Reistabletje voor misselijkheid

NEE ik ben niet zwanger…

Maar dacht open even een topic over misselijkheid en zwanger. Dit naar aanleiding van Danielle die zwanger is (topic elders)…

Hier in het dorp is een meisje die een reistabletje smorgens neemt. Ze is al haar zwangerschappen ziek/misselijk/beroerd geweest. Nu neemt ze deze is en heeft ze er geen last meer van…

Weet niet of dit kwaad kan? Zelf heb ik emasafene geslikt toen ik zwanger was maar… zonder resultaat ;-(…

Iemand idee of dit kan? Of dit gevaar geeft voor het kindje?
(altijd wijs natuurlijk om zoiets met arts of verloskundige te bespreken maar… was benieuwd naar jullie mening hierover)

Ik weet niet of het kan, ik zou het met de ha of vk overleggen als er niks in de bijsluiter staat. Mijn ervaring is namelijk dat er wel een stof in zit die je slaperig of duf maakt dus het is niet even zomaar iets.

Groetjes,

Michèle

Hmm ik durf het niet te zeggen, ik weet dat je paracetamol als enige medicijn mag nemen zonder doktersrecept tijdens je zwangerschap en dan ook alleen als het echt nodig is. Ik zou nooit op eigen houtje iets slikken tijdens een zwangerschap… maar wie weet kunnen die tabletjes geen kwaad,…

Ik heb even op google gekeken, en de meningen verschillen. Trekpleister en kruitvat wordt afgeraden, bij bv mag het zo ie zo niet omdat de productie verminderd. En bij sommige merken zou het wel kunnen, maar over het algemeen is er te weinig over bekend en raden ze het af.

Groetjes,

Michèle

Ik zou niet zomaar reistabletjes slikken bij zwangerschapsmisselijkheid. Altijd alleen maar in overleg met de arts.

Volgens de bijsluiter kan primatour gebruikt worden tijdens de zwangerschap maar dan gaat het natuurlijk om eenmalig gebruik op de reisdag.

Dagelijks primatour slikken een aantal maanden na elkaar, lijkt me een slecht plan.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 23 Oct 2009 17:56:31

Nee, dat moet ze echt niet doen. Wat Sje al zegt, één of twee pilletjes als je gaat reizen kan geen kwaad, maar elke dag zo’n pil (of zelfs méér) is echt niet de bedoeling. Het is een medicijn, dus nooit zomaar slikken. Zelf gebruikte ik gembercapsules en die mocht ik ook van de vk nemen. Dat hielp bij mij prima, als ik al misselijk was. Misschien kan ze dat proberen, of verse gember!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ja ik vond het ook al beetje vreemd … maar dacht wil het toch weten. Zelf is ze er helemaal blij mee want eindelijk een zwangerschap niet misselijk… tja daar is ook wat voor te zeggen. Maar gezondheid van je kindje is toch hét belangrijkst!!

Vind ik ook Miniboy! Kijk, het is verschrikkelijk als je zo misselijk bent en dat misschien maanden lang, maar er zijn ook veiligere middelen die je kunt proberen en die geen schade aan je baby kunnen toebrengen, zoals die gember. Maar ja, het is haar keuze en dan kun je haar hooguit proberen te zeggen dat er misschien ook alternatieven zijn.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Dan ben ik liever misselijk, ik was het wel maar 6 weken, maar wel 6 weken elke dag de hele dag… Maar no way daty ik zomaar wat zou slikken. Wat je zegt het is wel de gezonheid van je kindje. Enne als je zo ziek bent dan zijn daar ook andere medicijnen voor die wel gewoon kunnen. Daar weet de ha wel raad mee dan.

Groetjes,

Michèle

Met de zwangerschap van Nora ben ik de hele tijd misselijk geweest, van 's morgens tot 's avonds en dat is echt niet fijn!!

In het begin kreeg ik Cyclicine(of hie je het ook schrijft) en dat wordt ook gebruikt bij wagenziek. Misschien is dat het medicijn wat ze slikt, anders zou ik het niet aandruven een medicijn zonder overleg te nemen.

Later heb ik Emesafene gebruikt omdat die andere uitgewerkt was bij mij. En dat medicijn mag ook, zoals je al vertelt had.