Rico over 'n uur naar de dokter ipv morgen

Wij moeten vandaag om half 3 op het concultatie bureau zijn.
evaluatie en wegen en meten. ben echt benieuwd hoe hij is gegroeid want dat is alweer een tijd geleden.
ik ga mijn vraag daar zoiezo stellen die ik ook aan de dokter stel woensdag… want voor de zoveelste keer is zijn schimmelinfectie terug.
hijheeft vandaag weer 6x al gepoept (gewone normale ontlasting geen diaree ofzo dus) en vanochtend toen ie wakker werd, had hij bloed in zijn pamper zitten.
ik schrok want ik had zoiets van: huh? waar komt dit vandaan, toen zag ik dus zijn billetjes, helemaal kapot. en vol met bultjes.
jeetje zeg ik wordt er niet goed van. ik blijf aan het smeren.
hopelijk kijken ze woensdag is echt goed met zo’n lampje ofzo, waar Sje het ook met mij over heeft gehad.
want toen ik net belde zei de assistente ook al dat ze dit niet echt normaal vond.
Ik verschoon hem regelmatig zei ik al maar ze zei dat het juist op schone plaatsen kwam. maar ik was hem ook niet te vaak. hou me prima aan de voorschriften kwa badderen. (3x in de week hooguit!) en ik dep hem altijd goed droog op die plaatsen. ook na een luierverwisseling dep ik het nog eens na zodat het niet kan smetten (sensitive care doekjes zijn vochtiger dan de normale doekjes dus vandaar) echt sneu, nu ligt ie op bed met een knalrood hoofd en hij is helemaal niet fit.
arme ziel, zo’n kapotte billetjes is echt geen pretje, ook onder zijn plassertje is het helemaal open, net als alle vorige keren dus.

Gewijzigd door - MamavanRico op 08 Dec 2009 08:21:03

Spannend dat je vanmiddag weer met hem naar het CB moet.

Ben ook altijd weer erg benieuwd hoe lang Tim is en hoeveel hij weegt als we naar het CB moeten. Maar goed wij moeten de 17e pas, dus nog even een paar weekjes wachten.

Bah wat vervelend dat hij zulke diareeluiers heeft en dat zijn hele billen openliggen. Zo te lezen verzorg je hem keurig, dus daar kan het niet aan liggen. Hoop idd dat de huisarts eens goed kijkt, want dit kan zo niet langer. Sneu voor Rico, ik hoop dat hij toch nog een beetje slaapt nu ondanks de pijn.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

nou hij heeft dus geen diaree dat is het hem nou juist
gewoon normale ontlasting, alleen wel continue zeg maar.
zijn buikje is ook wat opgezet of misschien is ie gewoon dikker geworden haha. maar even zonder gein… ik ga het dus wel even laten nakijken ja want ik vind het gewoon bizar hoe vaak dat terug komt bij m.
hij is tot nu toe lekker rustig dus ik verwacht dat ie wel slaapt.
hij werd vanacht om kwart over 4 (ietsje eerder) ook gillend wakker, hij bleef aan de gang, en uiteindelijk lachte hij naar me en ging weer slapen.
daarna sliep ie door tot half 9!
en ja dan ligt ie er nu in en om 2 uur moeten we aanlopen dus hopelijk slaapt ie nu ook echt ipv dat ie aan het spelen is…

Oh ja zie idd dat het geen diaree luiers, maar gewone poepluiers zijn. Niet normaal dat hij 6 keer op een dag poept. Dat moet je zeker even na laten kijken en wellicht kan het CB er ook al iets over zeggen.

Succes straks!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Wat een raar verhaal, van diep poep!
En echt heel sneu dat ie helemaal open ligt. Het zal hem vast wel pijn doen, arm schaapje!

Nou, ik hoop dat ze je kunnen helpen en dat ze wat goede tips hebben, want dit is toch ook niks!

Laat je nog weten hoe het geweest is?

Liefs

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wat sneu, laten ze er maar eens goed naar kijken. Dit is wel heel vaak, dat 'ie z’n billetjes heeft openliggen. Succes vanmiddag en beterschap voor Rico!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hé, wij moeten dalijk ook naar het cb met Seth!!
Ben echt erg benieuwd hoe zwaar en lang hij nou is, en of hij nog iets moet doen.

Jij ook veel succes met Rico op het cb, hopelijk hebben ze een oplossing voor je!
Liefs, Anne

[img]http://lb1f.lilypie.com/eMdZp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Jij ook succes op het CB met Seth.

Tim moest met 11 maanden kleine propjes papier pakken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

och Inge het houdt ook niet op hè. Hoop dat ze is een oorzaak vinden.
Ben benieuwd wat hij weegt en hoe lang hij is, schilt tenslotte niet zoveel met Dylano.

Ik mag dadelijk om 16.10 naar de ha met Dylano want hij heeft ook al weer 5 diareeluiers dus had even gebeld wat ik het beste kan ontwijken aan etenswaren, maar toen ik vertelde dat het vanaf vrijdagavond bezig is en ook zijn warm eten enzo overgeeft en erbij vertelde dat hij maar 9 kilo weegt moest ik gelijk langskomen. Dus ben benieuwd.

Ik moest alleen wel lachen om de vraag of hij genoeg plasluiers heeft en mee dat ik zeg geen idee kan ik niet zien met zijn diaree zegt zei stomme vraag van mij

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Als het goed is ben je bij het CB geweest. En is Rico goed gegroeid…vast wel!

Wat naar dat hij zo vaak last heeft van kapotte billetjes. Ik moet zeggen dat Dani de laatste tijd ook veel vaker last heeft van luieruitslag. Het is dan ook echt helemaal rood. Gelukkig niet tot bloedens toe…en ach dan ook nog zoveel poepluiers daar hersteld de luieruitslag dan natuurlijk ook helemaal niet van!

nou meiden, we zijn terug.

rico is echt flink gegroeid, hij weegt 10 kg en 640 gram. En hij is 79,5 cm.
echt wel netjes dus, want hij was nog erg zoekende. de lijnen schommelde heel erg en nu lopen ze gelijk gelukkig maar!

Rico moest blokjes in en uitruimen. dat deed ie perfect. hij gooide ook de hele zooi op de grond…allicht hahah!
Ook zn oogjes zijn nagekeken met zo’n lichtje, en ook een lichamelijk onderzoek gehad.
alles was goed behalve dan zijn uitslag.
zij denkt dat dit geen schimmelinfectie is maar gewoon eczeem.
ze zit ook te denken aan een doorverwijzing naar de dermatoloog omdat hij ook vaak uitslag in zijn gezichtje heeft.
wel kreeg ik als advies voorlopig de billendoekjes weg te laten en gewoon water te gebruiken maar toen ik zei dat ik al sensitive care doekjes had, en dat daar ook niks in zit zei ze dat zelfs dat misschien teveel p;rikkels kan geven nu.
ook zei ze dat ze van veel mama’s hoorde dat pure zinkzalf beter werkte dan b.v. sudocreme bij zo’n gevoelige huid.
nouja probeer het maar weer aan.

@Michelle: heel veel succes! laat je wat weten?

@lalala: hoe ging het bij jullie op het cb vandaag?

Wat fijn dat alles zo goed ging op het CB en hij zo flink was gegroeid.

Hoop dat het werkt als je zijn billetjes alleen met water afneemt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

ja dat is zeker fijn
maargoed dan heb ik de kans dat het iets eerder weg is maar dan nog komt het steeds terug en daarbij… eczeem gaat niet weg met alleen water.
dus vond dat een beetje dom om van dr te horen, maar goed toen ze daarna de dermatoloog aankaarte dacht ik weer van: tja wat moet…dat moet

Nou, bij ons ging het ook goed!!
Alleen Seth is een ukkie hij is nu 74 cm en 9400 gram, allebei tussen het gemiddelde en de onderlijn in.
Verder heeft hij de propjes netjes aan mama en aan de mevrouw gegeven, om ze vervolgens op te eten
Op het cb ging hij ook ineens met 1 hand vast achter de kinderwagen met een pop erin lopen, dus mama trots

Hopen dat Rico zijn eczeem snel over gaat!
Fijn dat hij in ieder geval goed gegroeit was enzo!
Liefs, Anne

[img]http://lb1f.lilypie.com/eMdZp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

ooh meiden, deze hoog gevoelige dame is echt even een beetje verdrietig geweest.

ik moest net WEER een luierverwisseling doen (zn 8ste poepluier pff)
en hij was echt aan het kreunen en krijsen bij elke aanraking met het doekje.
hij trilde helemaal over zijn lijf van de pijn!
ik had de tranen in mijn ogen staan en ik probeerde wel te deppen maar goed die vezel poep is zo irritant die krijg je er met wrijven niet eens af.
echt hij was helemaal aan het rillen in zijn benen, net stuipen!
echt zo zielig

Ach gos het arme manneke, zou indd gewoon met warm water werken Inge zeker als het eczeem zou zijn. Plus vind ik zelf dat je dan ook niet zo hard hoeft te boenen om die vezels eraf te krijgen, want indd wat zijn dat krengen.
Moet trouwens zeggen dat ik van eczeem op de billen nog nooit gehoord heb, maar zal vast wel kunnen dan als ze het zeggen.

Maar wat weegt hij lekker veel (vergeleken bij Dylano dan he die weegt maar 9050) en hij is even lang als Dylano was 3 dec.

Bij Dylano is het een virus waarschijnlijk en het heerst zou met 3 a 4 dagen over moeten zijn vanaf dat het begon, vrijdagavond tellen ze niet mee dus hij gaat morgen de vierde dag in.
We zijn blijven steken op 6 luiers. en een beetje overgeven bij zijn warm eten. Na een paar happen hoefde hij niet meer. Toen gaf papa stukje vlees en hup daar kwam alles terwijl de rest binnen bleef en hij dus duidelijk aangaf ik hoef niet meer. 5 happen geloof ik Maar dat stukje vlees deed het hem. Mocht hij eigenlijk ook helemaal niet.
Alles wat normaal goed is mag hij nu niet. Zijn bambix moet ik met melk en water maken ipv alleen melk. wit ipv bruinbrood enzo.

Het eten vond ze verder ook niet erg (net als ik ) als hij maar blijft drinken.
Nou heb zijn favo drank weer in huis en heeft in 3 uur tijd 300 cc opgedronken dus daar ligt het niet aan. (klotsbuik )

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Hoi Mama van Rico,

Jeetje wat zielig zeg, en dat het ook telkens weer terug komt hij is er echt vatbaar voor.
Weet je wat mij net tebinnen schoot!
Lotiondoekjes zijn koud en misschien vind Rico het wel fijner als je met lauw/warmer water zijn billen afpoetst, dat voelt in ieder geval wat lekkerder aan.
Is dat misschien een optie?

Het is in ieder geval erg vervelend voor dat ventje!

Succes met Rico!

Gr, Danielle

Rico en Dylano zijn allebei sneu. Meiden, heel veel sterkte ermee en hopelijk gaat het snel beter.

@Inge: wel fijn dat Rico zo goed gegroeid was en zo.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@michelle:
haha en dylano weegt idd weinig ja voor zijn lengte.
rico zat nu met beide precies op de middenlijn, gelukkig want hij was zo aan het schommelen.
ben blij dat het nu goed loopt enzo en dat ie niet meer “zoekende” is.

over dat water.
ja ik heb hem nu met lauw/warm water afgespoeld, maar ook dat deed m pijn want het ligt echt goed open. zelfs water prikt dan.
Over dat doekjes koud zijn klopt idd.
het lauw warme water deed m in ieder geval beter, en de vezels waren er meteen af. heb gewoon de douche gebruikt, en dan vanuit zijn rugje naar zn billentjes laten lopen, dat het dus niet rechtstreeks op de wondjes kwam.
net was het echt weer ontzettend drama
nog erger dan voorheen, en ik heb toen hij in bed lag ook wat traantjes laten lopen weer… kreeg er gewoon maagpijn van, doet echt pijn als je kind het zo uitkrijst van pijn.
is niet tof denk dat ik morgen gewoon bel want ik trek dit niet NOG een dag zo.
en daarbij…had ie net WEER een poepluier.
pffff toch niet normaal!

He wat vervelend inge voor rico, zou inderdaad gewoon morgen weer aan de bel trekken. Beterschap met rico, hopelijk is het gauw voorbij voor jullie.

Gr patries