Rico een wendag heeft gehad op de psz?

Rico heeft vandaag een wendag gehad.
we hebben een intake gekregen en daarna zijn we nog 10 minuten gebleven om te zien hoe rico het deed voordat we gingen.
rico gaf ons een kus en speelde verder.
ik zelf had er iets meer moeite mee maar lang niet zo erg als ik verwacht had.
ik had wel tranen in mijn ogen maar het kwam er niet uit ofzo dus het viel echt mee.
toen we thuis waren heb ik de was gewoon gedaan alhoewel ik had verwacht dat ik alleen maar zou huilen en op de klok zou gaan kijken haha. maar goed papa was erbij geweest dus dat zal het ook wel wat anders gemaakt hebben.
daarna heb ik gebeld hoe het ging en het ging allemaal supergoed. hij had geen traan gelaten en vroeg ook niet echt uitbundig naar ons.
ik was echt blij dat het zo goed ging!
toen ik m ophaalde na anderhalf uur na mn telefoontje scheen dat hij het zo goed had gedaan, wel echt zo van: ik ontdek zoveel nieuws dus 1 ding is maar heel kort interesant en dan wups ik weer verder nara het volgende (idem sasa qua de kinderen)
zij waren wat afwachtend naar hem toe en hij naar hen. maar dat is logisch want hij is nieuw en dat weten ze en andersom is het ook nieuw voor hem.
enfin hij had zn boemes hard gestoten omdat hij niet gebukt had ergens maar dat was ook niet echt big drama
ze zeiden wel dat hij kon stinken want hij had 2 keer gepoept in een uur tijd terwijl ik hem voordat ik daar wegging nog een schone broek aan had moeten doen. haha zo dan weten ze gelijk wat ze aan m hebben
hij had voordat hij ging een temp van 37,9
ik vertrouwde het niet helemaal omdat hij warm aan voelde en zo jengelig in zn bed gekropen was (is niks voor hem)
toen besloten we hem gelijk na de intake mee te nemen naar huis als het niet zo goed zou gaan.
maar goed het ging wel zo perfect dat ik zoiets had van: laat maar lekker toedoen. toen wij hem samen weer kwamen ophalen was hij zo enthousiasxt en blij, hij was kei hard aan het nep lachen (dat overdreven nep lachje die hij soms kan hebben maakte hij nu dus ook maar echt heel hard en lang achter elkaar haha zo blij was hij hij viel bijna om toen ie naar me toeliep) Hij wilde ook echt naar huis toen

maar als ik nu vraag of hij het leuk vond op school met de kindjes zegt hij of helemaal niks (en is me dus aan het negeren omdat ik dat vraag) of hij zegt nee.
terwijl hij normaal als hij iets leuk vind heel uitbundig ja roept of knikt.
in bed heeft hij wel uitbundig zitten vertellen dat hij in een huisje had gespeeld met een meisje en dcat hij buiten met de bal had gespeeld en had mogen kleien…
en toen ik toen weer vroeg: binnenkort weer met de kindjes spelen? zei hij: ja… NEE…ja… twijfelt dus lijkt wel.

Super dat het zo goed ging! Echt heel fijn! Ook dat jij het zo goed hebt gedaan, ik weet hoe je er tegenop zag!

maareh… voor Rico is het natuurlijk wel een hele stap en ineens heel erg wennen aan alle nieuwe indrukken. Denk dat hij daarom nog een beetje twijfelde. Als hij eenmaal echt gewend is en de kindjes ook wat beter kent, dan gaat hij er vast met plezier heen!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Knap dat-ie het zo goed gegaan is! Super!

Groetekes, Sje

@Liske: ja precies maar daarom was het ook zo fijn dat het goedging!

@Bakmama: dat zij mijn moeder precies hetzelfde dat hij idd misschien de volgende keer of de keren daarna een keer… niet wil gaan en dan wel gaat huilen als ik wegga.
goed dat jij het ook nog is aangeeft dan weet ik dat het niet alleen bij mij en mn broertje was haha!
Over dat eerder aankomen… ja dat was ik ook van plan en sprak dat ook uit, toen vroeg ze of ik dan alsjebliefd gewoon bij de voordeur wilde wachten want als hij me mocht zien zou het misschien drama worden.
toen dimde ik die gedachte weer in alhoewel het erg aannemelijk klinkt het toch stiekem is te gaan kijken

We zeiden het toch! Fijn dat het zo goed ging. En dat hij lijkt te twijfelen: heel normaal. Want hij weet waarschijnlijk helemaal nog niet dat hij straks een paar keer per week heen zal gaan en denkt als jij het hem vraagt dat alle keuze bij hem ligt. En om dan na 1x al te zeggen ‘ja’ of ‘nee’ is wel een beetje snel bij zoiets nieuws en spannends. Wanneer is de volgende keer?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Zie je nu Inge dat het meevalt!!
En ik zou niet gaan kijken, stel dat alle moeders dat gingen doen. Dat word hier ook niet op prijs gesteld hoor Wij kunnen trouwens niet kijken zonder dat de kinderen je zouden zien.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Leuk om te lezen dat het zo goed ging!
Fijn dat het dan achteraf mee valt he?
Wij mogen donderdag, dus ik ben ook heel benieuwd hoe dat gaat.
Volgens mij word ik vreselijk onwennig, maar alle niet-moeders zeggen dat het heel snel went. Ik vind het een vreemd idee toch, als ze naar een oppas is, ben ik aan het werk. Nu ben ik dan thuis, maar zij niet. Lijkt me een aparte gewaarwording. Inmiddels zijn we namelijk zo goed als 2 jaar onafscheidelijk geworden, en zijn ook altijd maar een paar stappen van elkaar weg
Maar bij jullie is pappa dus mee geweest? Hier ga ik alleen mee.
Mijn moeder bood aan zolang op mijn ventje te passen, dus dat heb ik maar aangenomen, even alle tijd voor haar!

oh bakmama doe is niet zo eng!
ga me nou niet opnaaien want volgende week sta ik daar echt voor het raam hoor! in vermomming
enne nee dat was niet van door het raam kijken
het was zo dat de kinderen dan buitenspeelde en als ik bij de achterdeur ga staan ziet ie me (het raam van de peuterspeelzaal is aan de achterkant dus niet aan de voorkant of aan de zijkant) ik zou zoiezo niet door een raam kunnen kijken bij de speelplaats of bij de voordeur.
het ging hun erom dat hij dan buiten speelt (altijd tegen het einde) en dat rico dan meteen weg wil daar.

Wat super dat alles zo goed gegaan is. Ben blij dat jij het ook mee vond vallen.
Gaat vast helemaal goedkomen met Rico op de psz.

Groetjes,
Sandra

Goed zo Rico!!! En natuurlijk goed zo Inge! Gelukkig is het allemaal meegevallen!

ja ik ben ontzettend blij! nu maar hopen dat het goed blijft gaan!

Super zeg! Nou maar hopen inderdaad dat het zo blijft gaan

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Wat fijn dat het zo goed is gegaan!
Is ook een geruststelling voor jou denk ik he!?

Oww…haha…begint Rico ook meteen goed met poepen?
Hier heeft Aaron dat de eerste 2 maanden ook gehad dat ie moest poepen daar terwijl hij dan net thuis had gepoept maar de leiding zei dat het misschien “angstpoep” was omdat hij het in het begin slecht deed.

Wij moeten altijd luiers meegeven…jullie ook?

Gr, Danielle

@Danielle: angstpoep? gossjie dat klinkt zo zielig!!
zou dat zijn ja? maar hoezo omdat hij het slecht deed? wat deed hij dan slecht?
Rico was wel behoorlijk luidruchtig (niet tijdens het poepen hoor hahaha!) omdat hij zo enthousiast was.
hij huilde ook niet toen we gingen maar was wel hysterisch blij (ja echt hysterisch!!!) toen hij ons weer zag.
en ja wij moeten ook pampers meegeven maar wist ik veel dat hij daar 3 keer zou poepen (eerste keer toen we er nog waren en de 2e en 3e x toen we er niet bijwaren) dus ik had er maar 2 meegegeven.
dus ze hebben een pamper van daar op het laatst aangegeven want ze hebben ze wel hoor, die pampers maar gewoon uit noodzaak.
nu dus… haha rico komt binnen meteen noodpampers gebruiken