Rico drinkt uit een beker! zonder spugen!

ooh ik ben zo blij
rico dronk gisteren al een paar slokjes uit een oefenbeker (difrax 12+) want hij wil GEEN tuitbeker, voelt ie zich te groot voor denk ik.
maargoed hij drinkt nu supergoed uit een beker! ik geef het hem dan he,
hij verslikt zich soms wel een klein beetje, niet dat ik het erin giet natuurlijk maar hij vind het ook gek zo. maar na elke slok doet hij : AAAAAAAAHhhh met zo’n lage brul stem haha en dan slaat ie met zn armpjes zo blij is hij dat hij dat kan.
nou ik wilde het effe met jullie delen.
ik weet dat het officieel met 12 maanden mag (omdat dat op de beker stond) maar ja, als ie het nu al goed doet is er toch niks mis mee?
en hij spuugt niet eens!!!
normaal spuugt hij alles uit, en INEENS sinds ie uit de beker drinkt spuugt hij niks meer uit, raar he?
had er trouwens geen nutriton doorheen gemengt, dus is echt verbazingwekkend!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Joh wat goed van Rico!
Nee tuurlijk kan dat geen kwaad. Je mag best de gebruiksaanwijzingen lezen, maar je moet niet alles doen wat er staat.
Als jouw kind het eerder kan is dat toch prima!
Tuitbekers zijn overigens niet slecht hoor. Dit is eigenlijk de 1ste stap om te leren drinken (anders dan borst/fles)
Rico zal nog wel even hulp nodig hebben maar op een gegeven moment zal hij in de gaten hebben dat ie hem ook zelf vast kan houden en zal nog wel eens morsen of beker om gooien.
Geeft niks hoor.
Trouwens mijn ervaring met bekers is (mijn kids drinken ook uit gewone beker) dat je sneller een schone luier moet geven.
Normaal gesproken verschoonde ik mijn zoon om half 12 en nu al om 10 en dan zit die hardstikke vol.
Ga zo door Rico!

Groetjes Lisan.

heee wat stoer zeg van Rico. en ook super dat hij dan niet spuugt, hoop dat dat zo blijft.
hier ook nog steeds aan t proberen maar t wordt elke keer een behoorlijke kliederboel haha

liefs,
Rinske

haha, ja ik merk zoiezo sinds ik roosvicee bij geef dat het elke keer verschonen blijft
heb nu even aldi luiers gekocht omdat effe krap zitten omdat we nog wat aan deze woning moeten doen (omdat die geruilt wordt met een echt huis!!) maargoed hopelijk zijn het goeie luiers!
maar ik ben zooo trots
en ik zeg niet dat een tuitbeker slecht is maar je hoort zoveel tegenwoordig over dat het slecht zou zijun voor tandjes
maar ja een beker raakt zn tandjes ook aan dus boeiend
maar de fles blijf ik nog wel uit de fles geven als je snapt wat ik bedoel

Hoi,

Ja je bedoelt de melk uit de fles.
Dat kun je nog wel even blijven doen.
Je kan beter water in de tuitbeker doen, als je dan knoeit is het niet zo"n hele ramp. En is ook nog eens beter voor de tandjes.
Dat water droogt wel weer en dan hoef je ook niet iedere keer een schone trui
aan te trekken.
Met dit warme weer vindt ik water zelf ook het lekkerst.

Zo leren die kleintjes iedere keer wat nieuws.
heb je er al een foto van gemaakt? Zo leuk voor later!

Groetjes lisan

ja maar rico wilde geen tuitbeker vandaar dat ik gewoon een beker heb gekocht.
ik vind hem al een hele vent hoor zo!
van mij hoeft hij ook niet uit een tuitbeker te drinken als hij dat niet wil, maargoed dat is ieder voor zich natuurlijk. maar ik laat liever sommige dingen ook aan hem over zodat ie ook het idee heeft dat ook hij instemming ergens in heeft. mede om die rede is hij ook niet zo lastig als hij iets niet mag van mij. wel prettig want hij laat eigenlijk vrijwel alles toe, als ik iets afpak wat ie niet mag (behalve zn tandenborstel als ie moe is)
maargoed ik laat m dus gewoon uit die beker drinken hij moet het toch binnenkrijgen
en ik ben van mening dat het echt niet erg is zo

groot gelijk heb je! heerlijk toch, des te sneller leert hij om uit een gewone beker te drinken.

liefs,
Rinske

Sorrie verkeert opgeschreven. Ik bedoelde water doen in de gewone beker.
Ik had tuitbeker geschreven.

Groetjes Lisan

Topper hoor, wat goed van Rico!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat ben jij knap Rico…

grote knul die rico

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Wat super van Rico dat hij uit een gewone beker drinkt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Lilypie

ja echt he! het gaat steeds beter!
hij maakt ook echt een geluid na een slok je weet wel…alsof het kei warm is en je drinkt dan een lekkere koude ijsthee of cola net wat je lekker vind en dat je dan zegt : aaah heerlijk
hij zegt dan geen heerlijk maar wel AAAAAH en dan met zo’nb rulstem hahaha

Hoi,

De luiers van de Aldi zijn prima!
Wij hebben ze ook en hebben er goede ervaringen mee. Niet duur en geen lekkage, billetjes voelen ook niet nat aan bij het verschonen. Nee hoor echt goede luiers!

Groetjes Lisan.

Super goed van die kleine vent :smiley:

heb je het nu al vaker gedaan?

XXX-

ja nu al dag 3

over de aldi pampers
ze zijn volgens mij net zo goed als gewoon pampers (alleen pampers is makkelijker aan te doen) maar rico heeft toch elke keer een paar gelballetjes aan zn billen hangen terwijl ik nu met dat extra vocht toch echt elke 2 uur andere pamper aan geef (zelfs met zn nachtpamper van pampers die ik 'n keer overdag aandeed en na 3.5 uur verschoonde!)
kleine piessert heb ik