Regendagen

Hallo mamas en mischien ook papas!

Ik ben nieuw op deze site, en moeet zeggen dat ik blij ben met een site diie ook echt actief is… ik vind het fijn om elkaar een beetje te steunen en tips te geven… Dan krijg ik het gevoel dat ik niet de enigste ben met twijfels…

Wat doen jullie op een vrije dag en het regent buiten?!

Mijn zoontje iss bijna 2,5… en vind het niet leuk om alleen te spelen… hij is 2 en alles is goed voor 2 minuten zeg ik altijd…

*We gaan eitje bakken voor op brood
*We gaan koffie drinken bij andere kindjes oid
*We gaan samen op de grond spelen met auto’s
*We gaan gezellig kleuren/vingerverven etc
*We gingen (nu niet nu Levi nog zo jong is) toch met regenjas aan naar buiten … paraplu op laarzen aan… even energie kwijt raken…

Alles is ook maar even … maar verder mag hij helpen en/of toch leren zelf te spelen.

Toch verlangen wij ook naar de zomer hoor … lekker lang licht … lekker buiten spelen … lekker bruin kleurtje krijgen (in plaats van in en in wit)…

Inderdaad: paraplu op (Erik heeft z’n eigen kinderplu) en laarzen aan en stampen maar in die plassen! Erik vindt het geweldig. En qua binnen…tja…Erik kan zich ook niet goed alleen vermaken, maar hij moet wel. Ik speel samen met hem, maar ga ook gerust even achter de pc ofzo met de boodschap dat hij even lekker zelf moet spelen. Vaak pakt 'ie dan een autootje en gaat dan in mijn buurt zitten spelen. Hij komt dan wel regelmatig even buurten om te kletsen En verder? DVD’tje erin, even op theevisite bij opa en oma / vriendin, etc.

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/7MuGp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 13 Jan 2011 16:15:19

Ik ga ook best veel op pad met ze op regenachtige dagen, lekker naar opa en oma of naar een vriendin met kinderen. Minke wil ook altijd graag naar buiten, alleen merk ik dat dat wel lastiger is met twee, want Neeltje helemaal onder zo’n regenscherm in de kinderwagen vindt ze echt niet leuk ( lees: gaat keihard brullen) . Soms past de buurvrouw dan even op Neeltje, ga ik even met paraplu en al met Minke lekker een stukje wandelen en “plassen stampen”( vindt ze geweldig) terwijl Neeltje bij de buurkinderen wordt geknuffeld en vertroeteld Maar ik verheug me zeker op drogere, zonnige dagen hoor. . . ik ben ook een echte "buiten"moeder als het even kan dus ben aan het aftellen naar de lente.
groetjes!

Lilypie Second Birthday tickers

Wij gaan ook wel naar buiten, maar dan wel meer om ergens heen te gaan. Verder ruimen we samen op, speelt morgan zelf met der speelgoed en lees ik wat of computer een beetje. en morgan slaapt nog steeds 1.5 a 2 uur per dag

Groetjes,

Michèle

Ja, ik heb vandaag een hut gebouwt… probeer hem ook te leren dat hij best alleen mag spelen… maar goed zolang dat niet is doen we iets wat hij leuk vind en dan weer een mamading… af en toe dramt ie wel even maar dat is meer uit verveling…

Zijn er ook moeder met kids die eczeem hebben!?

Tja, is moeilijk he, duurt de ochtend heeeeel lang zo. Maar wij gaan altijd wel even naar buiten. Laarsen aan regenjas aan en rennen door de plassen.
Ik heb altijd 1 ochtend in de week dan is het helemaal voor haar dan doen we wat zij wil.
Het is echt om te lachen soms. Ik zet voor haar verf klaar met kwasten en papier en schort om en als mama eindelijk drinken inschenkt en wat fruit heeft geschild en gesneden kom ik eindelijk bij haar zitten en zegt ze doodleuk “Sanne is klaar nu verven!” Ja jezus.
Nee hoor, mama wil nog even verven zeg ik dan. Maar dan doet ze gelukkig weer mee. Daarna gaan we kleien en daarna gaan we lijmen met papier en tekenen. We hebben dit zelfs allemaal gepresteerd in een half uur tijd.
Maar goed ze leert het wel allemaal. Ze kan maar moeilijk stil zitten.
Gelukkig wordt het hier wat makkelijker, ze kan nu echt zelf puzzelen en als ik muziek opzet dan kan ik zo de wc en badkamer schoonmaken en stofzuigen en was ophangen terwijl zij gewoon door danst. Meestal doe ik om 12 uur de tv aan en ga ik eten koken. Wij eten altijd tussen de middag warm. Heerlijk.
Maar goed even terugkomen op jouw vraag. Op visite, boodschappen, wandelen. Of gewoon gezellig meespelen.
En maar gewoon wachten totdat we weer naar buiten kan de hele dag.

Groetjes Carolien

Gewijzigd door - appellientje op 13 Jan 2011 19:42:36

Luka vind regen geweldig! Zit hij in zijn kinderwagen of buggy met de regenhoes er overheen en maar kletteren op het plastic! Dan zit hij echt te gillen van het lachen.

Verder gaan de bakken Duplo over de grond, de autootjes op het speelkleed en mama of papa ernaast.
Tekenen vind hij geweldig, ook maar voor 5 minuten, maar goed…

Het is hier in huis is het tussen 8.30 uur en 13.0 uur een waar slagveld van speelgoed. Luka vermaakt zich prima alleen, maar wil alles om zich heen hebben en gaat zo van de Duplo naar de auto’s naar de potloden… Ik ruim die dingen dan ook niet tussendoor op, dan ben ik vaker bezig om alles weer te pakken voor hem dan dat ik wat anders kan doen…

naar het zwembad of naar een overdekt winkelcentrum waar je hem ook lekker kan laten rondlopen op visite gaan.
Dion wordt ook vervelend de hele dag thuis

Lilypie Second Birthday tickers

Sluit me an bij de rest.

Dylano heeft hele erge eczeem gehad. Nu af en toe nog een plekje. Heeft onder behandeling van dermatoloog gestaan.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Overdekte speeltuin of overdekt winkelcentrum om even de dag te breken.

barbara

kleuren, bouwen met de blokken, boekjes lezen, zingen, dansen, lekker stoeien…
Foto’s maken, kaartjes of tekeningen maken. Maar soms ben ik ook wel eens door m’n ideeen (of eigenlijk door m’n energie) heen. Jasper vraagt veel aandacht en wil het liefst de hele dag vermaakt worden (hij kan natuurlijk heel veel dingen ook nogn niet zelf en heeft dan mijn hulp ook nodig), maar zu no en dan lukt het wel om hem even lekker alleen te laten spelen op z’n autokleed of in de box.
Als het me even niet zo goed lukt, dan pakken we de buggy voor een heel stuk lopen (niet als het onwijs regent hoor… ) daar krijg ik zelf ook weer energie van! En in het weekeind zet ik wel eens een bumba filmje op, dat vind ie fantastisch!

Maar ik verlang ook zooooooo naar de Lente…

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

@bakmama: ach ja, de lege doos! Altijd een topper hier! Helemaal als er ook nog papierproppen bijkomen… Dan heb je echt geen kind meer aan Luka!
Ook de wasbak is idd een succes, vooral als ik nog dweilen moet, dan heeft hij de helft al gedaan!

We hebben ook een keer met flinke regen de hele dag met de bus gereden… Gewoon hier een bus gepakt, toen op de Centraal station Amsterdam weer een uitgekozen. Zomaar ergens heen, geweldig vond hij het! En ik met zeggen dat ik ook op plekken ben geweest die ik niet kende… ook erg leuk om te doen!