Rijstebloem papje

Hallo

ik heb wel eens gelezen dat rijstebloem ontlastingproblemen kan geven. Is dat bij elke baby zo, of alleen baby’s die al ontlastingproblemen hebben?

En welke pap zou eventueel een vervanger zijn? Moet wel in de fles kunnen, want hij eet het nog niet uit een bord.

Ik heb in de winkel wel gekeken, maar de papjes vanaf 6 mnd moeten allemaal uit een bord worden gegeten (tenminste dat staat op het pak).

Groetjes!

Geen peil op te trekken.

Baby’s die al ontlastingsproblemen hebben, moet je sowieso geen rijstebloem geven. En baby’s die nog geen problemen hebben, kunnen ze evt. krijgen door rijstebloem.

Onze jongste had nooit ontlastingsproblemen tot we met rijstebloem begonnen. Snel weer mee gestopt dus!

Zodra kindjes fruithap en groentenhap eten, kunnen ze ook pap uit een schaaltje eten. Als je de de pap fruithap-dik maakt, zit het er vanuit een schaaltje binnen 10 minuten in. Net zo snel als een fles.

Groetekes, Sje

Inderdaad wat Sje zegt, geen peil op te trekken.
Als je graag een papfles wilt geven zou ik het gewoon even uitproberen. Als je het idee hebt dat de ontlastig moeilijker gaat dan meteen stoppen.
Jasper heeft in de eerste maanden veel maag/darmproblemen gehad, diarree maar toch verstopping e.d. Tijd lactulose en alles gebruikt. Toen ie een half jaar was en we bijvoeding gingen geven ging het met zijn ontlasting beter en zijn we vervolgens ook gestart met rijstebloem, en dat krijgt ie nog steeds in z’n avond papfles. (en hij poept als de beste… )

Van andere papjes heb ik niet zoveel verstand omdat jasper KMA heeft, maar ik heb wel eens van die pakjes Pyama papje van Nestle gezien, misschien is dat een optie?

Groetjes Carolien.

Hoe oud is de kleine man? Vanaf 5 maanden mag je namelijk met groeiontbijt beginnen van Bambix. Geen idee hoe het nu heet, want volgens mij is de naam inmiddels veranderd. Maar het staat in elk geval bij de babyvoeding en de rijstebloempap.

Groetekes, Sje

je kunt alle soorten pap in de fles geven Dylano heeft ht tot een jaar uit de fles gehad. Eerst bambix vanaf 4 maanden en zo oplopend.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

hee rijstebloem gaf hier idd problemen, maar heb nu bambix pyamapap en die geef ik uit de fles en nu poept hij goed.

22-12-2009 colin geboren

Ik ben heel laat begonnen om dit te geven. Komt omdat Muriel 6 weken te vroeg is geboren en ik wilde wachten met bijvoeding. Ik denk dat ik pas ben begonnen toen ze 6 maanden was. Eerst 1 schepje en toen 2 schepjes. Ik heb het heel langzaam opgebouwd. Gaf dit in het flesje voor de nacht om 22 uur. Nu krijgt ze in de morgen fles bambix fijne granen vanaf 6 maanden.