Rijstebloem hoeveel?

Ha allemaal,

Papa is vanmorgen met Tom naar het cb geweest en het gaat goed met onze vent. Hij heeft daar iedereen vermaakt met zijn gezellige gebrabbel.
Tom weegt nu 7 kilo en is 70 cm lang. Hij was zeer lang zeiden ze maar mag met zijn lengte wel wat meer wegen. Dus we gaan nu over naar 210+7 schepjes en hij mag een fruithapje.

Als hij 5 maanden is mag hij ook een groentehap en mogen we er een voeding afhalen. In de laatste fles mogen we rijstebloem doen zodat hij langer s’nachts gaat slapen. Maar hoeveel doe je dan in de fles, van de rijstebloem???
Groetjes Bibi

hoi bibi,

staat op de pakken van nutrix.
de voeding wordt wel dikker dus zou een grotere speen gebruiken.

nou hij is inderdaad lang!!! lieke is nu 5870 en 61.5cm lang maar scheelt wel he een jongen of meisje.
fijn dat hij het zo goed doet.

groetjes gytha

De dosering staat inderdaad op het pak.

Kijk overigens wel uit met rijstebloem. Dat heeft een stoppende werking. Dus als je kindje last heeft met de ontlasting, zou ik geen rijstebloem gebruiken.

Mocht hij problemen krijgen als je een tijdje rijstebloem gebruikt, dan ook ermee stoppen.

Groetekes, Sje

even een vraagje,

kun je ook iets anders door de fles doen dan rijstebloem??
lieke heeft soms al harde ontlasting dus durf geen rijstebloem te geven nu het eigenlijk heel goed gaat met haar ontlasting.
Is er ook iets anders al rijstebloem voor door de laatste fles maar wat geen verstopping geeft?

groetjes gytha

wij gaven delano op die leeftijd ook nutriton ipv rijstebloem omdat hij nog te jong was voor de bambix
nutriton word ook dikker maar is licht verteerbaar
is eigenlijk johannesbroodpitmeel
hier werkte het ook wel een tijdje

Vanaf een half jaar mag je Bambix groeipap geven, dus voor die tijd zou je inderdaad nutriton kunnen proberen. Niet teveel.

Groetekes, Sje

nou ik gebruik al friso comfort en is ook dikker.
dus blijf ik dit maar geven. volgens mij is dat hetzelfde als nutrilon

groetjes gytha

Nutrilon en Nutriton is niet hetzelfde he?!

Groetekes, Sje

nutriton is lichtverteerbaar en tegen spugen(johannesbrood pitmeel)
nutrilon is gewone baby melk
toch ?
friso comfor is ook heel goed heb ik voor delano ook nog steeds ,

Klopt!

Groetekes, Sje

dus met haar friso comfort moet ze de nacht ook door kunnen komen???

vannavond gaan we proberen om de laatste fles om 21.00uur te geven.
ze drinkt de fles om 23.00 toch niet meer leeg.

hopelijk houdt ze het dan vol tot morgen vroeg, zonder rijstebloem.

groetjes gytha

Laat ons weten hoe het gegaan is he?!

Groetekes, Sje

ja natuurlijk jullie zijn morgen de eerste.
nu ligt ze al heerlijk te slapen. hopelijk wordt het geen gebroken nacht want die zijn wij niet gewent!!

laat het jullie morgen weten!

groetjes gytha

goedemorgen,

het is prima gegaan laatste fles om 20.30 gehad en heeft geslapen tot 7.00uur.!!!
moest haar wel wakker maken.!!! heerlijk geen gebroken nacht en dat zonder rijstebloem.

dronk haar fles niet leeg zou dit een probleem zijn nu ze nog maar 4 flesjes krijgt en nog wat laat staan??? maak me hier wel zorgen om eigenlijk.
groete gaat wel prima eet ze een potje op! ze is verder wel levendig genoeg hahaha

groetjes gytha

Nou super zeg!! Hopen dat ze het vol houdt dan kun je een keer lekker vroeg naar bed! Ik wacht even tot Tom groentehapje gaat eten en ga het dan ook proberen. Ik merk dat hij met het fruit ook veel meer vol zit en de fles minder goed drinkt. Lijkt me geen probleem dat Jeske minder drinkt ze heeft toch 200 cc per keer?Laat ze veel staan? Het zal voor haar ook wennen zijn een ander voedings shema. Waneer begin jij met fruit??
Groetjes Bibi

ze laat tussen ongeveer 40-50 cc staan en meestal smorgen’s en eerst kreeg ze 5 flessen en nu 4
zou ze dan niet tekort komen? ze heeft geen honger.
en is verder zoals anders. veel lachen spelen etc.
we beginnen met fruit als we even op weg zijn met de groente.
maar dat gaat de goede kant op dus denk dat we snel op fruit zitten.

groetjes gytha

Het kan ook weer een fase voor haar zijn dat ze even minder drinkt. Misschien wel toevallig nu. Bij cb zeiden tegen mij dat het niet erg is als ze wat van de fles laten staan. Ze krijgen genoeg vocht binnen en anders kun je tussendoor proberen of ze wat water wil??
Ik vind het echt knap van Lieke dat ze meteen door slaapt. Hoeveel slaapt ze nu overdag? Lieke lijkt me een goed voorbeeld voor Tom ik zal het tegen hem zeggen.
Groetjes Bibi

Fijn dat het goed gegaan is!

Groetekes, Sje

7.00 fles wakker tot 9.00
dan 9.00 11.00 slapen
11.00 fles wakkeer tot 12.30-13.00
13…00 15.00 slapen
15.00 groente wakker tot 16.30-17.00
16.30 fles
17.00 -18.30 slapen
18.30-20.00-20.30 wakker
20.30 fles en slapen tot 7.00

geef maar aan tom zo door misschien doet hij het wel hahaha

gr gytha

Das fijn dat ze twee uur achter elkaar slaapt. Dat redt Tom echt niet en dat is wel jammer. Hij is 1 uur na de voeding al zo moe maar hij slaapt dan maar 3 kwartier. Is dan wel even vrolijk maar al snel weer moe en dus weer naar bed. Maar ik merk vaak dat hij niet uitgerust is. Als hij weleens twee uur achter elkaar slaapt is het goed. Maar ja, hoe leer je hem dat?? Ik probeer hem weleens langer op te houden maar dat werkt niet. Ik zal dit ook tegen Tom zeggen, hij kan nog veel leren van jouw kleine meid (haha)
groetjes Bibi