Rijst

Vanaf wanneer mogen baby’s gekookte rijst hebben?

ma

Kijk maar eens op de 4 maanden potjes van Olvarit, Zit bijna overal rijst bij…
Staat niet op de voorkant, maar wel bij de ingredienten. Raar eigenlijk.

Groetjes Marieke

beebiehofkens.beebiesite.nl" border=0>

Ik maak de groentehapjes voor Tim zelf en tot 6 maanden gaf ik hem alleen groente. Vanaf 6 maanden ben ik er rijst of aardappel aan toe gaan voegen. Ik weet niet of je de hapjes zelf gaat maken, maar als dat zo is zorg er dan wel voor dat je witte rijst geeft. Zilvervliesrijst mogen ze nog niet hebben.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Ik maak nu nog niks zelf voor Joey, maar op mijn werk wel. Rijst en aardappels zijn makkelijk te pureren, maar pasta… Ik had tagliatelle (schrijf je dat zo? haha) gekookt met groente en een sausje. Na het pureren moest het even afkoelen, en toen ik er later een hapje uit wou scheppen had ik de hele inhoud van het bakje, precies ook in die vorm, als een knetterharde deegbal aan de lepel hangen… Hoe doen jullie dat met pasta?

Groetje Anouk

Misschien pas pureren als het koud is.
Ik weet niet, maar ik denk dat het opstijft bij het afkoelen.

Groetjes Marieke

beebiehofkens.beebiesite.nl" border=0>

Als ik Tim pasta geef dan krijgt hij van die macaroni boogjes. Heb nog geen tagiatella geprobeerd. In het begin pureerde ik het eten van Tim met een staafmixer, maar ben het al vrij snel gewoon gaan prakken. Die macaroni boogjes in de staafmixer gaat prima.

Groetjes,
Sandra

Ik maak het eten zelf, ook gewoon macaroni, ik doe alles in de virezer en dan met het opwarmen doe ik een beetje water erbij, dan plakt het niet zo. Ik heb net rijst met doperwtjes, en rijst met spercieboontje gemaakt, ben benieuwd hoe die dit vanavond vindt, maar tot nu toe lust hij alles en eet met volle teugen.

Mariska

Wat fijn dat hij zo goed eet.

Tim is ook zo’n heerlijke eter, eet echt alles wat je hem voorschoteld.

Zijn groente vries ik ook in porties in. Lekker makkelijk, hoef ik dat iedere dag alleen maar te ontdooien en op te warmen. Vlees en aardappels, rijst of macaroni maak ik wel klaar op de dag dat hij het eet.

Groetjes,
Sandra

hoi
ik maak ook het eten van Emma zelf. Bij de tagiatelle doe ik altijd en flinke scheut aangemaakte opvolg melk, dan krijg je niet zo’n harde deegbal!

succes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Rijst mogen ze al heel vroeg (Zie Nutrix, dat is rijstebloem!), maar het is maar net in welke vorm je het geeft. In 4-maanden en 6-maandenpotjes zit het gepureerd, pas later vind je korreltjes terug in de maaltijden.

Groetekes, Sje

quote:
Ik maak nu nog niks zelf voor Joey, maar op mijn werk wel. Rijst en aardappels zijn makkelijk te pureren, maar pasta... Ik had tagliatelle (schrijf je dat zo? haha) gekookt met groente en een sausje. Na het pureren moest het even afkoelen, en toen ik er later een hapje uit wou scheppen had ik de hele inhoud van het bakje, precies ook in die vorm, als een knetterharde deegbal aan de lepel hangen... Hoe doen jullie dat met pasta?

Groetje Anouk

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/RTrpp1.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” /></a>

Gewoon klein snijden met een mes. Pureren is niet per se nodig.

M.

ik had vandaag andijviestampot gemaakt… en was zo druk bezig dat ik er zonder erg slasaus (voor ons zelf lekker) door deed maar ging erg twijfelen of Jurian dit wel mag?? Dus uit nood toch maar potje opgetrokken… Weet iemand of ze slasaus mogen (maar minimaal hoor)? en een eitje?

eieren mogen ze volgens mij vanaf 6 maanden…
slasaus zou ik niet weten… ligt er ook aan wat voor slassaus denk ik, met welke kruiden bedoel ik.

groetjes gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker