Rijst met kip/ananas/kerrie-ananassaus


#1
  • rijst
  • ananas
  • kipfilet
  • ananas/kerrie-saus ( remia )
  • wat ketjap ( als je het wilt gebruiken )

-Rijst op de normale manier bereiden
-de ananas-schijven in kleine stukjes snijden ( je hebt ook ananas-stukjes in blik )
-de kipfilet op de normale manier klaarmaken

En klaar ben je al.

Schep de rijst op, doe er wat ketjap overheen, de ananas-stukjes erdoor, lekker wat ananas/kerrie-saus erover…eet smakelijk!!

( het is overigens een koud/warm gerecht en komt oorspronkelijk uit Spanje en wij zijn er stapel-dol op )

Gr. Jolanda.


#2

Hoi,
Het klinkt heel lekker, maar toch mis ik iets. Ik hou niet van droge rijst en er zit niet een soort van sausje bij. Vind je het zelf dan niet ernorm droog??? En euh… wat voor sausje is er lekker bij dan?
Groeten Wiets


#3

Jawel, er zit juist wel een sausje bij.

Daar heb je die remia kerrie/ananas-saus voor. Die doe je er dan doorheen. Dan heb je je saus. hihi
Dus het is absoluut niet droog.

Gr. Jolanda.


#4

Oeps
Verkeerd gelezen, ik ga het een keer proberen.

Is kerrie voor een kind van 9 maand lekker???

Groetjes Wietske

Gewijzigd door - Tiesie op 25 Sep 2006 10:54:18


#5

nee, kerrie mag pas na een jaar hoor… sowieso mag die saus pas na een jaar

Ik maak ook weleens kip met kerrie en ananas maar dan zo

Verse ananas snijden en t vocht ook bewaren wat vrijkomtKipfilet in stukjes snijden, aanbraden in een klont boter met veel kerrie, zout peper, dan champignons (of paprika, ui, zoiets, wat je lekker vind) erbij, ff braden tot alles gaar is, wat bloem erbij(el of 2-3) en afblussen met ananassap, wat kippenbouillon en een potje creme fraiche. Even laten gaar worden (de bloem) en serveren met rijst en fijngesneden lente uitje eroverheen is ook erg lekker

Ook ongeschikt voor babies hihihi

Groetjes, Els


#6

Zo’n sausje mag idd pas na een jaar.
Ik kan je wel vertellen dat onze Stef het errrrrrg lekker vindt. hihihi

Gr. Jolanda.