Relatiedip?

Hallo allemaal,

ik ben theo en sinds 3 maanden vader van een dochtertje. ongeveer 4 weken na de geboorte vertelde mijn vriendin dat ze minder van me houdt dan vroeger,ze mist de echte liefde voor mij. Ik schrok natuurlijk ENORM, ik dacht alles voor elkaar te hebben. Nu zijn we 2 maanden verder en is er niet veel veranderd. Ze houdt wel van me en we hebben het heel gezellig, maar dat is het. Ze zegt wel dat ze niet bij me weg wil, toch ben ik in paniek. Vrienden en familie zeggen allemaal dat het komt dat ze haar vrijheid kwijt is en dat dat haar benauwd. Mijn vriendin en ik hebben al 15 jaar een fijne relatie. Ze is een vrouw van de wereld, erg zelfstandig, hoog opgeleid en met een full-time baan. Klinkt deze ommekeer iemand bekend in de oren, moet ik gewoon geduld hebben?

Bedankt alvast voor alle recaties !!

Theo

Gewijzigd door - Theo123 op 24 Feb 2010 19:39:19

Ouder worden is een heel gebeuren. En voor sommige is het ingrijpender dan voor andere. En voor een vader is het anders dan voor een moeder. Persoonlijk heb ik in het begin ook afstand genomen van alles. Ik had een extreem zware bevalling en we hadden een moeilijke start met onze dochter. Ik hield en hou heel veel van mijn vriend maar alles was even anders. De hormonen gierde en ik was zelf niet in orde. Later vonden we gelukkig de oorzaak en ik krijg nu de juiste behandelingen. Nee ik heb geen postpartumdepressie maar suikerziekte.

Wat ik wil zeggen is dat je paniek heel normaal is. Mijn vriend heeft ook getwijfeld in het begin, maar je hele leven staat op zijn kop. Je bent ineens met zijn drie en ondanks dat je er 9 maanden naar toe leeft kun je er eigenlijk geen voorstelling van maken.

Ik zou haar gewoon even laten gaan. Laat haar de draai vinden en probeer als jullie dochter iets ouder is samen ook weer even wat te doen. Desnoods even lunchen als er iemand op je kindje past. Even elkaar weer vinden en misschien weer leren kennen, niet zoals vroeger maar zoals nu. Als pappa en mamma. En blijf praten met elkaar, uit je angst en bezorgdheid, alleen dan kun je er ook wat aan doen.

Groetjes,

Michèle

Michele,

bedankt voor je uitgebreide antwoord ! Ik zal je advies zeker niet in de wind slaan, erg fijn om een advies te krijgen van een ervaringsdeskundige.

Groetjes,

Theo

Wat Michèle zegt, daar kan ik me helemaal in vinden. Er verandert zoveel doordat je een kind krijgt, af en toe is het hier nog steeds zoeken naar een goede balans tussen tijd voor je kind en tijd voor elkaar. En dat ze minder van je houdt, betekent niet dat ze helemaal niet meer van je houdt, toch?

Ook de hormonen kunnen een grote rol spelen in het geheel. En het allesoverheersende gevoel van liefde dat ze misschien voor jullie kindje voelt, dat ze daar haar liefde voor jou mee vergelijkt en dan denkt: ik hou minder van hem. Snap je?

Nou ja, geef haar de tijd en praat met elkaar. Echt, dat is zo’n cliché maar zó waar. Zeg haar dat je onzeker bent, maar ga niet aan haar trekken. Daarmee stoot je haar alleen maar af. Nogmaals, geef het de tijd. Sterkte en succes! Vergeet niet ook te genieten van jullie kleine wonder.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Geen dank, ik hoop dat jullie er goed uitkomen en heerlijk kunnen genieten van elkaar als gezin.

Groetjes,

Michèle

Mriek,

bedankt, ik voel me door de reacties echt veel beter !

Ik ga nu rustig en evenwichtig mijn vriendin steunen, daar heeft ze inderdaad wellicht meer aan dan aan een depressieve vriend. Ze heeft inderdaad wel aangegeven dat ze om me geeft en dat ik een goede vader ben. Ze geeft aan dat de passie mist, maar dat ze wel het liefste wil dat we met z’n drieen gelukkig worden. Ik hou me hieraan vast en probeer positief te blijven. Als ik het toch weer moeilijk krijg, hoop ik weer een beroep op jullie te mogen doen.

Groetjes,

Theo

Ik wil toch ook nog even reageren.

Ook ik heb gemerkt dat mijn liefde anders is geworden voor mijn vriend.
Je merkt op wat voor manier je van je kind houdt, en merkt dat de liefde voor je man/vriend anders is.
Verder vind ik het heel moeilijk om mijn aandacht te verdelen en om gewoon ‘leuke dingen’ te doen met mijn vriend zonder me bijv. zorgen te maken over Seth en me gewoon te kunnen laten gaan.

Ik ben nu met een psycholoog gaan praten om alles beter op een rijtje te krijgen, en hoe ik beter mijn tijd kan verdelen,
Ik zeg niet dat dat ook het beste voor jullie is, maar wel een optie zo nodig.

Sterkte!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik wil hier ook nog even iets aan toe voegen.

Ik heb ook een zware bevalling gehad (met inscheuring en tangverlossing, zal je verdere details besparen) en daarna een depressie. Ik vond mijn man niet leuk, niet aantrekkelijk en moest niet aan intimiteit denken ook ivm borstvoeding vond ik dat er al genoeg druk stond op mijn lijf.

Ik weet wel dat ik het heerlijk vond als mijn man iets extra’s deed maar kon dit heel moeilijk aangeven. Neem die kleine eens uit haar handen, als ze moe is kook eens voor haar, als het eten niet gedaan is en het huis staat op z’n kop zeg dan, maakt niets uit schat, weet je wel… dat soort dingen, misschien reageert ze hier niet meteen op maar ik merkte wel dat ik dat een verademing vond. Het is al druk genoeg in je hoofd, geef haar wat tijd, relaties gaan altijd up en down!

Bij ons heeft het bijna 1 jaar geduurt tot ik mezelf terugvond en hierbij heeft hij toen een slippertje begaan, ik praat het niet goed maar, snap het eigenlijk wel, ik had echt genoeg van hem, ik vond dat hij aandacht aan me vroeg die ik hem niet kon geven, ik wilde absoluut niet dat hij aan me zat, hij werd daar gefrustreerd van, dat zijn we nu nog aan het proberen recht te zetten en het is alweer 1,5 jaar geleden dus dat is niet de weg om te bewandelen.

Misschien heeft ze wel zin in om even weg te gaan met vriendinnen al is het maar een uurtje savonds, dan kun je misschien wel aanbieden dat jij oppast en belt als er iets mis is, en dat ze altijd kan bellen! ookal is het elke 5 minuten, mijn gevoel was ook heel ambivalent, het ene moment wilde ik dit en het andere dat, maar Theo ze zegt het zelf al, ze wil niet bij je weg!

Als je moeder word ga je iets voelen wat je nog nooit gevoelt hebt, die liefde lijkt op niets wat ik ooit heb ervaren met iemand, en daarom voelde ik ook dat ik niet meer van hem hield op de manier die ik daarvoor had omdat je nu iets anders hebt ervaren snap je? Het was voor mij iig een soort high/ kick die ik nergens anders ooit zo heb gevoelt. Ik hoop iig dat jullie uit een dipje komen, maar het is niet niets een eerste kind en dan je aandacht moeten verdelen, zoals michele al zei; het alle belangrijkste is blijven praten, want als dat niet meer gebeurt gaat het de foute kant op. Ik spreek uit ervaring. Ik wens je iig succes!

(tja lang verhaal he)

Hallo Malawi,

bedankt voor je (inderdaad lange) antwoord, erg fijn! Mijn vriendin heeft inderdaad aangegeven niet bij me weg te willen, maar ze wil wel als belangrijkste weer haar geluk terughebben. Door die opmerking ben ik dan ook geschrokken. Wellicht ben ik inderdaad iets te veel aan het doemdenken geraakt, maar ik heb geen ervaring met relatiedips. Ik heb ook nog nooit een relatie zien stranden. Een slechte eigenschap van mij is dat ik erg ongeduldig ben, maar ik zal jullie advies zeker opvolgen en zo af en toe het puntje van mijn tong afbijten.

Groeten iedereen!

Theo

Theo waarom is je inlog ineens anders?

Groetjes,

Michèle

Hallo Michele,

ik heb geen idee, bij Theo 123 kent de site mijn wachtwoord niet, daarom heb ik maar 1234 ingevuld, deze werkt wel. Nu zie ik inderdaad dat de inlog theo123 van gisteren wel werkte (?), heel vreemd, maar ik ben nog steeds dezelfde

Groetjes,

Theo

Ik ben erachter, ik heb me per ongeluk twee keer aangemeld, aangezien ik dacht dat Theo123 al bestond heb ik Theo1234 gekozen. Nu blijken ze allebei te werken, ik heb dus twee wachtwoorden. In vervolg weer Theo123.

Gewijzigd door - Theo1234 op 25 Feb 2010 16:37:47

Ah ik snap hem

Groetjes,

Michèle