Rietjes schoonmaken

Wij zijn onderhand al toe aan de derde rietjesbeker voor Danique… De rietjes worden namelijk zo verschrikkelijk vies na een poosje! Ik weet niet precies wat er aan de binnenkant blijft plakken, maar het is wittig, ik denk iets van suikers van de roosvicee of zo. Weet iemand een goeie tip om ze weer schoon te krijgen? Ik vind het toch wel zonde om die bekers iedere keer weg te gooien. Heb ze al een poos onder de hete kraan gehouden, maar dat helpt ook niet.

Die rietjes kan je los kopen toch? Volgens mij wel. Hoef je ook niet gelijk een heel nieuwe beker aan te schaffen. Even naar informeren in de winkel, ik meen dat ik ze los heb zien hangen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hmz… Das dan ook weer zonde van die andere twee bekers die ik weggegooid heb… Maar ik heb er eentje met Winnie er op, bij het kruidvat vandaan. Was zo’n actie geval. Dus denk eigenlijk niet dat daar losse rietjes bij te krijgen waren…

Oh oké. Wij hebben er eentje van Nüby en daarvan verkopen ze wel losse rietjes meen ik.

Tja…heb verder geen schoonmaaktips. Sorry…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Kun je ze niet uitkoken?

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Leg ze een nachtje in een bakje met heet water en een kunstgebitreinigingstablet.
Daarna goed doorspoelen en ze zijn weer schoon.

Je kunt er evt. nog met een pijpenragertje doorheen gaan.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 26 Dec 2009 22:31:00

Kijk, dat zijn nou van die Enkhuizer handboek-tips… Kunstgebit reinigingstabletten… Morgen maar eens even steradent halen dus. Hoop dat het werkt!

Welnee, niet die dure Steradent! Zonde van je geld. Gewoon Kruidvat eigen merk, of het eigen merk van een andere drogist. Net zo goed als Steradent!

Groetekes, Sje

Als het nou niet lukt met die kunstgebitreinigingstabletten dan is het geen weggegooid geld geweest want die tabletten bederven niet en je kunt er nog veel meer mee schoonmaken. Thee-aanslag in bekers bijv., sap-aanslag in flessen etc.

Groetekes, Sje

rijco had het met een wattenstaafschoongemaakt
werkt perfect!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Zoals de mama van Rico als zegt,

Schoonmaken met een wattenstaafje werkt bij mij ook super.

[img]http://lb2m.lilypie.com/kZssp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

ik had een nuby en die deed ik gewoon in de vaatwasser! weet niet of je die hebt?
en die rietjes waren evt ook los te verkrijgen mochten ze kapot gaan.

Groetjes Gytha

Nee… Hier nog niet de luxe van een vaatwasser. Maar met een wattenstaafje kan ik nooit het hele rietje schoon krijgen, die rietjes zijn veel te lang! Heb het van de week met zo’n tablet geprobeerd wat Sjé zei, dat werkt perfect.

Super dat het gelukt is!

Groetekes, Sje

heb jij die large nuby bekers dan? want wij hebben die kleine met handvaten en die rietjes zijn echt niet lang en is makkelijk met een wattenstaafje schoon te maken.
en anders (hahahaha) je hebt ook van die lange wattenstaafjes waar ze soa testen mee doen weet alleen niet of je die alleen op gynaecologie kunt krijgen of dat je ze ook bij het kruidvat ofzo kunt halen, hahahaha

ow…dan zal ik die kunstgebittabletten ook enes proberen.
Wij hebben namelijk diezlefde vervelende bekers , ze zijn makkelijk maar de rietjes niet.
Wij deden het met barbeque prikkers en daar een keukenrolpapiertje omheen wikkelen maar ik vind het een geheis.
ga eens die tabletten proberen die heb ik ook liggen! (heb geen kunstgebit hoor!)

Gr, Danielle

@Aaron, waarom heb je ze dan in huis??