Vandaag moest Rens weer naar het CB. Hij is nu 93 cm en 14 kilo en dat was prima.
Hij moest 6 blokjes stapelen, maar na 3 had hij zoiets van doe het zelf maar.
Daarna moest hij vormen in een stoof doen en dat deed hij wel netjes.
Toen moest hij plaatjes benoemen en halverwege had hij dat ook wel gezien. Daarna moest hij laten zien dat hij met allebei z’n voeten kon voetballen maar meneer vond het leuker om ermee te gooien. Toen ze vroeg of dat hij niet even wilde voetballen zei hij doodleuk nee. Hij scoorde dus een hoop minnen niet omdat hij het niet kan, maar omdat hij er gewoon geen zin in had.
Hij maakt nog geen zinnen en volgens die muts moest ik dan toch maar wat meer gaan voorlezen en zingen met hem. Nou ik lees en zing me al 2 jaar suf. Maar goed Rens was gewoon laat met praten en dan lijkt het me logisch dat hij ook wat later is met zinnetjes. Hij kent wel heel veel woorden en spreekt ook bijna alles goed uit. Ook de wat moeilijkere woorden zoals bv koelkast zegt hij goed. Die zinnen zullen vanzelf ook wel komen denk ik.
Er was nu voor de zoveelste keer weer een andere verpleegkundige, heb tot nu toe nog geen 2 keer dezelfde gehad.
Ze stond erop om naar z’n ogen te kijken. Voor mij hoeft dat niet, hij loopt ook al bij de oogarts voor een oogafwijking. Volgens haar houd hij z’n hoofd te scheef als hij iets volgt. Dat doet hij ook om die oogafwijking te corrigeren. Zij vond dat zorgelijk maar volgens de oogarts valt het bij hem erg mee. En die heeft er meer verstand van lijkt me. Iig schijnt Rens er geen last van te hebben. Maar goed voorlopig zijn we er weer vanaf.
groetjes Ramona