Rens ook weer voor de APK geweest

Rens moest vanmiddaag ook weer naar het cb.
Hij weegt nu 12.150 gram en is 86 cm lang. Krijg steeds opmerkingen dat hij wel erg stevig is, maar volgens het cb is hij voor z’n lengte wat aan de lichte kant.
Hij maakte gelijk indruk door met al het speelgoed aan de haal te gaan en alle laden open te trekken, ondernemend genoeg dus.
Alles was eigenlijk goed tot mijn verbazing slaagde hij zelfs voor de blokjestest.
Ik had hem eigenlijk nog nooit zien stapelen dus was een paar weken geleden daar al een beetje mee gaan oefenen met hem. Nou dat deed hij dus mooi niet. Hij vind het leuk om torens om te gooien en om de blokken in en uit de ton te doen, maar stapelen ho maar. Nou vanmiddag zat hij dus met een stalen gezicht blokjes te stapelen. De grapjas.
Verder moest hij nog een bal van de grond oprapen zonder te vallen en dat ging ook best.
Voor de volgende afspraak met 2 jaar krijg ik een oproep, maar ze gaven al aan dat het ongeveer met 2 jaar en 2 maanden zou zijn omdat ze een achterstand hebben. Ik vind het best hoor, dat hele cb interreseert me niet zo erg. Maar goed je zou toch zeggen dat ze in een half jaar tijd zo’n achterstand toch best zouden moeten kunnen wegwerken zeker op zo’n klein dorp als hier.
Maar goed hij is weer goedgekeurd.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Fijn dat hij is goedgekeurd!!

Grappig dat hij nu wel ging stapelen
Enne… wat is hij lang zeg… in vergelijking met Seth dan.

Wij hebben de testjes trouwens helemaal niet gekregen.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

@Anne Die testjes zijn misschien op elk buro weer anders. En Rens is ook erg lang voor zijn leeftijd hoor die zit helemaal bovenin in de groeicurve. Dus is misschien ook niet zo’n goed vergelijkingsmateriaal.

groetjes Ramona

Nee, weet ik!
Ik vind het gewoon grappig, Seth zit nu ongeveer op de groeicurve, en toch zijn er veel kindjes hier die veel langer zijn, waardoor het lijkt dat Seth heel klein is. Maargoed, hij is ook gewoon mijn ukkie, dus hij mag best nog even klein blijven

Liefs, Anne

Wat fijn dat het goed ging! Leuk, dat hij daar wel wilde stapelen en thuis niet. De dondersteen! Erik is nu ruim 2 en wij hebben ook nog geen oproep gekregen voor het bezoek rond 2 jaar. Ik hoorde van Sandra dat het CB tegen haar had aangegeven dat ze in verband met de invoering van een nieuw systeem een achterstand hebben en dat de zuigelingen voorrang krijgen op de oudere kinderen. Nou ja, dan weet je dat maar vast, toch? Ik vind het ook niet zo’n punt, we zien het vanzelf. Heb toch niet veel belang bij het CB, we redden ons prima zo.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Wij moeten eind augustus weer, als Eef 2 is. Ik snap soms niets van die curves. Ze zit altijd op het gemiddelde (in april was ze 10,5 kilo en 78 cm), terwijl ik echt alléén maar kindjes ken (hier en in het echt) die groter en zwaarder zijn. Hoe kan zij dan gemiddeld zijn??? Maakt verder niks uit natuurlijk, maar wat is dan gemiddeld he? Er klopt niet veel van volgens mij…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Super dat hij weer goed is gekeurd

Hier moet die van mij bij 3 jaar oud weer.
Ben benieuwd wat ze dan weer te zeuren hebben

Die van mij is nog steeds te zwaar voor zijn lengte,maar ik mag blij zijn dat hij erg lang is,waardoor hij niet superdik is.

Het cb kan soms echt zeuren

Je zoontje is trouwens mooi in verhouding hoor,niks te licht,hier was mijn ventje met 12 maanden 87,2 cm lang en woog 15 kilo,dat was dus veelste zwaar,daar hoorde dus een gewicht van 12,5 kilo bij.

Met 18 maanden was hij 96 cm lang bij 18 kilo,ook dat was dus te zwaar.

Je kereltje ziet er goed uit hoor,niets te licht dus.
gewoon een heerlijk mannetje wat goed in zijn vel zit.

groetjes Bianca

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Gewijzigd door - Biebske op 23 Jun 2010 08:25:48

quote:
Wij moeten eind augustus weer, als Eef 2 is. Ik snap soms niets van die curves. Ze zit altijd op het gemiddelde (in april was ze 10,5 kilo en 78 cm), terwijl ik echt alléén maar kindjes ken (hier en in het echt) die groter en zwaarder zijn. Hoe kan zij dan gemiddeld zijn??? Maakt verder niks uit natuurlijk, maar wat is dan gemiddeld he? Er klopt niet veel van volgens mij...

Groetjes Rainbow, trotse mama

De gemiddelde groeicurve voor jongetjes en meisjes zijn ook weer anders he Rainbow. Het kan dus heel goed dat Eef in het gemiddelde valt en een jongetje wat langer is ook. Jongetjes zijn nu eenmaal vaak langer dan meisjes. Tim was met 1,5 jaar 88 cm en dat was boven gemiddeld. Lengte en gewicht waren wel keurig in verhouding, want hij was precies 13 kilo.

Groetjes,
Sandra

Haha niet handig, nu reageer ik alleen op de tekst van Rainobw.

Wat fijn dat Rens weer helemaal goedgekeurd is Toch altijd weer even fijn om te horen. Ook goed dat hij de blokjes stapelde, terwijl hij dit nog nooit eerder heeft gedaan.

Hier kan het zoals Mriek al zei nog wel even duren voordat we weer moeten. Ik had gebeld, omdat ik nog geen oproep had ontvangen. Normaal maakte we meteen een afspraak voor de volgende keer. Dit keer voor het eerst een afspraak per post. Maar toen ik belde gaven ze aan dat een nieuw systeem hadden ingevoerd. Dat nieuwe systeem daar moest iedereen zo aan wennen dat ze daardoor minder tijd hadden iedereen langs te laten komen. Dat vind ik echt een slechte zaak, want het kan nu nog wel een half jaar duren voordat we een afspraak hebben. Haha en met 2 jaar en 10 maanden moet hij alweer, dus ik zei voor de grap die afspraak kunnen ze wel samenvoegen. Nou toen zei ze meteen nee dat mag niet, want ze moeten echt periodiek langskomen. Tja als dat echt moet, waarom lopen ze nu dan zo giga uit alleen door een nieuw systeem. Ze laten nu idd de zuigelingen zoals ze die noemde langskomen. En als er ruimte over is de peuters.

Groetjes,
Sandra

ons ukkie moest afgelopen vrijdag… nou nou wegen en meten is een probleem joh want dat moet je nu toch allemaal zelf doen ? :S Beetje hulp is wel fijn mja goed, maar er werdt alleeen gekeken naar zn gewicvht en lengte… verder nergens naar… beetje raar… maar goed, hij was 86,5 cm. en 11,80 kilo… * is dat netjes??? * want ik hoorde er niks van… de wijkverpleegkundige had er zeker geen zin in…

liefss

[img]http://lb2f.lilypie.com/n8Emp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Ligt eraan hoe oud hij is, maar de getallen zien er netjes uit!

Liefs, Anne

hij is 19 maandjes jong… is het dan nog netjes?

[img]http://lb2f.lilypie.com/n8Emp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Haha, jep!! Dan nogsteeds

Liefs, Anne

Lees het allemaal nu net pas, ben erg druk geweest met het opknappen van onze keuken dus vandaar. Zo te horen is het dus op alle cb’s een zooitje met de afspraken.

groetjes Ramona

wat super!
hier hoeven we ook pas terug als Rico 2 is, wil alleen maar zeggen dat het allemaal goed is toch?
idd ze moeten dat toch wel wat kunnen wegwerken, maar is er maar 1 cb bij jullie? want dan kan het zijn als een heel dorp met al die kindjes daar terecht moet… nouja dat het dan wat moeilijker gaat.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hier hebben we idd maar 1 cb en dat is voor 5 dorpen, ze zitten elke dag in een ander dorp bij de huisarts/wijkgebouw ofzoiets. Maar het zijn allemaal maar hele kleine dorpjes hoor.

groetjes Ramona

[quote]
ons ukkie moest afgelopen vrijdag… nou nou wegen en meten is een probleem joh want dat moet je nu toch allemaal zelf doen ? :S Beetje hulp is wel fijn mja goed, maar er werdt alleeen gekeken naar zn gewicvht en lengte… verder nergens naar… beetje raar… maar goed, hij was 86,5 cm. en 11,80 kilo… * is dat netjes??? * want ik hoorde er niks van… de wijkverpleegkundige had er zeker geen zin in…

liefss

hoi de laatste keer dat ik met emma ging was ze ook 11,8 kilo en 86 cm.het gewicht was precies op de middellijn en de lengte er iets boven, helemaal goed dus. zij was toen wel ruim 20mnd. maar, dit gaat wel over de meisjes curve natuurlijk.!
maar lijkt me voor een jongen dan toch ook goed.

groetjes gidget