Rijstbloem in borstvoeding?

Hoi
Ik wil proberen mijn zoontje langer te laten doorslapen. dat zou al moeten volgens het cb.

Kan ik rijstepap geven in een flesje borstvoeding??

Mijn zoontje krijgt nu om de vijf a zes uur een voeding. De laatste om 00.00 uur. De eerste om ongeveer om 06.30.

Nu moest ik alle voedingen blijven geven maar in een korter tijdsbestek zodat ie om ongeveer 8 a 9 uur zijn laatste voeding krijgt.

Maar dit werkt niet. Nu wordt ie 's nachts weer wakker.

groetjes Luna

Hoi Luna,

Hoe oud is je zoontje?

Liefs Maaike

Hi Luna,

bij ons dochtertje werkte dit wel hoor.
Alleen zeiden ze tegen mij op t cb om het met gewone flesvoeding te doen omdat borstvoeding niet goed mengt met rijstebloem.
Maar op de verpakking staat gewoon dat je het door borstvoeding kan doen, alleen wordt het geen papje zeg maar…

groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hij is bijna 4 maand,

alvast bedankt voor de reakties

Luna

Hou er wel rekening mee dat rijstebloem een stoppende werking heeft. Dus mocht je kindje moeilijk kunnen poepen, dan geen rijstebloem geven.

Groetekes, Sje

Hoi,

toen ik nog bv gaf is mij dit afgeraden door de huisarts omdat het de darmflora van ej baby verstoord.
dus ik zou het niet doen,het is ook niet gezegd dat je kindje door de rijstebloem wel ineens doorslaapt.

gr diana

Onze dochter is 6 maanden en wij doen in de laatste fles twee eetlepels rijstebloem met vanillesmaak. Ze drinkt dit wel met een 3-fasen speen. Rijstebloem is vanaf 4 maanden. Onze dochter sliep al door maar was erg ontevreden na de laatste fels van 200 cc daarom geef ik dit er nu doorheen, vult beter.

hoi sabijn,

geef je ook bv?want dat is wel een verschil met flesvoeding.
als je bv geeft wordt het zeker afgeraden er rijstebloem door te doen,
met flesvoeding kan het wat minder kwaad.

gr diana

Hey,

Jelle is nu net 5 maanden geweest en ik doe ook 2 eetlepels rijstebloem door zijn laatste flesje. Dit werkt erg goed!!! Na een weekje sliep hij door…hi hi of dat is toeval…! In ieder geval vind hij het heerlijk. Soms geef ik het smorgens ook door zn eerste flesje…hij heeft smorgens zo’n honger!! Jelle doet het er prima op. Ik weet niet of je rijstebloem ook door de borstvoeding kan doen…
Succes!!!
Groetjes Iris

bedankt voor de reakties

Ik heb het nu 2x geprobeerd, rijstbloem door de bv. Helaas spuugt ie alles er weer uit na een tijdje. Dus ik doe het niet meer

Ik geef gewoon zijn laatste flesje weer om een uurtje of 11. Ik zal per maand het iets vervroegen.

die mensen van het cb kunnen me wat. hij zal vanzelf wel langer en langer doorslapen.

Hoi,

Bij mij sliep Djayden met 6 maand pas af en toe een keertje door en nogmaals,rijstebloem door de bv verstoord de darmflora en omdat hij het niet verdraagd gaat ie spugen.
het is misschien vermoeiend maar hij krijgt vanzelf een andere structuur in zijn voedingen.
dat ie van 0:00 uur tot 6:30 slaapt vindt ik eerlijk gezegd al heel wat.
Toen Djayden 6 maand was kreeg hij nog steeds zijn laatste voeding om 23:30 en was hij standaard om 04:00 uur wakker en dat elke nacht vanaf zijn geboorte.
met deze tijden denk ik dat je eigenlijk heel blij moet zijn want hij slaapt in elk geval de hele nacht.

gr diana