Rijstebloem geven met 3 maanden

ha allemaal,

even een vraag over mijn zoontje Jip. Jip is a.s. vrijdag 3 maanden en slaapt nog niet door. Op zich natuurlijk niet erg, maar die nachtvoeding gaat wel een beetje opbreken. Overdag krijgt hij 5 x 180 Omneo, omdat hij krampjes heetf gehad. De flessen drinkt hij makkelijk op. Doordat hij overdag al zoveel krijgt, mag hij 's nachts eigenlijk geen voeding meer (anders komt hij boven een liter vocht uit) Hij krijgt om 23.00 uur zijn laatste flesje en komt dan meestal rond 3.30-4.00 uur nog voor een klein flesje (60cc). Vervolgens geven we hem de speen en slaapt hij door tot 7.00 uur. Wel moeten we er dan soms nog 3x uit om de speen weer in zijn mond te doen.
De nachtvoeding proberen we af te bouwen, maar hij drinkt dat kleine flesje snel leeg. Overdag is hij hartstikke tevreden met de voeding, dus ik denk niet dat het nodig is om hem voeding voor hongerige baby’s te geven.
Wel is de Omneo licht verteerbaar, misschien dat hij daarom nog niet doorslaapt.
Nu wilde ik eigenlijk rijstebloem (bambix) door zijn laatste fles doen, maar zag op het pak staan dat dat pas vanaf 4 maanden mag.
Moet je dit ook echt zo zien, of kun je het best een maandje eerder geven?? Ben heel benieuwd of er hier moeders zijn die dat gedaan hebben en of het effect had.

Bedankt alvast voor de reacties!!

Doorslapen of afbouwen van nachtvoedingen niet proberen te forceren. Het ene kindje is er eerder aan toe om door te slapen dan het andere kindje.
Dus ook niet met trucjes als rijstebloem enzo. Kan nooit lekker zijn om met zo’n volle maag naar bed te gaan.

En met rijstebloem moet je sowieso uitkijken want dat heeft een stoppende werking. Dus sowieso niet geven aan kindjes die moeite hebben met de ontlasting.

Groetekes, Sje

Ik zou het echt niet doen.
Er staat niet voor niets op dat het vanaf 4 maanden is.

En, het is heel netjes voor een kindje van die leeftijd zo goed te slapen.
Hier hadden we er 1 die tot 1 jaar regelmatig wakker was, en ik ging er soms wel 20x per nacht uit.
En ook dit is goed gekomen!
Als hij tevreden is met een speen, prima.
Niet forceren om door te slapen.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Hier ook een hongerlapje ( Neeltje krijgt incl de nacht 6x165 en alles schoon op! Met de bv zat ik pas zelfs nog pas op 8 voedingen, pff) dat nog elke nacht (bijna altijd in elk geval) om een uur of 4-5 een voeding wil. Ik snap dat de verleiding groot is om "trucjes"te proberen, maar ik ben er ook geen voorstander van. Ze gaan opeens gewoon doorslapen is mijn ervaring en daar kan je zoals al geschreven ( helaas) weinig aan forceren. Ook ik ben behoorlijk moe van het elke nacht eruit en kan ook niet wachten tot Neeltje doorslaapt maar ja het hoort erbij. Denk maar aan alle andere papa’s en mama’s die er op hetzelfde tijdstip uit moeten misschien dat die gedachte je helpt ( mij wel hihi).
groetjes!

Lilypie First Birthday tickers

Ik denk maar zo: op het moment dat je weet dat je moeder (of vader) gaat worden, weet je nou eenmaal dat het je (nacht)rust, vrijheid, privacy en geld gaat kosten. Gewoon accepteren dat dat zo is. En dus voorlopig ook gewoon accepteren dat je er 's nachts uit moet.

Groetekes, Sje

Mijn zoontje kreeg van rijstebloem flinke verstopping, terwijl hij verder totaal geen last had/heeft van zijn darmpjes.
Ik heb het geprobeerd toen hij 4 maanden was en nogmaals toen hij 7 maanden was en bij beide keren kreeg hij last van verstopping.

Rijst geef je in het algemeen ook bij diarree, dus als de ontlasting goed is kan dat dan voor verstopping leiden.