Rijstebloem, welke fles?

Hallo Sabine,

Ik had ook eerst rijstebloem geprobeerd maar ishando kon daar niet goed door poepen het verschilt natuurlijk per baby.
Ik gaf hem het 'savonds in zijn laatste fles om door te slapen maar volgens mij maakt het niks uit hoor wanneer je het geeft want hij werd gewoon om de normale tijd weer wakker
Dus gewoon ff proberen zou ik zeggen en kijken wat ze doet
Ishando krijgt nu smorgens een bordje pap hij vind het heerlijk (pap pak vanaf 6mnd) hij is 5,5 ,maand maar geef hem al dingen voor 6 mnd.

gr. Debora

Mama van Ingairo en Ishando!

wij doen het savonds zodat het maagje wat langer gevuld blijft voor de nacht en weerkt prima

anouk nelissen

Voor ieder is het verschillend wat fijner is met het geven van pap. De ene baby slaapt er goed de hele nacht op door, de andere baby wil liever niet met een te volle maag gaan slapen.

Als je kindje sowieso al goed doorslaapt, zou ik die rijstebloemfles 'sochtends geven, zodat ze de dag lekker op kan starten.

Als ze nog niet zo goed doorslaapt, probeer dan of die papfles 's avonds een oplossing is.

Kijk wel uit met rijstebloem, want het heeft een stoppende werking. Als je kindje moeite heeft met poepen, geef dan geen rijstebloem! Als haar ontlasting altijd heel vlotjes gaat, dan kun je gerust rijstebloem geven. Merk je na een tijdje dat ze moeite krijgt met poepen, dan rijstebloem onmiddellijk weer stoppen.

Groetekes, Sje

Bedankt voor jullie reacties. Ik wist niet dat rijstebloem een stoppende werking heeft. Aangezien ons meisje niet zo’n goede poeper is (2/3 dagen niet en dan de volle laag in een keer zeg maar) is het wellicht verstandig hier nog even mee te wachten. Tot nu toe slaapt ze eigenlijk altijd nog goed op de laatste fles van 19.00 (240 ml), meestal tot de volgende ochtend 7.00/07.30. Dan heeft ze ook echt honger, het flesje is dan binnen 5 min. leeg. Ik denk dat ik dan binnenkort maar eerst een begin met een groentehapje om een uur of 5. Fruit vindt ze al erg lekker. Grt, Sabine

Bambix groeipap is officieel vanaf 7 maanden maar wij mochten het bij onze kleinste al bij 6 maanden gaan gebruiken. Dus als je het tot die tijd uit kunt houden zonder papfles, zou ik op die Bambix groeipap wachten. En dat stimuleert de darmen juist weer dus dan gaat ze hopelijk wat makkelijker poepen.

Groetekes, Sje

he sje ik ga die bambix groei pap ook eens proberen delano heeft wel moeite met ontlasting maar niet omdat het te hard is ,hij is gewoon te lui om te duwen hahahaha,heeft al onderzoek gehad en moet het toch echt goed zelf kunnen
ik wist het niet van die bambix groei pap ga het vanavond meteen eens proberen

anouk nelissen

Wie weet zorgt die Bambix ervoor dat die kleine mop wat makkelijker poept!

Groetekes, Sje

Hoi hoi,
Even een vraagje: wat voor pap kan je geven als je kindje snel verstopt raakt? Rijstebloem lijkt me dan niet zo’n goed idee. Maar wellicht heeft iemand een andere tip voor baby’s vanaf 4 maanden?

Groetjes Yvette

he sje nog ff een vraag he

kan ik die groei pap net als de rijstebloem gewoon bij de laatste fles doen of is dan het effect anders dan de rijstebloem .
alvast bedankt

Ja, die Bambix gewoon gebruik op dezelfde manier als rijstebloem. Bambix heeft geen stoppende werking en zorgt er juist zelfs voor dat de ontlasting beter gaat.

Groetekes, Sje

ga hem morgen halen want durfde gister nog niet zo goed hahahahahahaha
wilde dit eerst ff weten bedankt

Geen dank, graag gedaan. Succes en hou ons op de hoogte he?

Groetekes, Sje

hallo heb vanavond delano dus de bambix in de fles gedaan,
maar nu drinkt hij wel de fles niet helemaal leeg,komt meschien omdat hij dikker dan met rijste bloem is ,zal morgen iets minde derin doen.maar hij dronk het wel goed hopelijk word hij me nu niet vanacht wakker

Inderdaad iets minder erin doen of een volgende maat speen kopen. Ik deed de pap altijd met de 3-standenspeen. En tussendoor haalde ik de fles even uit het mondje om de pap weer even goed door elkaar te kunnen schudden. Anders zuigen ze ongeveer alleen maar het vocht eruit en blijft er alleen maar Bambix over.

Groetekes, Sje

ik heb ook de drie standen speen gebruikt van de difrax die gebruik ik normaal bij de rijste bloem ook,
morgen meschien iets minder doen had er drie lepels in gedaan net als de rijstebloem,maar het kan ook zijn dat hij er te moe voor was hij was al een tijdje wakker en viel steeds in slap onder het drinken

En dat schudden tussendoor helpt ook!

Groetekes, Sje

Hallo Anouk,
Hoe gaat het met de bambix pap? Ben benieuwd want onze kindjes zijn ongeveer even oud. Tot nu toe geef ik Anouk nog geen pap in de laatste fles want ze slaapt nog steeds goed door. Hoeveel ml krijgt Delano per fles?
Grt, Sabine

hallo

het gaat heel goed met de bambix in de fles maar indd hij word een stuk dikker erdoor dikker dan met rijstebloem,dus hebben we gisteren maar twee lepelen erdoor gedaan,hij slaapt er nog goed van door ,en heeft van zijn eigen een hele berg gepoept hahhahahahahaha

BEDANKT NOG HE SJE

Tof dat het een succes is!

Groetekes, Sje

Het onderstaande bericht is al eerder verstuurd door Ivette maar gezien er nog geen reactie op gegeven is en ik ook dezelfde vraag heb, nogmaals de vraag:

Hoi hoi,
Even een vraagje: wat voor pap kan je geven als je kindje snel verstopt raakt? Rijstebloem lijkt me dan niet zo’n goed idee. Maar wellicht heeft iemand een andere tip voor baby’s vanaf 4 maanden?

groetjes Hedi