Rico als hij los loopt heel eenkennig is?

Nou sinds een paar dagen zijn we buiten aan het oefenen met lopen.
eerst aan de hand en daarna los.
sinds een paar dagen merk ik het al op maar net was het wel heel heftig,
we zijn net buiten wezen stappen en hebben even bij het voetbal gekeken hier op het veldje. hij is ballen freak he
maar vanochtend toen we iemand uit de flat tegen kwamen en hij 1 meter van me vandaan stond begon hij ineens heel hard te huilen en mamamamamamama!!! te roepen.
net weer… het voetballen op een afstand was leuk, hij hing lekker tegen me aan te kijken. maar toen we weer in de flat aankwamen was hij in de hal aan het rondlopen van paal naar paal, (vond ie boeiend ofzo) hij wilde ook niet mee de lift in want hij vond de steunpalen veel leuker.
toen kwam er een vrouwtje van de trap naar beneden en hij stond aan de andere kant van de hal dan ik.
en hij wist niet meer waar hij het moest zoeken, zakte door zijn knieeen van paniek. huilen en brullen en toen ik naar hem toeliep en hij op zijn knieen naar mij (lopend op knieen haha) verstopte hij zich helemaal in mij.
het is sinds hij loopt, rico is nooit eenkennig geweest.
is dit herkenbaar?
vond het zo zielig! en hoe hiermee om te gaan?

(sorry voor het zoveelste topic vandaag haha Inge topic dag)

[img]http://lilypie.com/pic/091211/RTYm.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“63” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/VLS0p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Heel herkenbaar!
Nick heeft het ook gehad toen hij pas kon lopen. Als hij na zijn slaap beneden kwam en we hadden bezoek, dan was hij ineens heel verlegen (eenkennig) Zelfs naar zijn favoriete opa! Ook buiten hetzelfde.
Ik denk dat het gewoon heel spannend en nieuw is dat ze kunnen lopen. Nog even wennen. Tenminste dat denk ik. Ik heb het binnen genegeerd. Ik heb hem wel aandacht gegeven maar ook afgeleid. Toen zette hij een paar stapjes in de buurt van opa. Pas toen hij weg was ging hij weer “voluit” ha,ha.
Buiten heb ik het niet genegeerd. Toen heb ik hem gewoon weer opgepakt en daarna weer neergezet als hij dat wou.

Het heeft maar heel eventjes geduurd. Nu heeft hij volledig het zelfvertrouwen terug en gaat het prima.

Groetjes Bianca

Ach arm ventje … maar kan me er ook wel iets bij voorstellen … de wereld om je heen wordt als jezelf kan lopen wel heel groot … en als er dan opeens een ‘vreemde’ meneer / mevrouw voorbij komt lopen is die ook heel groot en eng bij zo’n klein kereltje als onze boys.

Tja tips geen idee… geef hem vertrouwen dat je hem niet alleen laat. Praat tegen hem en stel hem gerust. Maar negeer het niet … want denk dat dit heel logisch gedrag is.

Jurian loopt niet meer hoor … paar dagen paar stappen … nu al week niks! Jammer… genoot er wel van en ook dat sjouwen wordt zwaar.

Heel normaal Inge. Morgan heeft het nu minder, sterker nog ze liet haar snotneus door de mevrouw van de Hema (we hebben een heel klein hemaatje in rijswijk dus ze kent al het personeel) afvegen. Had ze twee maanden terug niet moeten doen als ze los liep. Het is denk ik een soort realisatie dat ze ineens niet 123 bij je zijn en dan is die afstand heel groot en die mensen heel eng.

Groetjes,

Michèle

Ik merk inderdaad wel, dat Eva sinds ze stapjes zet héél graag bij mij is. Ze loopt echt nog niet goed hoor en buiten al helemaal niet, maar gewoon hier binnen en op het kdv gaat het best goed. Maar de laatste tijd wil ze veel bij mama zitten. En dan ook opeens alleen bij mama, terwijl het echt een papa’s-meisjes is. Ik vind het prima, want ik vind dat gekroel wel fijn. Maar het is toch best eng, dat lopen en Rico moet gewoon even wennen aan die grote ruimte waar hij allemaal heen kan! Komt vanzelf weer goed!

@Michele, woon jij nu al in Rijswijk? Altijd gedacht dat je in Den Haag woonde? En dat je naar Rijswijk wilde verhuizen???

Groetjes Rainbow, trotse mama

Nou, toevallig had ik het net ook buiten.
Wij hebben een singel voor de deur en dan loop ik met Seth aan de hand daar heen om de eendjes te voeren. Nu kwam de buurman eraan lopen op de galerij en Seth bleef verstijfd staan, en deed geen stap meer. Pas toen hij binnen was konden we weer verder lopen.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

quote:
@Michele, woon jij nu al in Rijswijk? Altijd gedacht dat je in Den Haag woonde? En dat je naar Rijswijk wilde verhuizen???

Wij wonen nu nog in Den Haag, maar tegen rijswijk aan. Daar doen we altijd boodschappen. Als we het huis kopen wat we op het oog hebben kunnen we lopen verhuizen bijna

Groetjes,

Michèle

gelukkig dat rico niet de enigste is,
ofja haha natuurlijk moeten ze allemaal NIET eenkennig zijn…maar jullie snappen me wel he
Net op het CB was het weer drama. de CB arts was moslima. en droeg dus een hoofddoek, nou hij schrok zo erg en wist niet meer waar hij het moest zoeken.
Buiten ook weer idem,
hij vind vooral mannen eng en vrouwen met een zware stem.

@Rainbow: meisjes zijn vaak papa kindjes toch?
En jongentjes weer mama’s kindjes…zo dacht ik tenminste,
Rico is echt een mama’s kindje
de hele dag is het mama en MIJN MAMA!!! echt letterlijk: mijn mama! en wijst dan naar mij.
ik vind het ook zo lief als rico met open armen zich in mijn jas of trui verstopt. zo schattig kan wel janken dan!

[img]http://lilypie.com/pic/091211/RTYm.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“63” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/VLS0p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

nou vandaag was ook geen succes,
hij bleef aan papa’s been hangen en no way dat hij los liet,
(in de gallerij)
dat vond hij trouwens ontzettend grappig, kraaide het uit, en papa had zoiets van: zwaaaaar hahaha

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@Inge, hahaha, dat Rico bang is van vrouwen met een zware stem kan ik best begrijpen: EEEE RICOOOO! Dat IS ook best eng! Dat past ook niet zo bij vrouwen he? En die hoofddoek, het kan dat hij die eng vond omdat hij die niet kent? Meisjes schijnen inderdaad vaker naar de papa toe te trekken, maar op dit moment zit Eva toch ook wel erg graag bij mij. Wat je zegt, lief als ze helemaal tegen je aan komen zitten. Gisteren hoestte ze veel in bed, dus ik had haar siroop gegeven. Daarna mocht ze bij mij even knuffelen en ze legde zo haar kopje in mijn nek en haar handje hing heel ontspannen op mijn schouder. LIEF!

hahaha rainbow, zei je dat toen je dat schreef ook hardop, om te luisteren hoe dat klonk?? haha ik hoor jou dat in gedachte al doen hahahaha.
ja of vrouwen die heel hees zijn vind ie ook niet tof.
pff haha ik wordt melig zo

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker