In hoeverre houden jullie, voor zover kleintjes die al hebben, rekening met de kledingsmaak van je kind? Ik koop voor Eva zelf de kleertjes en natuurlijk koop ik dingen die ik leuk vind. Zij draagt het liefst elke dag een rokje, maar dan zeg ik wel: vandaag een broek en dan wordt het ook een broek. Maar hoe ga je dat straks doen?
Ik vraag het, omdat ik vanmiddag in een kledingwinkel was. Dat is een winkel waar ze echt alleen maar knaldure kleren hebben, dus ik vraag me elke keer dat ik daar kom, af wat ik daar doe! Ik schrik altijd van de prijzen daar. Voor een leuke jas betaal je gewoon 149,- omdat 'ie van Muy Malo is ofzo. Daar begin ik dus niet aan. En zelfs de uitverkoop, waar ik voor kwam, was niks met maar 30% korting. Maar goed. Ik hoorde meerdere moeders tegen hun kind zeggen: Dit is leuk! Dat kind zei dan: ‘Ik vind het niks!’ en dan MOESTEN ze het passen. Toevallig waren beide meisjes vrij dik en ze stonden echt heeeel omgelukkig te kijken in die jassen, waarin ze eerlijk gezegd vooral op rollades leken. En dat voor 179,- (ik spiekte even op het prijskaartje hihi). Uiteindelijk kocht in elk geval één moeder die jas. Omdat ZIJ die zo leuk vond! Ik vond het zo waardeloos!
Ik zou niet iets kopen waarvan ik weet dat Eva zich er heel rot in voelt. Je wilt toch dat je kind lekker kan spelen in de kleding en zich er goed in voelt? Kijk, Eva vindt nu nog alles best, maar is het zo raar om rekening te houden met de smaak van je kind? Ok, als zij een knalrose tijgerpak aan wil met franjes en wit bont (hou ik niet van), dan gebeurt dat niet moet ik zeggen…maar als zij een jurk echt niet mooi vind, zou ik 'm niet kopen. Veel moeders doen dat wel, ik heb het vaker gezien/gehoord. Wat vinden jullie daarvan?
Die prijzen trouwens, daar word ik ook licht depri van. Waarom moet alles zo belachelijk duur zijn? Gisteren ook weer in een andere winkel…allemaal rokjes van 89,- (wel allemaal leuk). Die verkoopster keek me echt aan van: ‘Die gaat niks kopen!’ en dat deed ik ook niet. Doei! Wie koopt er nou zoiets? Ik zou het best willen hebben, maar dan zijn we zo failliet!
Groetjes Rainbow, trotse mama