Rens onder de kast terecht gekomen

Van de week ben ik me eigen lam geschrokken. Ik was de keuken aan het opruimen en Rens was in de kamer aan het spelen(kan hem zien vanuit de keuken)
Meneer was bezig zijn speelgoed uit de kast te halen en het er weer terug in te doen. Erg leuk spelletje vind hij. Kijk ik wat hij aan het doen is zie ik toch die kast omver gaan! Hart zat in m’n keel van schrik. Was te laat om hem tegen te houden dus de kast lag echt bovenop Rens. Hij heeft een ladekastje waar z’n speelgoed in zit. Is hij natuurlijk aan een lade gaan hangen en heeft zo de hele kast omver getrokken. Nooit over nagedacht dat dat zou kunnen gebeuren.
stond nog een plant op die net water had gehad dus Rens zat ook nog helemaal onder de natte aarde. Hij huilde maar een klein beetje en had wonder boven wonder helemaal niets. Zelfs geen blauwe plek. Hij kon wel gelijk in bad en daar was ie minder kapot van. Daarna heb ik zelf een potje gebruld was zo geschrokken.
Marco heeft gelijk toen hij uit z’n werk kwam de kast aan de muur vastgeschroefd zodat dit niet meer kan gebeuren.

Voor alle mama’s met ladekastjes in huis maak ze aan de muur vast, daar had deze domme mamma niet aan gedacht!

groetjes Ramona

Oh wat moet jij inderdaad geschrokken zijn. Maar voel je niet schuldig, wat je al zegt je had niet verwacht dat het zou gebeuren. Misschien steunt het je te weten dat ik zelf op mijn werk ooit bijna onder zo’n zware ijzere ladenkast gekomen ben en dat verwacht je helemaal niet. Dit is echt niet te overzien. Maar goed tip om ze vast te schroeven.

Groetjes,

Michèle

gelukkig heeft hij er niets aan over gehouden dus zo schuldig voel ik me nu niet meer. Wilde het wel even op het forum zetten omdat er misschien meer moeders zijn die zoiets niet verwachtten. Je moet echt ogen in je achterhoofd hebben met die kleintjes zeg.

groetjes Ramona

jeetje ja wat moet je geschrokken zijn meid pff!
ik was al bang toen ik de titel las,
omdat een vrouw die ik ken, daar de man van en DAAR weer familie van…
die waren aan het overhuizen, die man dus en die vrouw,
en toen was er ook een kast op hun kindje terecht gekomen en die had het dus niet overleefd. echt heel erg voor die mensen, en ik vond het ook zo erg! en toen las ik deze titel en ik dacht: oh nee!
ja ik snap natuurlijk dat je geschrokken bent enzo maar ben allang blij dat ik niet hetzelfde te horen kreeg als een paar maanden terug. pff
hoe gaat het nu met Rens?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Met Rens gaat het prima, die is zelfs geeneens bang van die kast wat ik wel verwacht had. Kan er nog om huilen als ik denk dat het ook anders had kunnen aflopen. Daarom heb ik het ook op het forum gezet, zodat anderen er ook aan denken om ladekastjes aan de muur vast te maken.
Heb 4 traphekjes, alle stopcontacten dicht, gevaarlijke kastjes en laden beveiligd en dan denk je dat je de grootste gevaren wel gehad hebt. niet dus.
Ben in iedergeval heel blij dat m’n mannetje niets heeft.

Ik heb het gelukkig nog niet gehad (moet er niet aan denken) maar een tante van mij was op haar kleinzoon en dochter aan het passen.
Ze moest de kleindochter terug naar school brengen dus was ze met dat fietsje bezig.
Ziet ze vanuit haar ooghoek dat Thies aan haar fiets trekt en die viel dus bovenop Thies!
Gevolg…dubbele beenbreuk…operatie…1 week in ziekenhuis hangend met zijn beentje omhoog van de operatie en 6 weken gips thuis!

TIP: PAS OP met fietsen…ze trekken ze zo om en liggen er zo onder!

Gr, Danielle

Ja Ramona, een ongeluk zit in een klein hoekje! Dan kun je nog zo goed opletten, sommige dingen kun je gewoon niet voorzien!

Ik ben ook blij dat we nu naar een kindvriendelijker huis verhuizen. We hadden wel de stopcontacten beveiligd, maar we konden geen traphekjes plaatsen omdat wij een heel oud huis hebben en die zijn zo scheef als wat. Geen enkel hekje paste. Lange tijd was het ook niet nodig, maar inmiddels kan Eva de trap dus op. In het nieuwe huis komen uiteraard direct traphekjes, dat is een standaard matenhuis zeg maar waar dat wel lukt. Trappen zijn ook zo gevaarlijk. Eva vindt het nu ook erg leuk om aan de stangen van de strijkplank te gaan hangen als ik aan het strijken ben. Ik zet de bout altijd zo ver weg, want dat is dus ook levensgevaarlijk. Ik wil dus ook niet meer strijken waar zij bij is. Zo zijn er meer dingen die ik opeens niet meer kan doen, vanwege allerlei gevaren. Wij hadden ook een kast die niet vast zat. Ik zou me ook dood schrikken als die om zou vallen! Een schroef aan de muur is een kleine moeite! Dat doen we dus ook!

Gelukkig is het met een sisser afgelopen en heeft Rens er niets aan overgehouden!

Groetjes Rainbow, trotse mama

nee dat snap ik meid! maar je kunt gewoon niet altijd alles in de hand hebben en dat is zo shit als het gaat om de veiligheid van je kind,
hoe je ook je best doet om het zo kind veilig mogelijk te maken, ze vinden altijd wel iets en er gaat altijd wel een keer iets mis.
voel je vooral niet schuldig meisie.
ik ben ook blij dat hij niks heeft! Rens heeft wel een dikke knuffel van digi vriendje Rico verdient hoor

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@rainbow gelukkig wel ja. Lekker dat je naar een kindvriendelijke woning gaat. Traphekjes zijn een ideale uitvinding vind ik. Rens klimt de trap namelijk ook al op, helemaal tot bovenaan(wel als ik achter hem loop natuurlijk) Strijken doe ik ook niet meer waar hij bij is want hij gaat ook met de strijkplank aan de haal. Nou houd ik de bout altijd bij me als ik wegloop en hij er wel bij is maar vind het toch te link worden. Een keer afgeleid worden en hij verbrand z’n eigen als ik het even vergeet.
Inderdaad moet je nu bij alles na gaan denken over de gevaren. zo moet ik denk ik een andere plek gaan zoeken voor de box. Die staat nu naast de bank en daar probeert hij ook al op te klimmen, lukt nog niet gelukkig. Ik zie hem er voor aan dat hij via de bank de box in duikt om een speelgoedje te pakken ofzo. Wil hem nog niet opruimen want hij speelt er wel nog heel lief in.
Vanavond trok hij trouwens een lamp van de tafel, toch ook maar eens alle snoeren vast gaan maken, want daar is ie op het moment helemaal geobsedeerd door.
Het worden echt handenbindertjes nu hoor. Wel heerlijk om te zien dat ze zich zo vlug ontwikkelen.

groetjes Ramona

@inge digi knuffel terug voor Rico. is inderdaad echt een uitvindertje kom ogen te kort

Het lijkt wel alsof ze willen laten zien wat ze allemaal kunnen. Eva gaat op de fauteuil en gaat dan zo tegen de rand staan, dat ze er bijna overheen kan koppeltjeduikelen. Of ze gaat zo hangen, dat ze bijna over de leuning valt. Ze trekt ook aan snoeren, zoals van de printer en dan kan ze makkelijk de zware laptop meetrekken. Alles is gevaarlijk, de meeste ongelukken gebeuren niet voor niets thuis! Gelukkig gebruiken wij nooit tafelkleden, maar placemats. Je moet er toch niet aan denken, dat ze zo een theepot omgooit! Afschuwelijk!

Groetjes Rainbow, trotse mama