Rekening houden met smaak van je kind?

In hoeverre houden jullie, voor zover kleintjes die al hebben, rekening met de kledingsmaak van je kind? Ik koop voor Eva zelf de kleertjes en natuurlijk koop ik dingen die ik leuk vind. Zij draagt het liefst elke dag een rokje, maar dan zeg ik wel: vandaag een broek en dan wordt het ook een broek. Maar hoe ga je dat straks doen?

Ik vraag het, omdat ik vanmiddag in een kledingwinkel was. Dat is een winkel waar ze echt alleen maar knaldure kleren hebben, dus ik vraag me elke keer dat ik daar kom, af wat ik daar doe! Ik schrik altijd van de prijzen daar. Voor een leuke jas betaal je gewoon 149,- omdat 'ie van Muy Malo is ofzo. Daar begin ik dus niet aan. En zelfs de uitverkoop, waar ik voor kwam, was niks met maar 30% korting. Maar goed. Ik hoorde meerdere moeders tegen hun kind zeggen: Dit is leuk! Dat kind zei dan: ‘Ik vind het niks!’ en dan MOESTEN ze het passen. Toevallig waren beide meisjes vrij dik en ze stonden echt heeeel omgelukkig te kijken in die jassen, waarin ze eerlijk gezegd vooral op rollades leken. En dat voor 179,- (ik spiekte even op het prijskaartje hihi). Uiteindelijk kocht in elk geval één moeder die jas. Omdat ZIJ die zo leuk vond! Ik vond het zo waardeloos!

Ik zou niet iets kopen waarvan ik weet dat Eva zich er heel rot in voelt. Je wilt toch dat je kind lekker kan spelen in de kleding en zich er goed in voelt? Kijk, Eva vindt nu nog alles best, maar is het zo raar om rekening te houden met de smaak van je kind? Ok, als zij een knalrose tijgerpak aan wil met franjes en wit bont (hou ik niet van), dan gebeurt dat niet moet ik zeggen…maar als zij een jurk echt niet mooi vind, zou ik 'm niet kopen. Veel moeders doen dat wel, ik heb het vaker gezien/gehoord. Wat vinden jullie daarvan?

Die prijzen trouwens, daar word ik ook licht depri van. Waarom moet alles zo belachelijk duur zijn? Gisteren ook weer in een andere winkel…allemaal rokjes van 89,- (wel allemaal leuk). Die verkoopster keek me echt aan van: ‘Die gaat niks kopen!’ en dat deed ik ook niet. Doei! Wie koopt er nou zoiets? Ik zou het best willen hebben, maar dan zijn we zo failliet!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wat dat betreft heb ik 'n vrij makkelijke jonge dame, die trekt alles aan wat ik koop. Denk dat we gewoon 'n beetje de zelfde smaak hebben, ik ben 'n vrij casual type qua kleding en dat is luna eigenlijk ook wel. Die heeft het liefst 'n broek aan met 'n leuk shirt erop. Draagt soms wel 'n rokje maar dan is het wel op 'n sportieve manier.

Gr Patries

Ligt eraan hoe oud ze zijn? Vanaf dat madelon 12 was mocht ze het helemaal zelf weten. Ze kreeg van tevoren te horen wat we uit gingen geven en wat er van gekocht moest worden. Bv een broek en een trui, en hoe er die dan uitzagen mocht zij weten. Voor die tijd kon ik der nog wel sturen, maar alsze echt nee tegen iets zei dan kocht ik het ook niet,

Liefs Michelle

ik hou er rekening mee. Laatst was ik in een winkel en had ik twee leuke t-shirts gezien. Ik liet ze aan Bo zien, en ik vroeg aan hem, Bo welke vind je leuk? en hij wees de rode aan. Even later pakte ik weer 2 shirts. en toen gaf hij weer duidelijk aan welke hij leuk vond. Uiteinelijk heb ik dus de rode gekocht, want die vond hji het mooist.
In principe mag hij dus aangeven wat hij mooi vind en dus aan krijgt. Ik bepaald de prijs
een truitjes is bij mij zelden duurder dan 15 euro, meestal zo rond de 8 a 9 euro (denk hema) en een paar nette bij Tuunte die zijn dan wel wat duurder (zo rond de 15-20 euro per stuk) maar daar heeft hij dan niet veel van. Moet eerlijk zeggen dat ik op koopjes jaag, en dus alleen klediing koop in die prijsklasse, maar wel dat ik het mooi vind. Laatst had ik een vest voor hem gehaald, iedereen vond hem super stoer en mooi en die kostte maar 5 euro bij een webshop!!
Was daar opruiming, heb mijn slag geslagen!! hahahaha
En broeken hetzelfde, geen bijna nooit meer uit dan 20 euro per broek, en koop ze bijna altijd bij de Hema of Tuunte. Die broeken vallen mooi bij Bo, en bij de Hema heb je een paar van 10 euro, voor als we naar het bos gaan, buiten speolen etc. en dan een paar wat duurdere (en in mijn mening dus ook mooier) voor als hij wat netter gekleed moet.
Veel meer dan dat per kleding stuk geef ik niet uit, behalve voor een jas, dan ongeveer max 40 euro. En ik heb dit jaar geluk, want zijn blauwe stoer jas van afgelopen winter, die viel echt heel groot, en ik denk dat hij hem dit jaar ook nog aan kan, dus dat zou mooi zijn!!

Punt van dit hele lange verhaal, ja ik laat Bo zijn mening geven, en daar hou ik ook rekening mee, mits het binnen mijn budget is. Als hij wat ouder is, en dus ook langer met een broek maat doet, mogen ze best wel wat duurder zijn overigens.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ik heb denk ik een echte kerel gebaard, want hij vindt alles mooi Als ik hem in de winkel iets laat zien en vraag wat hij ervan vindt, is het antwoord altijd: “Mooi, mama.” Of we hebben erg dezelfde smaak, dat kan natuurlijk ook. Fijn, lekker makkelijk!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik schud ze zo uit m’n mouw

Goeie tip voor later, bakmama. Mócht Erik net zoals T. ineens dingen lelijk gaan vinden, dan ga ik net doen als jij.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ja hoor, ik houd er ook rekening mee. Als ik iets koop wat ze niet leuk vinden weet ik toch al dat ze het niet aantrekken (of gewoon net zo snel weer uit )
Vaak laat ik ze kiezen tussen 2 dingen die ik beide leuk vind.

Bij ons in de kerk komen altijd 2 broertjes, in een witte broek met roze en blauwe ruitjes, en een roze polo. Zo iets zou ik voor N. écht niet mee aan moeten komen! (niet dat ik dat wilde want vind het zelf ook verschrikkelijk! Ze hebben daarbij dan ook nog vrij lang haar, en je moet echt goed kijken of het nou jongetjes of meisjes zijn!)
Maar als het een beetje neutraal is (tja of van Cars ) vind ie het al snel goed.
E. begint ook steeds meer een eigen willetje te krijgen wat kleren betreft. Meestal wil ze wel rokjes aan, maar als ik dan zeg vandaag een keer een broek vind ze het ook prima.
Over jassen hebben we nog wel eens ruzie… Ze heeft een hele mooi net jasje, beige met roze/paarse bloemetjes en een simpel lichtblauw jackje met capuchon dat we van iemand hebben gekregen.
Dat blauwe jackje is lekker als het wat kouder is of als het regent. Maar ik vind m absoluut niet mooi. Maar zij wil m dus altijd aan! En dat mag niet van mama. Mooie meisjes moeten mooie kleertjes aan als het regent of ze gaat buiten spelen mag ze die andere!
Nu is het echt niet zo dat ze zich in die andere jas ongelukkig voelt hoor want toen we die net nieuw kochten had ze m het liefst dag en nacht aan zo blij was ze met dr mooie nieuwe jas.

ehm geen idee ik moet zeggen dat ik beslis wat ik koop voor hem ik vraag wel : vind je het leuk? als hij het past, en als hij nee zegt en bij een andere broek bij wijze van ja, dan koop ik degene die hij het mooiste vind maar ik kies wel zeg maar de kleding uit die ik mooi vind staan bij hem, want anders loopt hij dadelijk in baggy broeken rond en dat vind ik echt niks

Hier wordt er wel rekening mee gehouden, voor zo ver dat kan natuurlijk
Pas had hij een paar dunne longsleeves nodig en hij vond er maar eentje mooi. De ander (zelfde model, andere kleur) vond hij maar niets. Maar heb hem toch gekocht en eenmaal uit de was vond ie ze beiden mooi en draagt ze graag

Maar met jassen en broeken kan hij heel goed aangeven of het wel of niet lekker zit en dan hou ik daar zeker rekening mee. Dit had hij als één jarige al. Dan riep hij: uit uit uit… Heb één keer een jasje gekocht die ik wel leuk vond maar waarvan hij uit uit uit riep. Hij heeft hem nooit willen dragen en bleef met wijde armen staan. Gelukkig voor een mooi prijsje weer weten te verkopen, maar voor mij was het duidelijk om voortaan goed naar hem te luisteren

Alleen met schoenen heeft ie iets minder te zeggen over het model e.d. Want daarin speelt de prijs toch ook zeker een grote rol. Meer dan 50 euro kunnen wij niet uitgeven aan de schoenen.

Jeetje, ja hier kunnen we niet winkelen (kan wel maar de meest luxe winkel is te vergelijken met Zeeman!) dus wij krijgen veel vanuit NL! J kan wel zeuren over kleding hoor, en helemaal over schoenen! We hebben best veel dingen in de kast en koop dus bijna nooit iets nieuws, behalve onderbroeken, sokken etc! Heerlijk, want ik zou zelf helemaal niet van winkelen!

morgan is heel duidelijk in wat ze wil. Ze struint zelf door de rekken en dan komt ze het laten zien. Meestal is het roze en en jurk of rok. Alleen als er prinessen (disney), dora, Tinkelbell, Mega mindy en Hello Kitty op staat is het meestal ook goed. En 's morgens vraag ik was wil je aan en dan is het rok of jurk en dan kiest ze zelf uit. En het klopt meestal ook nog wat ze kiest. Een echte fashionata dus.

Groetjes,

Michèle

Ik koop altijd wat ik zelf leuk vind. Tim zegt er nooit iets van dus hij zal het wel mooi vinden haha. Als ik iets koop vraag ik hem eerlijk gezegd ook nooit of hij het mooi vind of niet. Als we thuis zijn en ik laat alles zien zegt hij eigenlijk altijd dat hij het mooi vind.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Ik koop ook eerst dingen voor Eva en dan vraag ik thuis pas of het mooi is. Ze vindt het altijd mooi, zeker als het rose is! Ze houdt vooral van rokjes en soms kiest ze dan iets uit waar het nu echt geen weer voor is, bv met spaghettiebandjes, maar verder heeft ze ook een goede smaak!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Hoi,
ik geef hier ook niet zoveel uit aan kleding en dan bedoel ik qua prijs
de kids hebben ontzettend veel, dat wel, maar ze hebben allemaal kleren van

Ter Stal
Tuunte Fashion ( of bakmama Jola ???)
Zit die dan alleen in het oosten van het land haha??
Hema
Zeeman
Scapino
C&A

Vaak word het echt niet duurder dan 20 euro voor een broek
(meestal van de HEMA want die zitten goed)
Trui/longsleeve hooguit 15-20 euro
ondergoed koop ik altijd bij de HEMA vaak in de opruiming sla ik flink in

Ik ga zowieso vaak voor de koopjes ook vaak naar Bocholt (D)
naar de C*A heb je tshirts voor 2.50 euro, en een trui voor max 10 euro
Scheelt echt teveel.

Winterjassen heb ik 1 x via MP besteld (een nieuwe van Pointer voor 40 euro!)
voor de rest nu vaak van de HEMA of C*A voor 25 euro ofzo!

Bakmama : verdient je man dan zo goed (want vlg mij ben je fulltime moeder ?)
dat je zoveel aan kinderkleding kunt uitgeven?
IK neem aan dat je dan ook echt naar de merkwinkels toe gaat?

Ik heb voor de jongens wel eens via MP van die duren Vingino broekjes gekocht,
superstoer, echt erg mooi maar wel 2 hands of in de aan bieding,
Ik ga geen nw broek voor 60 euro uitgeven, 1 x vallen en je hebt een gat in de broek.

Bakmama ms. koop jij wel niet veel kleding voor de kids want als ik alle dingen optel samen, kom ik ook aan een heel bedrag (zeg ik eerlijk)

Hier vinden de kids eigenlijk ook veel mooi, alhoewel de oudste ook wat kritischer is geworden die trekt alles ook niet meer aan.

Bakmama@ ik heb dat ook hoor, zeker nu in de uitverkoop!!

Zie gewoon ALTIJD wel iets leuks, stoers. oid…

En MOET dat dan ook gewoon kopen he! (zou dat een vrouw eigen zijn>?_

Zonet ook nog ff naar een winkel in ons dorp geweest (Tuunte)
sommige dingen gewoon 80 % korting!!
Kun je toch niet laten liggen, shirtjes voor 3 euro longsleeve voor 4 euro.
Mooie kwaliteits ts voor 12.50

Ik moet ook echt proberen te minderen kweet het…

We zouden zoveel extra’s kunnen overhouden en dan kan een vliegvak. er echt wel af haha!! (zie andere topic) over ons slechte weer

Ruben is nu 6 jaar en helemaal Cars gek.
Het was een klein beetje over en toen haoppa kwam Cars 2 uit, en zinds is het cars voor en na.
Maar het is niet zo dat hij er elke dag in loopt, we zoeken elke dag samen de kleren uit die hij aantrekt.
En als hij wat nieuws nodig heeft dan gaan we ook samen de stad in, weet niet hoe ik het voorelkaar heb gekregen, maar heb een joggie die gek is op kleding winkels, en zijn smaak zou ik als stoer willen omschrijven, veel zwart, veel prints zoals doodskoppen, traibels, skaters, stoere spijkerboeken dat soort dingen komt ie vaak mee aan.
En ik vind het over het algemeen prima, of er moeten schrikbarende teksten op staan dan gaat het mooi niet door!! of hij moet met polo aan komen zetten, daar heb ik wel zo’n hekel aan.

Groetjes Marianne mama van Ruben en ??

Ik moet zeggen dat ik toch wel rekening houd met de smaak van de oudste. Hij geeft ook wel duidelijk aan of hij iets echt niet mooi vindt. Dan koop ik het ook niet omdat ik weet dat we er dan toch ruzie over gaan krijgen.
Zo stond ik een paar maanden geleden in de schoenenwinkel en ik had een paar hele stoere red rags in de hand. Nou, meneer vond ze verschrikkelijk haha. Die schoenen zijn het dus niet geworden. Hij heeft ze daarna zelf uitgekozen. Nou moet ik wel zeggen, dat als hij iets kiest wat ik echt niet mooi vind, ik het niet koop en zeker niet als iets wat duurder is.

Aaron vind eigenlijk alles wel leuk wat ik koop, hij houdt dus weer wel van cars en Spiderman en ik koop dat dus ook.
Als hij een spiderman shirtje aankrijgt en onderbroek dan interesseert het hem niet of ie een gele (heb ik niet hoor) of een groene (heb ik ook niet) broek aanheeft.
Ik koop alleen (zonder kind) in de winkel en laat hem thuis kijken.
Hij heeft eigenlijk nog nooit gezegd dat ie iets niet mooi vind maar ik denk dat ik het terug breng als ie zou zeggen : nee mama dat is niet mooi.
Hij moet het tenslotte aan!

Gr, Danielle

meestal kies ik de kleren via h&m online, en wat ik haal vind ze altijd goed.
Maar heb al vaak gehad datze het niet mooi vond, en dan stuur ik het dan gewoon terug.
Ga zelf ook niet in kleren lopen die ik niet mooi vind.

Duren kleren krijg ze nog niet, na 1 speelmiddag is het meestal al kapot (heb een meid maar lijk op een jongen)