Ik heb nooit het gevoel gehad dat mijn relatie minder werd, ik heb wel in die eerste paar maanden verschillende keren tegen mijn man gezegd “Ik mis je”.
Niet in die zin dat hij er niet was, maar gewoon het anders leven, soms langs elkaar heen leven doordat je door de komst van een kindje in een andere rol zit: papa en mama.
De komst van een kind zet je wereld op z’n kop en dat merk je. En dan zeg ik er heel expliciet bij dat wij het droompaar van de eeuw zijn, dus zelfs de beste relaties worden beïnvloed door de komst van een kind. En zelfs wij merkten dat ons leven niet om elkaar draaide, maar dat we met z’n tweeën om de baby heen draaiden.
Maar om je gerust te stellen: als je eenmaal goed ritme te pakken heb, als die kleine het goed doet en als je meer gewend bent aan het ouderschap, valt die relatie ook weer vanzelf op z’n plek hoor. Althans zo was het bij ons.
Nu ik dat zo meegemaakt heb, snap ik dan ook werkelijk niet dat mensen aan kinderen beginnen om hun relatie te redden. Heeeeeeeeeeel onverstandig! Begin aan kinderen als je relatie stabiel is want je relatie komt best onder druk te staan zodra die kleine mop er is. En een slechte relatie kan die druk niet aan.
Probeer in elk geval regelmatig iets met z’n tweeën te doen. Al is het maar voor een paar uurtjes. Baby op een oppasadres en even samen uit eten. En dan proberen om niet over die kleine mop te praten… ![]()
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 08 Apr 2008 16:08:29