Rietjesbeker

Hoi allemaal, Sanne heeft echt een megasprong gemaakt. Niet te geloven. Loopt achter een loopautootje en maakt stapjes om de tafel. Eet haar eigen broodje op. Kan uitzichzelf zitten en gisteren heeft ze voor het eerst gezwaaid naar mama.

Maar nu het volgende ik hoor jullie elke keer over een rietjesbeker. Is het wijs om Sanne hier ook aan te laten wennen en zo ja waarom? Ze drink nu uit een tuitbeker zonder antilek namelijk. Ze zeggen op de opvang dat dit de overgang naar een gewone beker makkelijker maakt. Heb al wel geprobeerd om uit een gewone beker te laten drinken, vond ze mega interressant en veel lachen natuurlijk, maar ging best goed, niet dat ze hele slokken eruit drinkt hoor.
Volgens miuj wil ze ook zelf eten want ze zit echt te jengelen tijdens het warm eten. Grijpt constant naar haar bakje, maar gisteren had ik de indruk dat ze ermee wou smijten dus heb ik haar tegengehouden.
Dus is het verstandig om nu een uit rietjesbeker te laten drinken ivm gewoon drinken uit tuitbeker zonder antilek?

Groetjes Carolien

Wat kan Sanne al veel zeg! Goed hoor. Ik heb gisteren voor Eva ook zo’n rietjesbeker gekocht, maar die moeten we nog even testen. Zij moet niet veel hebben van een tuitbeker en die gebruiken wij dan ook niet veel. Moet wel zeggen dat ze nog steeds uit een speen drinkt en daar gaan wij nu toch echt mee stoppen. Ze adviseren om je kindje rond 9 maanden te laten wennen aan een gewone beker, dus niet aan een tuitbeker. Ons cb zegt dat de tuitbekers bij wijze van uit de handel mogen, omdat ze niet veel toevoegen. Ze hameren daar echt op het drinken uit een echte beker. Ik weet eigenlijk niet hoe ze denken over de rietjesbeker, maar dat is veel beter dan een speen in elk geval! Ze moet dan toch weer op een andere manier drinken. Ik zou zo’n beker gewoon eens proberen en wel blijven oefenen met de gewone beker, want dat is beter voor het gebitje en voor de spraakontwikkeling! En…Eva wil ook haar eigen bord vasthouden, maar ze draait het dan om en dan ligt alles op de grond! Dat is hier dus ook niet zo’n succes!

En lief he, als ze gaan zwaaien? Eva doet dat ook volop! Ze zegt dan ook ‘Dada!’

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wat goed dat Sanne al zoveel kan.

Wat ik heb gehoord is dat uit een rietjesbeker of gewone beker drinken het beste is. Tim drinkt vanaf 7 maanden alles uit tuitbeker en met 1 jaar zijn we begonnen met rietjesbeker en dat ging ook meteen goed dus drinkt hij daar alles uit. Ook oefenen we met een gewone beker, maar moet zeggen dat we daar nog niet veel mee oefenen. En dat terwijl het eigenlijk best goed gaat, we hebben de oefenbeker van Difrax. Moeten we toch wat meer gaan doen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers