Toen rico nog flesjes melk kreeg ging het supergoed.
nu krijgt hij dus gewone melk en een beker roosvicee erbij.
hij drinkt alleen s’ochtends zijn fles leeg en s’avonds dan ook.
als ik hem halfvolle melk bij zijn brood geef drinkt hij daar 2 slokjes van en dan hoeft hij niet meer.
Ook bij zijn koekje s’middags om 3 uur wil hij niks drinken, 2 slokjes en hij smijt zijn beker op de grond.
dus hij drinkt eigenlijk per dag maar 300 CC.
veelste weinig lijkt mij.
dit is nu al een paar weken aan de gang. hij plast opzich wel goed, maar s’middags dus niet. hij plast alleen s’nachts (van zn flesje natuurlijk) en s’ochtends na zn eerste fles/bord pap.
ik weet niet of dit kwaad kan.
ik had net toevallig dat topic gelezen over niet willen eten.
maar goed, eten kun je alternatieven aanbieden of gewoon wegzetten. met vocht vindi k dit absoluut geen goed idee…
datmoet ie toch gewoon krijgen? hij is verder niet ziek ofzo.
het is net alsof ie dan na zijn boterham vol zit. hij duwt ook telkens zijn beker weg en s’middags lijkt me dat ook zo stug.
tot een paar weken geleden ging dit alles namelijk wel goed. ook toen ie aan het springen was en nu is ie dus uit zn sprong.
Rico drinkt zo ontzettend weinig
Moet zeggen Morgan drinkt ook niet alles in een keer op. Maar die kan bij der tuit, dus over de hele dag drinkt ze hem wel ruim 2 keer leeg zeg maar. Misschien een optie??
Groetjes,
Michèle
300 over een hele dag vind ik inderdaad ook erg weinig. Misschien een andere fles/beker? Ik had een tuit beker, daar drinkt hij ook wel uit maar niet zelf. Nu heb ik een beker met een rietje erin gekocht. En hij vind het zo leuk dat hij drie bekers naast zn melk fles (210) 's ochtends drinkt. Bedenk me nu pas,… misschien dat hij daarom ook minder eet 's avonds… Maar misschien een tip om te kijken of een ander soort beker helpt dat hij het zelf leuk vind om te doen.
Ik snap dat je het niet wilt, maar als je het hem uit een fles geeft drinkt hij het dan wel?
Liefs Michelle
hoi,
Gewoon uit een andere fles/beker laten drinken.
Wij hebben het ook gehad, dronk allleen smorgens een fles van 200 (vaak niet leeg) en verder op heel de dag zo’n 100cc.
Heb nu gewoon een oude avent fles gepakt, daar een stuk van de speen afgeknipt zodat het sap er zo uitkomt en hij drinkt daar nu 2 flesjes van leeg!
Kan mij het schelen waar hij uit drinkt ALS hij maar DRINKT!
En ik maak me verder niet druk erom hij krijgt yoghurt en danoontjes en fruit…zit overal vocht in!
Gr, Danielle
Hier hetzelfde hoor Inge! Eva drinkt 100cc melk tussen de middag en over de dag slechts 110cc sap. Die maakt het dus helemaal bont. Soms drinkt ze echt helemaal niks, dan blijft het bij 100cc melk. En dan eet zij ook nog geen fruit…Het kan wat dat betreft dus nog veel erger dan bij Rico. Ja, daar maak ik me wel zorgen om ook! Maar ze drinkt wel uit de fles en ik weet ook wel dat ze niet snel uitdrogen en dat ze te groot is voor de fles, maar die fles is wel verleidelijk hoor. Dan drinkt ze alles lekker op en dat vind ik toch belangrijk. Ook i.v.m. poepen. Water/sap vind ik dan toch net wat anders dan vocht halen uit bv pap. Ik heb het velletje van haar handje omhoog geduwd, wat Sje een keer zei en op zich veerde het meteen terug. Genoeg vocht dus. Maar toch…ik vind dat weinige drinken ook een probleem. Ik moet 3-11 naar het cb en kaart het dan toch eens aan. Ik kan je helaas niet helpen dus…
Groetjes Rainbow, trotse mama
ik had eerst de fles. omdat hij die al zolangn iet meer had overdag (alleen s’ochtends en s’avonds) vind ik het niet prettig hem die weer te geven.
eerst had ik een tuitbeker, dat ging niet goed, en vaak geprobeerd ook maar goed als ie niet wil wil hij niet.
toen had ik een oefenbeker, dat ging even goed maar daarna ook niet meer.
toen heb ik een beker met rietje gekocht en handvaten dat ging heel lang wel goed alleen dan ineens niet meer.
@Michele: hij kan wel de hele dag bij zijn drinken dan, alleen op den duur lijkt me dat ook niet gezond als zijn roosvicee zolang uit de koelkast is… dan is die smaak ook niet te pruimen.
gisteren waren we bij iemand op bezoek en die had alleen van die ranja zeg maar, en dat had ik m dus maar gegeven. maar daar dronk ie wel een beetje beter van maar alles had ie overgegeven. ook projectiel spugen zeg maar… en nouja ik moet dus erg voorzichtig zijn met wat ik m geef dat blijkt wel weer.
Wij waren van de week Morgan der tuit vergeten om te spoelen en ze vond hem 's morgens weer heeft ze hem als nog leeggedronken, leek mij ook geen succes, maar ze kreeg er niks van en ze vond het ook niet vies. Enne hier staat ie ook wel eens een ochtend, ze maakt er geen probleem van.
Wel moeilijk dat je hem niet zo even alles geven kan. Best vermoeiend dat je overal zo bij moet nadenken, hopelijk groeit ie daar snel over heen.
Groetjes,
Michèle
Eva is heel kieskeurig. Die lust bv geen Roosvicee (en al helemaal geen lauwe), alleen diksap. Ik gaf haar laatst 50/50 van Roosvicee, dat drinken we zelf uit en dat ging wel. Eigenlijk lust ze niet veel. Nu heb ik wat biologisch sap aangelengd met water en dat ligt ook al de hele ochtend op de grond te gapen. Ze kijkt er niet naar om!
@Inge, wat zielig dat Rico ziek werd van de ranja. Denk je dat daar dan toch iets van een stof in zit waar hij niet tegen kan?
@Michele: nee oke daar worden ze misschien niet ziek van, maar dan is het helemaal niet meer te drinken en dan probeerd ie het nog niet eens meer.
En ja ik weet het, overheen groeien ammahoela denk ik af en toe…maar goed er zit niets anders op dan gewoon afwachten…helaas
@Rainbow, haha op de grond te gapen ik zie haar al denken: pff en jij denken dat ik dit drink?? bekijk het lekker!"
zo zie ik rico ook vaak naar zn beker kijken.
Hij heeft weer wat nieuws om mij aan het lachen te maken.
: gaat hij in de box op zijn buik liggen met zijn mond op zijn boxkleed (van zeil)
en gaat ie zo’n PFFFFFFFF geluid maken wat ik altijd op zijn buik doe (dan schatert hij het uit) nu doet ie dat dus op zijn boxkleed hahaha ziet eruit joh en ik lig helemaal in een scheur, en dan wil hij als een wilde speedy gonzales opstaan en grijpt ie tussen de spijlen inplaats van een spijl en dan ligt ie weer op zn buik en begint ie krijsent te lachen en ja haha
lol dus
@ Inge. He ik ben er ook geen fan van, maar omdat ze weet dat ik het niet wil gaat ze zo zitten dat ik het niet zie in eerste instantie… lekkere sneak.
Ik snap je helemaal.
Groetjes,
Michèle
gelukkig!
het ging vandaag wel goed met drinken, ben ik even blij.
ik zeg hier iets op het forum en hij gaat drinken haha lol.
morgen ook even afwachten
@rainbow, hier ook alleen maar diksap hoor, roosvicee drinkt hij echt niet (duur mannetje )
Appelsap lust hij ook maar daar ben ik niet zo’n voorstander van
Enne ook nog steeds fles
Liefs Michelle
je hebt ook appelsap ZONDER suiker he Michelle, en anders verdun je het ofzo?
ik kan van die lekkere goedkope roosvicee kopen van de PLUS!
96 cent en nog lekker dik ook. en heeeeerlijk van smaak.
rico lust alleen hele koude sap niet half lauw zeg maar
Wrijf het er maar in. Morgan zou het misschien wel lusten maar pappa wil er niet aan. Vanwege de conserveringsmiddelen, ja je wordt toch een beetje bio als je er mee werkt
Groetjes,
Michèle
Hoi
Emma dronk ook nooit veel (uit haar tuitbeker) toen heb ik haar eens sap in een ewoon flesje gegeven, leeg! ze drinkt nu zo nu en dan uit een tuit, soms uit een rietjes beker, en verder heeft ze haar lesje tot haar beschikking, dan drinkt ze op de dag toch zeker 300cc sap/water, en dan nog de melk van 's ochtends.
Emma is gek op taksi (zonder toegevoegde suiker, aangemaakt met water), diksap, appelsap, eigenlijk alle sappen wel. in frankrijk had ik zo’n 4argumes sap, erug bitter (grapefruit), emma vond het heerlijk!
Misschien is het ook een idee om te varieren in wat hij te drinken krijgt (wel wat binnen blijft natuurlijk)!
groetjes Gidget
quote:
@rainbow, hier ook alleen maar diksap hoor, roosvicee drinkt hij echt niet (duur mannetje) Appelsap lust hij ook maar daar ben ik niet zo'n voorstander van
Enne ook nog steeds fles
Je weet het he? Dylano en Eva gaan straks samen in de disco appelsap drinken uit een fles met speen! Zeker weten! Roosvicee vindt ze smerig, maar appelsap is zo op! Ja, Eva is ook een duur vrouwtje! En ik alles maar weggooien!
Gewijzigd door - Rainbow op 24 Oct 2009 23:38:38
@rainbow ben blij dat ik niet alleen alles weg moet gooien, ik heb het touwens opgeven haal alleen diksap in huis en verder vind ik het wel best, heb nl al verschillende flessen weggegooid of weggeven. Wij lusten het nl ook niet
@Michèle grrrrrrrr hahahahahaha
Liefs Michelle
rico drinkt weer een paar dagen redelijk goed.
alleen zijn roosvicee gisteren was weer een paar slokken en weg ermee.
denk dat ie iets onder de leden heeft omdat ie ook zo slecht slaapt en zn billen nog vol uitslag zitten. het is gelukkig wel ietsje rustiger nu maar ja hoelang dat aanhoudt is maar weer de vraag.
hij is nu gezellig met papa aan het stapjes zetten (lees macheren haha)