Rens cb geweest

Dinsdag is rens weer bij het cb geweest.
Hij was 99,5 cm en 16 kilo. Was allemaal heel netjes.
Hij deed heel leuk wat er van hem gevraagd werd en was reuze nieuwsgierig naaral het speelgoed wat er stond. Hij kwekte echt honderduit.
Ogentest ging wat minder. Het ene oog deed hij heel goed , maar het andere oog had hij geen zin meer in. Moet dus in januari nog een keer terug. Meer om te oefenen hoor, hij loopt namelijk al bij een oogarts maar daar weigert hij ook steeds om die test te doen terwijl het voor hem juist belangrijk is omdat hij sowieso al een oogafwijking heeft.
Wel viel het haar op dat hij snel afgeleid was. Maar ik denk dat dat ook wel kwam omdat hij van het hele sinterklaas gebeuren nogal hyper was en zo’n cb toch allemaal leuk onbekend speelgoed heeft staan. Thuis an hij namelijk wel best lang en rustig met het zelfde speelgoed spelen.
Voor de rest was alles prima. Zijn spraak was errug vooruit gegaan, hij loopt nu zelfs wat voor.

Groetjes Ramona

Fijn dat het goed was! Balen van die ogentest, hopelijk gaat het in januari gewoon goed. En duh, tuurlijk is zo’n jong kind snel afgeleid

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

netjes hoor!
die ogentest haha ja… rico moest er ook voor terug, die moest dus op een afstand staan natuurlijk, en dan liep ie telkens naar dat ding toe en zei dan: zo is leuker
2e keer ging goed, ze zeiden nog: goed geoefend, maar dat viel wel mee daar had ie thuis geen zin in.
Rico is overigens ook heel snel afgeleid, hij is ook echt een rommelkont en komt moeilijk echt tot spel…behalve met zijn keuken. leuk om te zien dat hij het wel in zich heeft

balen van die ogentest maar wel weer fijn dat hij verder weer goed gekeurd is!!
je bent er trouuwens op tijd bij, Rens is nog net geen 3 toch? Wij mogen half janauri , ben benieuwd hoe dat gaat, of hij met de ogentest mee werkt of niet. ach papa en mama hebben beiden een bril dus sta niet verbaasd te kijken als bo er ook 1 moet, hopellijk niet, maar we zullen zien!!

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers

Super dat alles weer goed is!

Jammer van de ogentest, ik ben helaas bang dat Luka dat ook allemaal niet zal willen doen…
En mag ik vragen wat voor oogafwijking Rens heeft? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor…

Fijn dat alles weer goed was, altijd fijn om te horen. Wel balen van de ogentest maar als hij ook al bij de oogarts loopt had ik er niet voor terug gegaan denk ik.

Enne snel afgeleid, zijn ze dat niet allemaal op deze leeftijd?

Liefs Michelle

Tja volgens mij is er geen een kind want die ogentest gelijk goed doet. Ik hoor van veel mensen dat het over moet. maar goed laat hem in januari/februari nog wel een keer gaan om te oefenen. In maart moet hij weer naar de oogarts.

@Woezel Rens was inderdaad vlot aan de beurt, hij word woensdag pas 3. Eerst liepen ze maanden achter en nu opeens weer voor geloof ik.

@Marmama Rens heeft nystagmus(Ook wel wiebelogen genoemd) Kun je vergelijken met het zicht dat je hebt als je in de trein uit het raam kijkt. Geen vloeiende beelden maar losse flitsen dus. Alleen Rens heeft hier geen weet van omdat het door zijn hersenen automatisch gecorrigeerd word omdat het bij hem aangeboren is. Je kan het ook door hersenletsel krijgen maar dat is bij hem niet zo.
Veel kinderen hebben er een zware zichtafwijking bij en die heeft Rens niet gelukkig. Veel kinderen groeien er vanzelf overheen tegen de tijd dat ze een jaar of 8 zijn. We hopen dat dat bij Rens ook zo zal zijn, gelukkig is het nu al een stuk minder. Zelf merken we er eigenlijk vrij weinig van. Hij lijkt er geen last van te hebben. Hij houd wel vaak z’n hoofd schuin, wat mensen met deze afwijking doen om het beeld te corrigeren.
Hij moet daarvoor 2 keer per jaar naar de oogarts. om goed uit te zoeken in hoeverre hij last heeft van deze afwijking is het wel belangrijk dat hij die ogentest goed gaat doen.

Groetjes Ramona

Ik ben benieuwd, als Seth moet.
Wij moeten ook in januari, even kijken wanneer precies…
Ben ook erg nieuwsgierig naar lengte en gewicht. Rens is ook lang, of niet?

Liefs, Anne

@Lalala Ja Rens is ook langer dan gemiddeld.

Groetjes Ramona

Hihi, nou ja ik zei ook, maar Seth is klein
Alhoewel hij volgens mij wel aan het groeien is.

Liefs, Anne

quote:
Tja volgens mij is er geen een kind want die ogentest gelijk goed doet. Groetjes Ramona

Erik wel

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Dylano ook

Liefs Michelle

Kunnen Erik en Dylano Rens even zeggen hoe hij het doen moet? Zijn we voorlopig weer van het cb Af.

Groetjes Ramona

quote:
Kunnen Erik en Dylano Rens even zeggen hoe hij het doen moet? Zijn we voorlopig weer van het cb Af.

Groetjes Ramona

Op die stoel gaan zitten Rens en doen wat er van je gevraagd wordt. Aldus Erik.

Groetjes,
M