden.
groetjes christa mama van diantha

[URL=http://imageshack.us]
[/URL]
Mijn dochtertje van 8 weken slaapt 's nachts niet door en heeft heel veel honger.
Ik wil niet meer switchen qua voeding omdat dat vaker is gebeurd.
Mijn dochtertje krijgt nu 6 x 150 ml flesvoeding van Friso.
Wat vrij veel is ( hoor ik constant van iedereen) maar wel aangeraden door C.B
Ze is heel erg hongerig maar wil haar liever geen voeding geven voor hongerige baby’s omdat er dan weer een verandering is voor haar.
Iedereen die raad mij nu aan om in de laatste fles 1 theelepel rijstenbloempap
maar mijn vraag is of dat gevaarlijk is of ik dat beter niet kan doen?
Ze zeggen dat het beter is voor mij en haar voor onze rust enzo.
Maar zou ik het wel of niet doen?