Hij deed me echt verbazen.
ik was bij de dokter in de wachtkamer aan het wachten, omdat ik nieuwe medicatie nodig had.
rico had de dokterskoffer gevonden en trok de thermometer eruit, hij dacht dat dat neusspray was en zei: TREE TREE!!!
haha, daar moest ik al wel om lachen…maar toen kwam er een kindje binnen (een jaartje ouder ongeveer dan rico) en hij wilde ook spelen met die dokterskoffer dus pakte er ook wat uit.
toen zei rico iets wat mij enorm verbaasde. zeker als jullie rico zouden kennen, op de manier hoe hij normaal "praat en brabbelt door elkaar"
hij kan niet echt zinnen maken, laatst zei hij wel iets van: ik ga nog een koekie pakken, maar nu zei hij dit tegen dat kindje:
NEE DAAR MAG JIJ NIET AAN KOMEN…
DAT MAG JIJ NIET PAKKEN!
en dan op deze manier: nee daar mag jij niet…pauze…aan…pauze…komen!
dat mag jij…pauze…niet…pauze…PAKKEN!!
ik stond echt met mn mond vol tanden, schoot toen in de lach, (die moeder ook)
en ik zei dus maar van: rico, dat kindje mag ook best spelen, dan speel maar samen.
ik keek die vrouw zo aan van: dit doet ie normaal nooit!
toen mokte rico een beetje en zei toen: ja…mar…ja… mama.
en uiteindelijk was het dan goed.
maar jee, hij bralde er zo 2 zinnen achter elkaar uit! en dan niet iets liefs nee hij werd gewoon gemeen!
Rico stiekem best gemeen was?
Tja als de nood hoog is en je het echt duidelijk moet maken… Dat zeg ik in dat andere topic van Sandra morgan die ineens zegt mamma je kan niet zingen. Soms moet je al peuter wel he
Groetjes,
Michèle
Da’s niet gemeen hoor Inge, da’s heel normaal en hoort er helemaal bij. Leren delen is gewoon zo moeilijk op die leeftijd. Wat ontzettend knap dat Rico er twee mooie zinnen uitkraamde! Blijkbaar vond 'ie het zo belangrijk om in z’n eentje met de koffer te spelen dat 'ie daar wel even z’n best voor wilde doen
Groetjes,
M
Is normaal hoor Inge
Dylano was nog gemener vond ik van de week. Ik was op kraamvisite bij een vriendin van me en de oudste daar (3jaar) moet dus echt alles hebben wat Dylano heeft of der broertje (nr 3 was geboren) en dan pakt ze het dus ook echt af. Vader gaf der op der donder en ze moest met hem even een tijdje mee naar de slaapkamer. Komt ze terug zit Dylano op een loopauto en zij zegt die wil ik. Nee zegt mijn vriendin daar zit Dylano op pak jij de andere maar. Vraagt ze aan Dylano mag ik. Wat doet meneertje, hij doet tot 3 keer toe net of hij er af wil gaan en als zij hem dan wou pakken ging hij gauw weer zitten
Bij Dylano kun je heel lang wat afpakken maar op een gegeven moment is hij het beu en dan krijg je zulke tafrelen
Liefs Michelle
Morgan zegt nu standaard. He dat is van mij ongeacht wie er aan zit of wat er aan zit. Ze roept het ook tegen de katten als ze aan der knuffels zitten.
Groetjes,
Michèle
Ooooo, Rico zegt het nog netjes! Eef bijt iedereen gewoon MIJ toe! En laatst zat zij op een wagen op het kdv. Andere kindjes zaten ook op andere wagens. Maar toch riep ze: MIJ! Ze wilde niet dat de andere kindjes ook op de karren zaten, ze waren allemaal van haar! Laatst in de supermarkt stond er een mama met kind in wagen achter ons. Zonder aanleiding draait Eef zich om en begint ze tegen dat kind te ‘schelden’. Ze maakte ook sla-bewegingen. Nou, meteen de kop in gedrukt natuurlijk. Maar het verbaasde me dat die moeder er niks van zei, die stond er bij als een dooie doos. Als een kind zo tegen Eva zou doen, zou ik meteen zeggen: nou, dat is niet aardig. Of zoiets!
Dylano is ook wel heel gemeen, hahaha!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Heerlijk om te lezen, ze zijn ook allemaal hetzelfde
De onze zegt niet: die is van MIJ! Hij pakt het slimmer aan: ‘kijk, jij mag daar mee spelen en dan speel ik met dit, eerst ik dan een ander kindje!’ En de kids pikken het nog ook! (hij is trouwens vier dagen ouder dan Jurian van mini boy)
Wel is hij van het MOETEN. Mama, jij moet mijn billen afvegen. Papa, ik moet drinken hebben. Dus we zijn hier nu hard aan het leren: als je iets vraagt, kun je het krijgen, maar we moeten niets. En dan kijkt ie je met een schuin hoofd aan en zegt heel lief: mama, wil je mijn billen afvegen? Papa, wil je drinken voor mij maken?
Kleine dondersteentjes zijn het Maar oh zo heerlijk om van te genieten!
hahaha leuk
@Mriek: oh voor rico’s doen is dat best gemeen, als je hem zou kennen, want hij is echt heel sociaal en normaal deelt hij alles met iedereen. maar nu begint hij voor zichzelf op te komen, en dan denk je tochh van: aaah rico toch!
maar hij kan gemener zijn hoor! laatst toen wilde shadow me zn piep koe spelen.
als ze er in bijt dan piept dat ding, ik vond het irritant worden, maar rico had de koe al eerder afgepakt, toen zei ik: nee rico die is van shadow, jij hebt je eigen speelgoed.
weet je wat ie deed? gooide hij hem ergens bovenop zovan: als ik er niet mee mag spelen dan niemand niet!!
ook best gemeen haha.
@Michelle: ja ik weet dat het normaal gedrag is hoor maar ik vond het stiekem best gemeen, je had dat gezicht van dat kindje moeten zien
@Rainbow: ohnee bijten doet rico niet, hij is best lief tegen andere kinderen eigenlijk. maar ik hoop wel dat als een kind hem bijt hij dan terug bijt of wat terug doet. en daar zit het gevaar dan in he dat als ie dat nu eigenlijk al niet doet dat ie dat misschien op de peuterschool ook niet doet.
@Bakmama: nee hij zit niet op de peuterschool, in januari pas, maar weet je hoevaak wij moeten zeggen: daar mag je niet aan komen rico dat kan kapot vallen
@Inge, schat…ik schreef dat Eef iemand iets toeBEET, niet dat ze bijt! Las je even verkeerd! Bijten doet ze gelukkig niet meer! Wel ‘schelden’, zo van: MIJ en dan duwt ze een beetje of ze doet alsof ze gaat slaan. Ook niet erg aardig!
Groetjes Rainbow, trotse mama
oooh sorry lieverd hahaha ik zie meteen een evil devil grapje hahaha dat weet je he eef rulez!!