Gisteren was hier in het dorp de intocht van sinterklaas. Om half 2 werd sinterklaas binnengehaald met de ambulance(had zogenaamd een ongeluk gehad onderweg) en die vond Rens reuze interressant.
De eerste Zwarte Piet die hij tegenkwam vond hij wel een beetje vreemd maar dat veranderde toen hij een handje pepernoten kreeg.
Na de intocht was er een sinterklaasfeest in het dorpshuis met een hoop muziek. Dat was ook helemaal leuk want Rens was flink aan het swingen.
Elke piet die hij tegenkwam trok hij aan z’n jasje en hield gelijk z’n handje op voor pepernoten. Kleine bietser. Hoort natuurlijk niet maar was wel supergrappig om te zien.
Toen mocht hij sint nog een handje geven. Hij moest even in de rij staan daarvoor. Ik had hem op de arm. Het duurde meneer te lang en dus greep hij zelf maar de hand van sint en trok hem ook nog even aan z’n baard.
Gelukkig was hij helemaal niet bang. Het paard van sinterklaas kreeg ook nog een kusje van hem.
Aan het einde van het feest kregen alle kinderen een cadeautje namens de middenstand van het dorp. Rens kreeg een chocoladeletter, een spaarpot en een soort rubberen pistooltje met pijltjes. Vooral dat laatste vond hij helemaal geweldig al kan hij er zelf nog niet mee schieten. Als papa en mama dat doen is het ook leuk. Gelukkig zijn de pijlen ook van een soort rubber dus niet gevaarlijk.
Vanavond hebben we voor het eerst schoen gezet en dan vond hij ook leuk. Alhoewel ik me afvraag wat hij er van snapt. We hebben samen gedanst op sinterklaas liedjes en hij heeft zelf een mandarijntje in z’n schoen gedaan voor het paard.
groetjes Ramona