Rens eindelijk praat

Hadden we het er van de week in een ander topic nog over dat Rens met z’n 16 maanden nog niet praat, nu heeft hij dan toch z’n eerste woordje gezegd. Helaas geen Pappa of Mamma, hij vind de hond van de oppas geloof ik interresanter. Die hond heet Amber wat door Rens uitgesproken word als Ambe, hij heeft volgens de oppas de hele dag Ambe geroepen en wees daarbij ook steeds naar de hond. Op de weg naar huis kwamen we een ander hondje tegen en dat was volgens Rens ook Ambe. Kennelijk zijn alle hondjes nu bij hem Ambe.
Ben echt trots op m’n ventje. In een maand tijd is hij gaan lopen, heeft hij z’n eerste woordje gezegd en heeft hij 4 kiezen door en twee hoektanden bijna door.
Hij ontwikkeld zich nu dus behoorlijk snel.
Ben wel blij dat hij nu zijn eerste woordje heeft gezegd. Werd een beetje kriegel van alle opmerkingen over dat hij nog niet praat. Niet dat ik me er echt zorgen om maakte(eerst wel maar na bezoek cb niet meer) maar het is toch vervelend om dat steeds aan te moeten horen. Sommigen deden net of Rens een achterstand heeft terwijl dat echt niet zo is. Oke het is niet heel vlot maar ook niet extreem laat. Ben wel superblij nu, hopelijk volgt mamma ook snel.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ik kan me voorstellen dat je opgelucht bent!!
Bij Seth vroegen ze altijd: Loopt hij al?
En nu hij loopt is de volgende vraag: Praat hij al?

Heel irritant!!

Lekker genieten van de kleine man:D

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Wat goed van zijn eerste woordje! Wat kun je dan blij zijn
Joey praat ook niet echt hoor, hij weet met zijn klanken en gebrabbel zo veel duidelijk te maken dat hij wel zal denken, 'waarom zou ik praten?'haha!

Maar van dat gezeur over wat ze kunnen van anderen word je simpel van. Een kennis vroeg mij wekelijks 'praat hij al, en eerder ook loopt hij al? Ik heb toen een beetje sjagrijnig geantwoord dat hij al hele conversaties houd, zindelijk is, zelfstandig kan douchen en soms ook al de afwas voor mij doet, lekker snel issie he? Hahaha sindsdien is ze heel voorzichten met vragen naar Joey’s ontwikkeling:D

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Wat leuk! Trotse mama!

Erik heeft ook heel lang alle katten Nono genoemd, omdat wij 1 kat hebben die zo heet. Pas sinds kort is 'ie erachter dat dat een naam is en weet hij het onderscheid te maken.

Nu zien hoe snel Rens andere woordjes gaat zeggen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

mama-snoekie… GEWELDIG … die ga ik ook rond bazuinen! Maarre doet die van jou dat niet dan??

Super he als je kindje woordjes gaat zeggen… wees maar trots op Rens want Amber is niet de makkelijkste naam om uit te spreken! Papa of mama is veel makkelijker…

Lilypie In verwachting Ticker

@mamasnoekie,

Die vind ik ook goed, ga ik onthouden als er weer iets is wat hij volgens anderen moet kunnen en nog niet kan. Inderdaad om simpel van te worden. wat dat betreft moet je sterk in je schoenen staan want ze praten je zo wat aan.
Amber heb ik niet meer gehoord vandaag maar hij was wel de hele dag bezig met klanken maken en proberen dingen na te zeggen. ben inderdaad benieuwd hoe snel het nu gaat. Maar van mij mag hij het allemaal lekker op zijn eigen tempo doen hoor, als ze groter worden moeten ze al zoveel. En verreweg de meeste kinderen die voor het eerst naar school gaan lopen, praten en zijn zindelijk dus daar maak ik me ook niet zo druk over. Maar het is natuurlijk leuker om positieve dingen over je kind te horen als altijd dat gezeur.
Trouwens Rens is best huishoudelijk aangelegd hoor, hij helpt mee poetsen en ruimt de vaatwasser uit. Niet dat ik daar blij mee ben hoor met die vaatwasser uitpakken moet altijd opletten dat het bestekmandje er niet in staat als Rens beneden is. Haalt gewoon de vaatwasser van het slot af. Maar afwassen zou wel handig zijn, mag hij lekker afwassen op de camping haha.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers