Rijstebloem, welke fles?

Het onderstaande bericht is al eerder verstuurd door Ivette maar gezien er nog geen reactie op gegeven is en ik ook dezelfde vraag heb, nogmaals de vraag:

Hoi hoi,
Even een vraagje: wat voor pap kan je geven als je kindje snel verstopt raakt? Rijstebloem lijkt me dan niet zo’n goed idee. Maar wellicht heeft iemand een andere tip voor baby’s vanaf 4 maanden?

groetjes Hedi

Yvette heeft mij afgelopen weekend gemaild en ik heb haar heel wat informatie kunnen geven. Dus haar vraag was al beantwoord.

Groetekes, Sje

Hoi Sje,

zou je mij ook die informatie willen geven? Dat was nl. de rede dat ik de vraag nog een keer herhaald had…

gr. Hedi

Dit is een gedeelte uit de mail die ik naar Yvette gestuurd heb:

Ik weet niet welke flesvoeding je gebruikt, maar je zou over kunnen stappen op de versie daarvan die speciaal is voor krampjes en kindjes die slecht kunnen poepen. Volgens mij heet die versie van Nutrilon “Omneo”. Van Friso en Nan weet ik niet hoe die versie heet.

Ga in elk geval nooit zitten tobben met drupjes olie bij de flesvoeding (ouderwetse tip) want dat mengt niet met elkaar. Daardoor blijft de olie aan de binnenkant van de fles achter en krijg je alleen maar moeite met het schoonmaken van die flessen.

Verder bestaat er Roosvicee Laxo. Dat is puur pruimensap en dat helpt ook laxeren. Dat mag je dochtertje al wel hebben omdat ze in de fruithapjesleeftijd zit. Je kunt gewoon die Roosvicee aanmaken met wat water en het haar als sap geven. Je kunt het ook aan de flesvoeding toevoegen, maar ik weet niet of ze er dan zo aan gewend raakt dat ze haar flesvoeding niet meer zonder laxo lust. Dus ik zou gewoon lepeltje laxo aanmaken met water (niet te zoet maken) en dat als sap geven. Kijk wel uit dat je er niet teveel van op een dag geeft. En niet puur geven want dat kan nooit lekker zijn, zo zoet.

Met fruithap kun je ook de ontlasting wat sturen. Geef geen fruit wat een stoppende werking heeft. Dus geen banaan en appel.
Fruit dat goed laxeert is: sinaasappel (persen, want ze mag het velletje nog niet eten), kiwi, meloen, pruim, druif (velletje eraf en pitjes eruit).

Als ze echt problemen blijft houden met poepen dan zou ik contact met de huisarts opnemen. Er bestaat namelijk lactulose. Dat is een siroop die op recept verkrijgbaar is bij de apotheek en die dosering is afgestemd op het gewicht van je kindje. Maar dat schrijven ze dus alleen maar voor als alle natuurlijke trucjes niet werken.

Groetekes, Sje

Hoi Sje,

hartstikke bedankt voor de informatie!!!

Weet je dan misschien ook wat ik ter vervanging van rijstepap kan gebruiken?

gr. Hedi

Bij een kindje dat jonger is dan 6 maanden weet ik geen alternatief voor rijstebloem.

Groetekes, Sje

Hoi allemaal,

Ik geef nog borstvoeding en Pim is nu 4 maanden oud. Hij slaapt van 19:00u tot 07:00u. Kan ik hem ook bambix geven, zodat hij lekker groeit? Pim slaapt nu sinds eergister aan een stuk door en krijgt nu dus 4 voedingen per dag ipv 5.

Weet iemand dit?

Hoi,

Allereerst welkom op de site.

Kindjes van 4 maanden mogen nog geen Bambix. De darmpjes kunnen die vezels nog niet aan. Ze mogen wel rijstebloem, maar zoals hier al eerder geschreven, dat heeft een stoppende werking dus het kan zijn dat je kindje last krijgt van de ontlasting.

Bambix is officieel pas vanaf 7 maanden, maar wordt soms ook al bij 6 maanden gegeven op advies van het cb.

Groetekes, Sje

delano is er eigenlijk ook nog wat jong voor maar die gaat super met de bambix

Hallo Allemaal,
Ik heb de rijstebloem geprobeerd bij Demi, maar vond het helemaal niks. Ik heb 3 verschillende flessen moeten proberen, maar geen een deed het goed. De een was te groot, de ander te klein wat een toestand.
Ik kan dus ook wel gaan beginnen met Bambix ? Delano en Demi zijn ongeveer even oud ! Jij gebruikt de 3 standenspeen, maar ik heb die ook, maar dat gat was dus te groot, vond het helemaal niks. Ik gebruik overdag gewoon Avent.
Geef je die Bambix fles dan 's avonds en slaapt Delano dan gewoon door heel de nacht vanaf 19 uur ?
Ik geef Demi nu haar laatste fles om 20.30 !
Hoeveel doe je er eigenlijk in ?
Wat een vragen allemaal he ?
Liefs Natasja

hallo

delano kreeg eerst een fles van 210 en 7 schepjes voeding en drie voedingslepeltjes bambix ,
de laatste fles krijgt hij rond zeven kwart na zeven ,soms eerder soms wat later
nu echter merkte ik dat hij wat vroeger wakker werd en de fles savonds zo snel leeg heeft ik hem een fles van 240 met 8 en vier bambix ,gemaakt heb en slaapt hij wel weer wat langer
voorheen dronk delano de laaste fles aan de difrax drie standen
maar nu heb ik de groote fles van advent(daar drinkt hij overdag ook aan)gekocht en daar zit ook een driestanden speen op,gister gegeven op twee ,maar op1 zou denk ikook goed kunnen