Rijstebloem

Mijn dochter van 4,5 maand drinkt 4 flessen van 210ml+7 scheppen. Nou doen we in de laatste fles 1,5 schepje rijstebloem. Dit omdat ze opeens steeds vroeg wakker werd en ze inprinciepe vanaf 3 weken doorsliep. Nu we de rijstebloem erin doen slaapt ze weer tot 7uur smorgens. Ze reageert er heel goed op. Wanneer moet je eigenlijk opbouwen met zoiets en welke speen wordt het beste aangeraden. Ik gebruik nu nog gewoon de difrax fles.
Geef je zo’n flesje 1x per dag in de avond, of nog een keer?En ik heb het idee dat dit beter vult bij mijn dochter. Kan dit ook kloppen?

Hoii,
1.5 Schepje?
Onze glen krijgt dit nu een week of 2.
4 schepjes op 180ml, schepjes in de vorm van een maatschepje van de baby voeding. Hij vind het heerlijk!! En slaapt er heel goed op…
Op de verpakking staat dat het 2x per dag mag.
Maar ik hou het bij de slaap fles…
Gaat prima.
Ik zou dus wel wat meer in je pap fles doen.
Ik gebruik een 3 standen speen met een avent fles.
Dat is voor de kleine het makkelijkst…
Groetjes Kristine

Klopt, ze gaan voldaan slapen na de fles!! Vult goed…

Gewijzigd door - kristine op 20 Dec 2010 20:59:42

ok, zal morgens eens meer proberen. Ben er voorzichtig mee…maar dan ga ik idd een andere fles geven!

Tja omdat hij het lekker vind wil ik hem niet verwennen met 2.
Volgens mij staat er op de verpakking dat je 3 a 4 eetlepels toe kan voegen.
Ik doe dit dan gewoon in een maatschepje zoals ik zei.
Ik heb rijstebloem van Bambix, Vanille!!
Vind ie heerlijk…
Gewoon proberen meid!! komt goed…
Groetjes Kristine

Ik doe 2 schepjes (van de poeder) door de laatste fles.
Alleen maar omdat hij wat meer moeite moet doen om het leeg te krijgen, met als gevolg dat hij op het laatst lekker in slaap valt.
Rijstebloem heeft ook een stoppende werking he? Dus teveel zou ik zelf niet zo snel doen.

Groetjes Manderijn

“opeens vroeg wakker” kan ook het gevolg zijn geweest van een sprongetje. Zie het oei-ik-groei-boek.

Groetekes, Sje

Van de stoppende werking heeft onze glenn geen last…
Gaat allemaal lekker door…
Succes…
Groetjes Kristine

Onze zoon krijgt 180+6 schepjes voeding en 4 maatschepjes rijstebloem vanille erdoor. Wij gebruiken ook de difraxfles en dan de M-speen erop.
Van verstopping ook geen last, had hij voor die tijd wel, maar hij reageert hier goed op.

Hoii… Alex krijgt nog steeds in zijn laatste fles 1,5 schepje rijstebloem. Hij is nu 7,5 maanden.
Verder kreeg en krijgt hij geen rijstebloem in de fles.
Er zitten inderdaad extra calorieen in rijstebloem.

Lauren & Alex (05-05-2010)

Bij mijn dochter deden we 210cc melk en 2 eetlepels rijstebloem erdoor.
Alleen bij haar werkte het niet dus zijn we ermee gestopt

Maar waarom zou je ophogen als ze het hier goed op doet?
Dan zou ik toevoegen als je merkt dat ze weer eerder wakker wordt…

Even een vraagje: Doen jullie de gewone aantal schepjes melkpoeder en dan als extra de rijstebloem schapjes erdoor??? Of vervangen jullie dan 2 schepjes van de gewone melkpoeder???
Wij hebben Friso nr 3 voor onze dochter, wil vannacht Nutrilon goede nacht proberen!! Ze wordt iedere keer wakker s’nachts en heeft volgens ons honger!!!

De rijstebloem komt er extra bij! Dat vervangt niet de gewone schepjes.

Groetjes Manderijn