Rens is gisterochtend uit z’n ledikant gevallen, zo met z’n hoofd tegen de commode aan. gelukkig had hij niets. De boef had z’n slaapzak opengemaakt en kan er dan uitklimmen.
Maar goed dat is dus niet echt handig, ik vind hem nu echt nog te klein voor een gewoon bed. Onze gastouder had een superidee. We maken nu de rits vast met een babyveiligheidsspeld. Had de tip van een veiligheidsspeld wel vaker gehoord, maar een gewone krijgt hij zeker weten open dus dat vond ik niet echt veilig. Maar bij deze moet je eerst een beveiliging wegschuiven voordat hij open kan. Het werkt prima.
Rens heeft gisteravond de hele tijd liggen roepen “Mama pot”= mama kapot, waarmee hij dus bedoelde dat de rits van z’n slaapzak kapot was omdat die niet meer openging. Dus ik zei tegen hem: “inderdaad Rens, de rits is kapot nu kun je niet meer uit je bedje klimmen”. Volgens mij heeft hij zich er nu mee verzoend, maar eerst was hij wel boos.
Nu maar afwachten hoe lang het gaat duren voordat hij met slaapzak en al uit bed klimt. Buurjongetje hier had dat na een paar weken ook in de gaten. Hoop het niet.
Ik vind het nu sowieso oppassen geblazen hoor, met al die capriolen, hij klimt echt overal op. Ben je 2 tellen naar de wc geweest staat hij op de eettafel, gisteren probeerde hij op de vensterbank te klimmen boven. moet echt alles gaan beveiligen hier geloof ik. Deurklinken heeft hij ook al in de gaten dus die kunnen ook omhoog. Lijkt wel of hij elke dag weer iets nieuws verzint.
groetjes Ramona